Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Porno:tuttar Men varför köpte du inte kolfiber pipor?:va

:D :D :D

Bild från ikväll:
1D Mark III + 16-35/2,8
Z1000_ny.jpg

Snygg bild på en snygg hoj.:tummenupp
 
Last edited:
Kan någon med hjälp av en bild på bakdämparen förklara hur jag får baken kännas lite hårdare (förutom att gå på gym ;-)) ???
Dvs hur mycket har ni skruvat på fjädern och vilket håll (upp eller ner).
Samt skruvat på returdämpningen, min var ett varv från helt inskurvat läge.
Nu är det ett halvt varv innan helt inskurvat (medsols).
Känns så himla mjuk bak när jag åker med frugan.

Tacksam för alla tips.
 
Kan någon med hjälp av en bild på bakdämparen förklara hur jag får baken kännas lite hårdare (förutom att gå på gym ;-)) ???
Dvs hur mycket har ni skruvat på fjädern och vilket håll (upp eller ner).
Samt skruvat på returdämpningen, min var ett varv från helt inskurvat läge.
Nu är det ett halvt varv innan helt inskurvat (medsols).
Känns så himla mjuk bak när jag åker med frugan.

Tacksam för alla tips.

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/t9JXHW_POdg&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/t9JXHW_POdg&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Där har du en rätt bra guide faktiskt, lycka till!
 
Last edited:
[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/t9JXHW_POdg&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/t9JXHW_POdg&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Där har du en rätt bra guide faktiskt, lycka till!

Tackar, men jag har sett denna tidigare.
Tyckte det var lite konstigt att han säger att fram blev lite mjukt och att han justerar detta med att byta framdämparna. :confused:
Jag tycker att det är för mjukt bak,
även om jag har de inställningar jag har.
Kanske är det bara för att vi är 2 tunga personer på hojen,
då blir det mjukt.
Får köra försiktigt med tanten på bönpallen. :tuttar
Det finns för många dåliga vägar i Stockholm. :gnissla

Det var några tidigare som talade om olika lägen på fjädringen t ex bak,
vad menar ni med lägen?
Det talades om 3,4 och 5, tror jag.
 
Någon som råkat ut för att FI lampan börjar blinka efter ett tag (3-4 mil)?

Satte på nytt slipon, inga problem med lampan.

Kopplade in PCIII och bytte filtret sen efter ca 3 mil börjar lampan blinka, stänger jag av och startar igen så kan jag köra 3 mil till innan den börjar blinka.

Har ej bänkat den så det kanske kan vara det som är problemet?
 
Någon som råkat ut för att FI lampan börjar blinka efter ett tag (3-4 mil)?

Satte på nytt slipon, inga problem med lampan.

Kopplade in PCIII och bytte filtret sen efter ca 3 mil börjar lampan blinka, stänger jag av och startar igen så kan jag köra 3 mil till innan den börjar blinka.

Har ej bänkat den så det kanske kan vara det som är problemet?

Jag har också bytt till slipon, inga problem.
Har för mig, om man sätter in PC3 så måste man lägga dit O2eliminatorer.
Jag har inte PC3 ännu, men andra här kan säkert vara på om O2 behövs.
Lycka till.
Tråkigt när fel lampor tänds. :mad:
 
Tackar, men jag har sett denna tidigare.
Tyckte det var lite konstigt att han säger att fram blev lite mjukt och att han justerar detta med att byta framdämparna. :confused:
Jag tycker att det är för mjukt bak,
även om jag har de inställningar jag har.
Kanske är det bara för att vi är 2 tunga personer på hojen,
då blir det mjukt.
Får köra försiktigt med tanten på bönpallen. :tuttar
Det finns för många dåliga vägar i Stockholm. :gnissla

Det var några tidigare som talade om olika lägen på fjädringen t ex bak,
vad menar ni med lägen?
Det talades om 3,4 och 5, tror jag.

Vet inte om ni fick med special verktyg till Z1000 men jag fick köpa ett till min Z750, det finns 7 lägen och jag tror att på Z1000 att det är läge 3 som är standard, normalt byggd Japan på 68kg.
Ställde min i läge 4 och allt blev stabilare i högre farter.
Har även provat läge 5, men fick då tilbaka slag i kurvor som inte var så trevligt, dock fungerar det perfekt när jag har frugan bak.:)
 
Jag har kopplat in O2 eliminatorn också, men kanske lagt in en map där den inte är med.

Får kolla det kan är så enkelt :confused:

Den går ju inte optimalt om man säger så när kopplade in PCIII lite mycket bludrande på lägre varv :va

Sån lång väntetid på bänkning bara........
 
Vet inte om ni fick med special verktyg till Z1000 men jag fick köpa ett till min Z750, det finns 7 lägen och jag tror att på Z1000 att det är läge 3 som är standard, normalt byggd Japan på 68kg.
Ställde min i läge 4 och allt blev stabilare i högre farter.
Har även provat läge 5, men fick då tilbaka slag i kurvor som inte var så trevligt, dock fungerar det perfekt när jag har frugan bak.:)

Jag känner mig verkligen dum, måste jag säga.
Jag förstår inte hur ni hittar lägen osv.
Jag har köpt en nyckel för justering av fjäderbelastningen bak.
Dvs en nyckel med hak på en halvbåge.
Om man använder den,
så justerar man 2 st ringar på själva dämparen.
En som låser och en som bestämmer trycket på fjädern.
Men att det finns lägen enligt den beskrivning,
hittar jag inte. :confused:

Hoppas ni har tålamod med mig.... :)
 
Jag känner mig verkligen dum, måste jag säga.
Jag förstår inte hur ni hittar lägen osv.
Jag har köpt en nyckel för justering av fjäderbelastningen bak.
Dvs en nyckel med hak på en halvbåge.
Om man använder den,
så justerar man 2 st ringar på själva dämparen.
En som låser och en som bestämmer trycket på fjädern.
Men att det finns lägen enligt den beskrivning,
hittar jag inte. :confused:

Hoppas ni har tålamod med mig.... :)

Mig veterligen så finns det inget som låser, de olika lägena ser ut som tänder som flyttar sig på bakdämparen från vänster till höger, ju högre upp på dessa klackar ju hårdare spänning.
 
Klurar på att byta till naken hoj, hur är Z1000 att svänga med?
Haft båda Hornet och speed triple tidigare och framförallt hornet va riktigt dåligt när man pressa den lite..
 
Ironi:D Det klart att det var fräckt med titan piporna och bilden var riktigt cool.:tummenupp



Easy:pannkyss Det var en skitcool bild och piporna var korta & snygga:tummenupp

Hehe jag tar det easy, men du är inte den första som frågar, mina kompisar håller på o jobbar sig, så bägaren var full så att säga :D

Tack!
 
Ny på sporthoj.com

Hej alla Z-ägare.
Det känns kanon att ansluta sig till denna tråd. Ny Z750 -09 är beställd och kommer förhoppningsvis om 2 veckor.:tummenupp.
 
Någon som har länk till sprängskiss på z1000 motorn -03?
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top