Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Kawahansson

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2010
Ort
Ronneby
Hoj
Kawasaki Z750S.06
Vita Blinkers?

Hej!Någon här som vet om det finns vita blinkers glas till min hoj?
Jag har en Kawasaki Z750S 06a.Vill helst inte ha några miniblinkers.
Det ska vara till originalglasen.:tungan

Mvh

Kawahansson
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Hej!Någon här som vet om det finns vita blinkers glas till min hoj?
Jag har en Kawasaki Z750S 06a.Vill helst inte ha några miniblinkers.
Det ska vara till originalglasen.:tungan

Mvh

Kawahansson

Jag har vita blinkersglas original, så de borde ju gå att beställa från vilken återförsäljare som helst.
 

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Ort
grotta på söder
Hoj
z1000 espressoblack-08
Tjena!

Jag har köpt mig en liten regplåt som liknar vägverkets men är mycket mindre.. läst nu på olika forum att man får böter andra säger att man inte får tänkte höra vad ni har för erfarenheter?.. Jag har ermax undertail och när man har orginalplåten så döljs blinkersen så detta var en ide..
Är glad för alla svar och erfarenheter ni har!
Tänkte jag skulle fråga om något helt annat,då du kör samma mod som jag. Har du nån koll på vilken inställning man bör ha på stötdämparna bak o fram? Tycker min känns lite mjuk o hittar ingen sida där "setups" finns. Väger väl ca 90kg med ställ.Eller ska jag bara skruva på o leta efter rätt feeling? Tacksam för uplight.
 

b3tr3

Guest
Sc project

Beställde mina slipon från sc project den 23 april. Den 26 fick jag mail från dem att de fått pengarna. Efter ett antal mail fram och tillbaka där de skrivit att de skall skicka dem inom ett par dagar samt typ, nästa vecka mm så ringde jag dem och frågade vad som hänt. De bad mig skicka ett mail till dem och beskriva och att jag ringt dem. Fick ganska snabbt svar från dem där de ursäktade sig och att de skulle skicka dem i slutet på denna veckan, hörde inget från dem i fredags men det är bara och hoppas..
Börjar bli tråkigt att vänta... För och inte nämna hur trist det är och köra original!!
Ingen annan som haft strul med dem vad jag hört/läst men tråkigt när det blir försenat..
 
Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Tänkte jag skulle fråga om något helt annat,då du kör samma mod som jag. Har du nån koll på vilken inställning man bör ha på stötdämparna bak o fram? Tycker min känns lite mjuk o hittar ingen sida där "setups" finns. Väger väl ca 90kg med ställ.Eller ska jag bara skruva på o leta efter rätt feeling? Tacksam för uplight.

Trist att göra dig besviken men just den mjuka bakdämparen var det som -08-09 Z1000 fick mycket kritik för. En av anledningarna som gjorde att jag sålde min.
Tyvärr så kan du bara justera returen och det hjälper dig föga. Det enda du kan göra är att byta dämpare eller till en hårdare fjäder. I gaffeln kan du försöka att höja viskositeten på oljan och byta fjädrar vilket är en låg kostnad till förbättring.
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Beställde mina slipon från sc project den 23 april. Den 26 fick jag mail från dem att de fått pengarna. Efter ett antal mail fram och tillbaka där de skrivit att de skall skicka dem inom ett par dagar samt typ, nästa vecka mm så ringde jag dem och frågade vad som hänt. De bad mig skicka ett mail till dem och beskriva och att jag ringt dem. Fick ganska snabbt svar från dem där de ursäktade sig och att de skulle skicka dem i slutet på denna veckan, hörde inget från dem i fredags men det är bara och hoppas..
Börjar bli tråkigt att vänta... För och inte nämna hur trist det är och köra original!!
Ingen annan som haft strul med dem vad jag hört/läst men tråkigt när det blir försenat..

Låter inte kul alls, hade som sagt inga som helst problem med beställningen av mina,, hoppas du får ett tracking ID idag, alltid skönt när man ser att det är på väg :)
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Nån som har nån smart, mindre våldsam lösning på hur man justerar spring preload på 2010:an utan att behöva lämna in den hos en kawa-verkstad? Förstår mig inte på den där dämparen alltså, vet inte vad jag ska skylla på men nånting har jag missat, för det kan väl för allt smör i småland inte vara så att man inte SKA kunna justera den på egen hand, det är ju idioti.

