Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Köpte precis ett akra slipon till min z750 -07 och i den anvisningen jag fick med så skulle man bara ta bort de vajrarna helt och hållet från hojen.. man lossar de 2 plastbitarna på vänster sida vid tanken och tar loss dem från anordningen där. Väldigt enkelt att montera.
 
Tjena,

Det är ganska lätt att byta själv, jag klarade det och jag är inte speciellt van att skruva med saker.

Till mitt slip-on fick jag med en anvisning om hur man ska göra med de där 2 kablarna, det finns ett litet hål som du kan peta upp dom i så de hamnar under förarsadeln. Där "stripade" jag fast dom i ett befintligt hål. Samt så fick jag med 2 st distanser som man sätter på kablarna så att vajrarna inte får för mycket "spelrum" när man gasar. De ska inte låsa vajrarna, utan bara begränsa spelrummet.

Om du inte fick med en sån bruksanvisning så kan jag skicka min, har ingen användning för den längre!

Vad har du för slip-on, och vad tycker du? Stor skillnad på ljud?
 
Vad har du för slip-on, och vad tycker du? Stor skillnad på ljud?

Jag har ett G&G, och det är en enorm skillnad på ljudet.
Valde G&G då jag tyckte om utseendet, mattsvart och ser borstat ut.
Plus att det följer hojens utseende med att vara lite spetsigt!
Ångar inte en sekund att jag bytte. Den 25/2 ska hojen in på
montering av PCIII, K&N-filter samt bänkning, ska bli kul att se vad det kan ge.

Gå in i mitt garage, där har jag lagt upp en Youtube-länk på hur mitt slip-on låter. Inte världens bästa kvalitet på filmen, men du hör iaf!



Aibwa -> Det lät ännu smidigare!
 
Svart eller vit?

Har nu bestämt mig för en ny Z1000 till våren.
Frågan är nu om jag ska ta en vit eller svart?

Den vita är hur läcker som helst, men den svarta är ju så rå!
Dagens i-landsproblem... :huvet
 
Har nu bestämt mig för en ny Z1000 till våren.
Frågan är nu om jag ska ta en vit eller svart?

Den vita är hur läcker som helst, men den svarta är ju så rå!
Dagens i-landsproblem... :huvet

ett ypperligt val:) själv har jag beställt en limegrön z1000 som jag ska hämta nästa vecka från autorapid. skulle ta den vita om jag vore du, har sett både den svarta o den vita i verkligheten men tyckte den vita va så mycket snyggare (även om den svarta oxo e riktigt fin). den svarta ser ju i och för sig brutalare ut men den vita tycker jag ser så exklusiv ut på nåt sätt, som en koncepthoj el nåt. själv hade jag redan i höstas bestämt mig till hundra procent för den limegröna, men då jag såg den vita i butik så blev valet skitsvårt, men blev den limegröna iaf efter en stunds velande. du e inte intresserad av den gröna då? min hoj kom ti butik igår o står nu o väntar på mig vid autorapid, du kan ju gå o kika på den om du har lust (du va väl från vasa?), hämtar inte ut den före nästa lördag... men ta den färgen som du föll för först, det första intrycket brukar vara det rätta:)
 
Har nu bestämt mig för en ny Z1000 till våren.
Frågan är nu om jag ska ta en vit eller svart?

Den vita är hur läcker som helst, men den svarta är ju så rå!
Dagens i-landsproblem... :huvet

Vit!!:tummenupp

Röstar på den alla dar i veckan. Känns modernare! Många hojar
som börjar komma i vitt nu, tycker det är riktigt läckert.

Någon som vet var man kan köpa G&G slip-on?

You've got PM.
 
Last edited:
ett ypperligt val:) själv har jag beställt en limegrön z1000 som jag ska hämta nästa vecka från autorapid. skulle ta den vita om jag vore du, har sett både den svarta o den vita i verkligheten men tyckte den vita va så mycket snyggare (även om den svarta oxo e riktigt fin). den svarta ser ju i och för sig brutalare ut men den vita tycker jag ser så exklusiv ut på nåt sätt, som en koncepthoj el nåt. själv hade jag redan i höstas bestämt mig till hundra procent för den limegröna, men då jag såg den vita i butik så blev valet skitsvårt, men blev den limegröna iaf efter en stunds velande. du e inte intresserad av den gröna då? min hoj kom ti butik igår o står nu o väntar på mig vid autorapid, du kan ju gå o kika på den om du har lust (du va väl från vasa?), hämtar inte ut den före nästa lördag... men ta den färgen som du föll för först, det första intrycket brukar vara det rätta:)

Jodå, var och kollade på din igår. Inplastad och med "såld" skylten på...

