Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Går allt som det skall idag grabbar så får jag hem min Z750. Det jag undrar är en försäkringsfråga. När mitt försäkringsbolag frågar mig om det är en sporthoj, är svaret ja eller nej? Klassas den som det?

Tacksam för snabbt svar! /G
 
Går allt som det skall idag grabbar så får jag hem min Z750. Det jag undrar är en försäkringsfråga. När mitt försäkringsbolag frågar mig om det är en sporthoj, är svaret ja eller nej? Klassas den som det?

Tacksam för snabbt svar! /G


Det är ju upp till bolaget att bestämma. Om dom ställer den frågan så tror jag att du har valt fel bolag.

inte någon som är sugen på en z1000 träff någon helg framöver i göteborg? hade vart sköjj att se flera av samma modell.

Inte för vara sån....Men vill ju inte känna mig utanför :D
Kan inte vi med 750 få vara me?

Är det inte dags att plocka fram ett datum och köra på?
:fyllisar
 
Last edited:
Nu tänker jag kapa in mig i tråden. :rodnar

Jag undrar om det går att ställa tändningen på ett lätt sätt hos kawasaki-verkstaden, alltså vid byte av t.ex. slip-on.

Jag har en zx-6rr som jag vill ställa efter byte, och min kompis Z750 går riktigt ryckigt men Leo vince utan db killers.

Hur har ni gjort?

Går det att bänka hojarna med original ECU? Alltså går det att ställa ditåt? Eller behövs det PC?

På succan satt mekanikern +2% bränsle på lägre varv, å det hjälpte iaf. Tog 1 minut.
 
Det är ju upp till bolaget att bestämma. Om dom ställer den frågan så tror jag att du har valt fel bolag.



Inte för vara sån....Men vill ju inte känna mig utanför :D
Kan inte vi med 750 få vara me?

Är det inte dags att plocka fram ett datum och köra på?
:fyllisar

inte mig imot.. Bara kul med flera hojar.. Och det är ju faktiskt ett z1000/750 forum :)
Jag kan när som hälst från och med idag då min semester börjat om jag inte :fyllisar

Så kom med ett datum bara och en lista så kör vi.
Kanske en nice plats också.. Måste ju inte vara mitt i stan eller så.
 
Helgen som kommer nu på lördag? tror nog de flesta är mer sugen på det än att åka dit efter jobbet för oss som inte har semester än.. förutsatt att det inte regnar värsta jag vet när det gör det =)..



inte mig imot.. Bara kul med flera hojar.. Och

det är ju faktiskt ett z1000/750 forum :)
Jag kan när som hälst från och med idag då min semester börjat om jag inte :fyllisar

Så kom med ett datum bara och en lista så kör vi.
Kanske en nice plats också.. Måste ju inte vara mitt i stan eller så.
 
Nu är hon hemma! En Z750 -08. Hämtades på släp från kalmar fredagen 2010-07-09. Känns inte riktigt verkligt ännu! :banana
 
Hej.

Någon här på forumet som har någon erfarenhet av Powerbronze ? Funderar på denna till min svarta Z750 -10.

Hugger Powerbronze.jpg

Något att ha ? Passform ? Kvalité ?
Tänkte köpa från S-racing som många andra här har handlat av.
Inga problem med dom som leverantör ?

Tack på förhand :)

/Stefan
 
Nu tänker jag kapa in mig i tråden. :rodnar

Jag undrar om det går att ställa tändningen på ett lätt sätt hos kawasaki-verkstaden, alltså vid byte av t.ex. slip-on.

Jag har en zx-6rr som jag vill ställa efter byte, och min kompis Z750 går riktigt ryckigt men Leo vince utan db killers.

Hur har ni gjort?

Går det att bänka hojarna med original ECU? Alltså går det att ställa ditåt? Eller behövs det PC?

På succan satt mekanikern +2% bränsle på lägre varv, å det hjälpte iaf. Tog 1 minut.

Ingen som gjort nåt åt bränsleflödet på sina cyklar????
 
Så det går inte att höja insprutet på en Kawasaki?
Det var då dåligt. Går iaf. på Suzuki & yamaha i samma årsmodeller och typer.

Svarar själv.
Du har helt rätt. :)

Kawasaki har en-vägs insprutsenhet, alltså går det inte att ställa in på något vis. Enda möjligheten är bänk och PC.
 
