Kawasaki Z750/Z1000-tråden

gonzaa

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 -08
Går allt som det skall idag grabbar så får jag hem min Z750. Det jag undrar är en försäkringsfråga. När mitt försäkringsbolag frågar mig om det är en sporthoj, är svaret ja eller nej? Klassas den som det?

Tacksam för snabbt svar! /G
 

ostebo

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Zx9r streetfighter
Går allt som det skall idag grabbar så får jag hem min Z750. Det jag undrar är en försäkringsfråga. När mitt försäkringsbolag frågar mig om det är en sporthoj, är svaret ja eller nej? Klassas den som det?

Tacksam för snabbt svar! /G


Det är ju upp till bolaget att bestämma. Om dom ställer den frågan så tror jag att du har valt fel bolag.

inte någon som är sugen på en z1000 träff någon helg framöver i göteborg? hade vart sköjj att se flera av samma modell.

Inte för vara sån....Men vill ju inte känna mig utanför :D
Kan inte vi med 750 få vara me?

Är det inte dags att plocka fram ett datum och köra på?
:fyllisar
 
Last edited:

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Nu tänker jag kapa in mig i tråden. :rodnar

Jag undrar om det går att ställa tändningen på ett lätt sätt hos kawasaki-verkstaden, alltså vid byte av t.ex. slip-on.

Jag har en zx-6rr som jag vill ställa efter byte, och min kompis Z750 går riktigt ryckigt men Leo vince utan db killers.

Hur har ni gjort?

Går det att bänka hojarna med original ECU? Alltså går det att ställa ditåt? Eller behövs det PC?

På succan satt mekanikern +2% bränsle på lägre varv, å det hjälpte iaf. Tog 1 minut.
 

cmiller

Kör så de ryker!
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Hemma hos mig.
Hoj
-08, Kawasaki, z1000 (skrot) Kawasaki 636-04 Stunt
Det är ju upp till bolaget att bestämma. Om dom ställer den frågan så tror jag att du har valt fel bolag.



Inte för vara sån....Men vill ju inte känna mig utanför :D
Kan inte vi med 750 få vara me?

Är det inte dags att plocka fram ett datum och köra på?
:fyllisar

inte mig imot.. Bara kul med flera hojar.. Och det är ju faktiskt ett z1000/750 forum :)
Jag kan när som hälst från och med idag då min semester börjat om jag inte :fyllisar

Så kom med ett datum bara och en lista så kör vi.
Kanske en nice plats också.. Måste ju inte vara mitt i stan eller så.
 

cyclubs

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki z1000 -08, Kawasaki er6n -07
Helgen som kommer nu på lördag? tror nog de flesta är mer sugen på det än att åka dit efter jobbet för oss som inte har semester än.. förutsatt att det inte regnar värsta jag vet när det gör det =)..



inte mig imot.. Bara kul med flera hojar.. Och

det är ju faktiskt ett z1000/750 forum :)
Jag kan när som hälst från och med idag då min semester börjat om jag inte :fyllisar

Så kom med ett datum bara och en lista så kör vi.
Kanske en nice plats också.. Måste ju inte vara mitt i stan eller så.
 

gonzaa

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 -08
Nu är hon hemma! En Z750 -08. Hämtades på släp från kalmar fredagen 2010-07-09. Känns inte riktigt verkligt ännu! :banana
 

Stone33

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
Kawasaki Z750 2010
Hej.

Någon här på forumet som har någon erfarenhet av Powerbronze ? Funderar på denna till min svarta Z750 -10.

Hugger Powerbronze.jpg

Något att ha ? Passform ? Kvalité ?
Tänkte köpa från S-racing som många andra här har handlat av.
Inga problem med dom som leverantör ?

Tack på förhand :)

/Stefan
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Nu tänker jag kapa in mig i tråden. :rodnar

Jag undrar om det går att ställa tändningen på ett lätt sätt hos kawasaki-verkstaden, alltså vid byte av t.ex. slip-on.

Jag har en zx-6rr som jag vill ställa efter byte, och min kompis Z750 går riktigt ryckigt men Leo vince utan db killers.

Hur har ni gjort?

Går det att bänka hojarna med original ECU? Alltså går det att ställa ditåt? Eller behövs det PC?

På succan satt mekanikern +2% bränsle på lägre varv, å det hjälpte iaf. Tog 1 minut.

Ingen som gjort nåt åt bränsleflödet på sina cyklar????
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Så det går inte att höja insprutet på en Kawasaki?
Det var då dåligt. Går iaf. på Suzuki & yamaha i samma årsmodeller och typer.