Den lutar faktiskt mot den vita nu... Med nya rör och en schysst magkåpa. Vad gav du förresten för din, om man får fråga. Hur mycket kan man få ner priset?
 
Jodå, var och kollade på din igår. Inplastad och med "såld" skylten på...

Den lutar faktiskt mot den vita nu... Med nya rör och en schysst magkåpa. Vad gav du förresten för din, om man får fråga. Hur mycket kan man få ner priset?[/QUOTE

ahaa, själv får jag se den först på lörda då jag hämtar ut den, lååååång väntan. bra att d plast på den iaf så int folk gör fingeravtryck på den haha:)

lade min kawa z 750 -06 i byte så betalar 7000e emellan, + att jag får första servicen gratis efter en stunds tjatande. då jag köpte min z750 för ca 2 år sedan fick man ca 10% billigare vid direkt köp av en ny hoj, dessvärre har marginalerna krympt på senare tid. men har för mig att kawa 1000 ska kosta runt 14000e vid direkt köp... men lönar sig säkert att ringa runt ti flera hojbutiker o kolla, men överlag tycker jag att just autorapid i vasa brukar ha riktigt bra priser. lycka till med förhandlandet:tummenupp
 
Last edited:
Tog årets premiärtur med hojen idag, jävlar vad kul det var! Det blev ca 3 mil, mest runt i centrala västerås.

Sommar, kom nu!
 
Jag har ett G&G, och det är en enorm skillnad på ljudet.
Valde G&G då jag tyckte om utseendet, mattsvart och ser borstat ut.
Plus att det följer hojens utseende med att vara lite spetsigt!
Ångar inte en sekund att jag bytte. Den 25/2 ska hojen in på
montering av PCIII, K&N-filter samt bänkning, ska bli kul att se vad det kan ge.

Gå in i mitt garage, där har jag lagt upp en Youtube-länk på hur mitt slip-on låter. Inte världens bästa kvalitet på filmen, men du hör iaf!



Aibwa -> Det lät ännu smidigare!

funderar oxå på att skaffa pcIII till min Z 1000! Du får gärna skriva resultatet du får efter bänkningen!
 
funderar oxå på att skaffa pcIII till min Z 1000! Du får gärna skriva resultatet du får efter bänkningen!


Det ska jag göra!
Önskar att jag hade helsystem egentligen, men
det lär väl iaf ge lite med slip-on och K&N-filter.

Redovisar nästa vecka!
 
Remus Hexacone i titan! pm:a mig vid intresse grymt ljud! endast 1,5 kilo st.
 

Bifogat

  • mc%20bilder%20004liten.jpg
    mc%20bilder%20004liten.jpg
    103 KB · Visningar: 142
  • mc%20bilder%20003liten.jpg
    mc%20bilder%20003liten.jpg
    84.3 KB · Visningar: 114
kollade igenom de 13 första sidorna, orkar inte mer så jag frågar:

Har en z750 -05:a, hur gick ni till väga när ni/om ni monterade miniblinkers (främre)?
Kapa kablarna från orginal och skarva med en sockerbit? Eller på något sätt få av "vindkåpan" och sköta det därifrån? Var fan sitter fästet i så fall?

:confused: :gnissla
 
kollade igenom de 13 första sidorna, orkar inte mer så jag frågar:

Har en z750 -05:a, hur gick ni till väga när ni/om ni monterade miniblinkers (främre)?
Kapa kablarna från orginal och skarva med en sockerbit? Eller på något sätt få av "vindkåpan" och sköta det därifrån? Var fan sitter fästet i så fall?

:confused: :gnissla

Försökte först att ta bort vindkåpan när jag skulle byta men la ner det ganska snabbt, riktigt bökigt att få bort den. Klippte kablarna istället o skarvade på dom nya, gick hyffsat smidigt.
 
Försökte först att ta bort vindkåpan när jag skulle byta men la ner det ganska snabbt, riktigt bökigt att få bort den. Klippte kablarna istället o skarvade på dom nya, gick hyffsat smidigt.

Tack! :tummenupp
Då gör jag ett försök! Hur långt in skarva du? Så långt in som möjligt eller det är stuntsamma? :confused:
 
Back
Top