Svarar själv.
Du har helt rätt. :)

Kawasaki har en-vägs insprutsenhet, alltså går det inte att ställa in på något vis. Enda möjligheten är bänk och PC.

Du har så rätt så:tummenupp Om man vill ha den optimal så bänkar man men det går alldeles utmärkt att köra med en nerladdad mapp.:)
 
Helgen som kommer nu på lördag? tror nog de flesta är mer sugen på det än att åka dit efter jobbet för oss som inte har semester än.. förutsatt att det inte regnar värsta jag vet när det gör det =)..

Lördag passar nog mig.. är det några fler som e på en z1000/750 träff??
 
Tena.
Undrar om någon vet hur man demonterar framhjulet på en z1000 - 09?
Måste man plocka av bromsoken, eller är det bara att lossa dom stora insexorna och lyfta ut hjulet?
vet inte om denna frågan varit upp förr, men orkade inte gå igenom 161 sidor.

Tacksam för svar.
Mvh//Peter
 
Tena.
Undrar om någon vet hur man demonterar framhjulet på en z1000 - 09?
Måste man plocka av bromsoken, eller är det bara att lossa dom stora insexorna och lyfta ut hjulet?
vet inte om denna frågan varit upp förr, men orkade inte gå igenom 161 sidor.

Tacksam för svar.
Mvh//Peter

Du kan säkert plocka av hjulet utan att ta dän bromsoken men du kommer nog bli tvungen att ta av dem för att få dit hjulet igen... tar en minut att ta bort dem ändå...
 
tjena!

Ser att jag behöver byta backdäck.. vilket märke ska man ha och vilken modell? bör man byta framdäcket med? kört 1000mil. ska man köpa däck på internet eller gå till mchandlaren och be dom byta?
 
tjena!

Ser att jag behöver byta backdäck.. vilket märke ska man ha och vilken modell? bör man byta framdäcket med? kört 1000mil. ska man köpa däck på internet eller gå till mchandlaren och be dom byta?

Michellin pilot road 2 är ett grymt bra däck med både gräpp för inspirerad körning, håller många mil, bra våtegenskaper.

billigare att beställa från nätet, men sen är däckföretagen griniga över att byta däck till fälg med däck som är beställda från nätet, och brukar också ta grymt mycket betalt. köper du däcket på företaget så byts det gratis. Spara 200-300kr eller inte?

Själv har ja funderat på att börja kränga däck själv, har utrustningen införtjänad på 4 däckbyten. sedan kunde man köpa tillsammans med en kompis så är det införtjänat på 2 byten!:tummenupp Men tror inte det är världens lättaste..
 
Michellin pilot road 2 är ett grymt bra däck med både gräpp för inspirerad körning, håller många mil, bra våtegenskaper.

billigare att beställa från nätet, men sen är däckföretagen griniga över att byta däck till fälg med däck som är beställda från nätet, och brukar också ta grymt mycket betalt. köper du däcket på företaget så byts det gratis. Spara 200-300kr eller inte?

Själv har ja funderat på att börja kränga däck själv, har utrustningen införtjänad på 4 däckbyten. sedan kunde man köpa tillsammans med en kompis så är det införtjänat på 2 byten!:tummenupp Men tror inte det är världens lättaste..

Jag byter mina däck själv, inte alls svårt. Utrustningen du behöver är något att trycka av däcket med, typ en domkraft ( fr.100,00kr och uppåt) som man lägger på däcket och trycker mot något som sitter fast så att däcket trycks ned och av sen behöver du ett eller två däck/bryt järn att bryta av det sista med. Allt detta borde finnas i bakluckan på en bil. :D sen behöver man något som skyddar fälgen. finns plast bitar som passar på fälgen att köpa kostar ca.50kr/ par. och en gammal bil fälg med skydd på som man lägger fälgen på när man skall kränga av däcket. och till sist lite glid medel (disk medel) när det nya däcket skall på! Kanske låter lite krånglit men det är det inte! Prova själva om ni vill! :tummenupp Var bara noga att inte repa eller bryta direkt mot fälgen!!!

Nu kör jag på Metzeler Roadtec Z6, väldigt nöjd med det däcket.
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top