Känns som ett fall för specialverktyg tyvärr, vilket suger.
 

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Ort
grotta på söder
Hoj
z1000 espressoblack-08
Trist att göra dig besviken men just den mjuka bakdämparen var det som -08-09 Z1000 fick mycket kritik för. En av anledningarna som gjorde att jag sålde min.
Tyvärr så kan du bara justera returen och det hjälper dig föga. Det enda du kan göra är att byta dämpare eller till en hårdare fjäder. I gaffeln kan du försöka att höja viskositeten på oljan och byta fjädrar vilket är en låg kostnad till förbättring.

Åfan,ja det sög ju... Tack för info .Ride on.
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Försöker igen.

Ni som bytt relä för att slippa motstånd när ni bytt blinkers, var hittade ni det befintliga relät? Sitter det fram under kåpan & vad behövde ni plocka bort för att komma åt det?

// Ullis
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Gjorde en mindre rolig upptäckt i går kväll när jag var ute och åkte. Jag åkte från Sthlm hem. Det blev E18 till Enköping och därefter roligare väg. När vi åkte förbi Rinkeby så började bränslemätaren blinka. När detta sker ska det enligt manualen vara 4 liter kvar.

Cirka 5 km senare var det en skylt där det stod 42 km till Enköping. Jag bestämde mig för att tanka i Enköping. 3 mil senare fick jag soppatorsk. Trodde inte det var sant. Borde ju inte hända. Definitivt inte när man kör 130-140 km/h konstant hastighet. Nu hade jag som tur var sällskap så jag fick tag på ny soppa smidigt.

Tänkte varna er andra så ni inte litar på att det är 4 liter kvar när mätaren blinkar.

Alltid lär man sig nåt.
 

sörka

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2010
Ort
Malax, Finland
Hoj
2009 Kawasaki Z750
'

Vilket Mivv blev det? give us pictures!!!

Nu finns det bilder på hojen i mitt garage! :)

H.Sören

Gjorde en mindre rolig upptäckt i går kväll när jag var ute och åkte. Jag åkte från Sthlm hem. Det blev E18 till Enköping och därefter roligare väg. När vi åkte förbi Rinkeby så började bränslemätaren blinka. När detta sker ska det enligt manualen vara 4 liter kvar.

Cirka 5 km senare var det en skylt där det stod 42 km till Enköping. Jag bestämde mig för att tanka i Enköping. 3 mil senare fick jag soppatorsk. Trodde inte det var sant. Borde ju inte hända. Definitivt inte när man kör 130-140 km/h konstant hastighet. Nu hade jag som tur var sällskap så jag fick tag på ny soppa smidigt.

Tänkte varna er andra så ni inte litar på att det är 4 liter kvar när mätaren blinkar.

Alltid lär man sig nåt.

Det kan inte vart kul!
Jag har varit ganska snabb med att tank så jag har inte märkt något av detta. Men man tackar för upplysningen!

H.Sören
 
Last edited:

sörka

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2010
Ort
Malax, Finland
Hoj
2009 Kawasaki Z750
Jag vill ha nytt ljud, men nöjer mej med en pipa. Någon som har något till salu kanske??

Har själv ett rostfritt, ovalt Scorpion bolt-on, som ligger. Sälja eller byta, båda funkar.

Ifall du börjar tänka på att skaffa ett nytt så e ja helt nöjd med mitt Mivv från bikeshop.se och det funkade bra med frakter å annat också fast jag bor i finland! :D

H. Sören
 

Ge järnet

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
Z-1000
Jag är nybliven ägare till en z-1000 -03a , tänkte prova att köra lite fighter har bara haft sporthojar innan, men tyvärr fick jag inte med någon instruktionsbok.. nån som vet var jag kan få tag i det?? behöver också en bakspegel höger annars verkar cykeln vara i toppskick:tummenupp
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag är nybliven ägare till en z-1000 -03a , tänkte prova att köra lite fighter har bara haft sporthojar innan, men tyvärr fick jag inte med någon instruktionsbok.. nån som vet var jag kan få tag i det?? behöver också en bakspegel höger annars verkar cykeln vara i toppskick:tummenupp

Kolla Ebay:tummenupp
 

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
0325-
Hoj
Z750 -04
Färgkod?

Har en Z750 -04. Har fått lite stenskott på den guldfärgade delen av motorn, vad är det för färgkod på den guldfärgen?
Har inte hittat några bättringsstift att köpa någonstans.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top