Svarar själv.
Du har helt rätt. :)

Kawasaki har en-vägs insprutsenhet, alltså går det inte att ställa in på något vis. Enda möjligheten är bänk och PC.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Svarar själv.
Du har helt rätt. :)

Kawasaki har en-vägs insprutsenhet, alltså går det inte att ställa in på något vis. Enda möjligheten är bänk och PC.

Du har så rätt så:tummenupp Om man vill ha den optimal så bänkar man men det går alldeles utmärkt att köra med en nerladdad mapp.:)
 

cmiller

Kör så de ryker!
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Hemma hos mig.
Hoj
-08, Kawasaki, z1000 (skrot) Kawasaki 636-04 Stunt
Helgen som kommer nu på lördag? tror nog de flesta är mer sugen på det än att åka dit efter jobbet för oss som inte har semester än.. förutsatt att det inte regnar värsta jag vet när det gör det =)..

Lördag passar nog mig.. är det några fler som e på en z1000/750 träff??
 

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Ort
hörby
Hoj
KTM 990 smt 2011
Tena.
Undrar om någon vet hur man demonterar framhjulet på en z1000 - 09?
Måste man plocka av bromsoken, eller är det bara att lossa dom stora insexorna och lyfta ut hjulet?
vet inte om denna frågan varit upp förr, men orkade inte gå igenom 161 sidor.

Tacksam för svar.
Mvh//Peter
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Tena.
Undrar om någon vet hur man demonterar framhjulet på en z1000 - 09?
Måste man plocka av bromsoken, eller är det bara att lossa dom stora insexorna och lyfta ut hjulet?
vet inte om denna frågan varit upp förr, men orkade inte gå igenom 161 sidor.

Tacksam för svar.
Mvh//Peter

Du kan säkert plocka av hjulet utan att ta dän bromsoken men du kommer nog bli tvungen att ta av dem för att få dit hjulet igen... tar en minut att ta bort dem ändå...
 

cyclubs

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki z1000 -08, Kawasaki er6n -07
tjena!

Ser att jag behöver byta backdäck.. vilket märke ska man ha och vilken modell? bör man byta framdäcket med? kört 1000mil. ska man köpa däck på internet eller gå till mchandlaren och be dom byta?
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
tjena!

Ser att jag behöver byta backdäck.. vilket märke ska man ha och vilken modell? bör man byta framdäcket med? kört 1000mil. ska man köpa däck på internet eller gå till mchandlaren och be dom byta?

Michellin pilot road 2 är ett grymt bra däck med både gräpp för inspirerad körning, håller många mil, bra våtegenskaper.

billigare att beställa från nätet, men sen är däckföretagen griniga över att byta däck till fälg med däck som är beställda från nätet, och brukar också ta grymt mycket betalt. köper du däcket på företaget så byts det gratis. Spara 200-300kr eller inte?

Själv har ja funderat på att börja kränga däck själv, har utrustningen införtjänad på 4 däckbyten. sedan kunde man köpa tillsammans med en kompis så är det införtjänat på 2 byten!:tummenupp Men tror inte det är världens lättaste..
 

sörka

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2010
Ort
Malax, Finland
Hoj
2009 Kawasaki Z750
Michellin pilot road 2 är ett grymt bra däck med både gräpp för inspirerad körning, håller många mil, bra våtegenskaper.

billigare att beställa från nätet, men sen är däckföretagen griniga över att byta däck till fälg med däck som är beställda från nätet, och brukar också ta grymt mycket betalt. köper du däcket på företaget så byts det gratis. Spara 200-300kr eller inte?

Själv har ja funderat på att börja kränga däck själv, har utrustningen införtjänad på 4 däckbyten. sedan kunde man köpa tillsammans med en kompis så är det införtjänat på 2 byten!:tummenupp Men tror inte det är världens lättaste..

Jag byter mina däck själv, inte alls svårt. Utrustningen du behöver är något att trycka av däcket med, typ en domkraft ( fr.100,00kr och uppåt) som man lägger på däcket och trycker mot något som sitter fast så att däcket trycks ned och av sen behöver du ett eller två däck/bryt järn att bryta av det sista med. Allt detta borde finnas i bakluckan på en bil. :D sen behöver man något som skyddar fälgen. finns plast bitar som passar på fälgen att köpa kostar ca.50kr/ par. och en gammal bil fälg med skydd på som man lägger fälgen på när man skall kränga av däcket. och till sist lite glid medel (disk medel) när det nya däcket skall på! Kanske låter lite krånglit men det är det inte! Prova själva om ni vill! :tummenupp Var bara noga att inte repa eller bryta direkt mot fälgen!!!

Nu kör jag på Metzeler Roadtec Z6, väldigt nöjd med det däcket.
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top