Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Fy fan, PCIII och ladda original mappar eller bänka. Det är ju något några grubblar på misstänker jag?
Jag luskade runt i maskboet, både i Sverige, US, och Tyskland.
Alla mappar är efter US hojar. De är annorlunda homologiserade än alla EU hojar och våra Svenska skiljer sej evt aningen från en del av EU länderna. Ingen B.S., det är sant. Med vissa kombinationer kan det fungera bra, andra kan var skit. Sedan bör man veta att hojar är indivduella (det vet nog de flesta här, men om inte). Det är små avvikelser som som helhet kan göra en skillnad som avgör. Ärligen, jag skulle själv mappa hojen eller skita i o göra något alls. Det finns bolt on system, där man själv kan skruva när man kör. Dessa är lite (blir) råare i gången än en bänkad hoj.
Men, det funkar. GPR har 2st, de funkar till alla slip on system.


Fattar ingenting av det du skriver... svarade du på din egen fråga? ;)
 
Fattar ingenting av det du skriver... svarade du på din egen fråga? ;)

Då är vi två! :D

På powercommanders hemsida finns färdiga mappar till vissa system till EU-modeller, men visst skiljer det sig från cykel till cykel. Frågan är väl mest: Är det mer skadligt för motor att öka luftflödet utan pc än att köra med pc utan optimal mapp (färdig mapp för specade saker tex)?
 
Ska derva om hojen men vet inte om man ska ha +1 eller +2 bak nön som har dervat om sin med någon av dessa drev blev det stor skilnad mot orginal.
 
Fattar ingenting av det du skriver... svarade du på din egen fråga? ;)

Nej, det var inte tanken, även om det kanske kom ut så.
Det var fråga + de svar jag fick i en salig blandning. Kalla det spinn off eller vad du vill.

Om någon kör en 07-08:a, med tex Akra helsystem, filter +PCIII (nedladdade färdiga mappar)
Funkar det bra eller går hojen ojämt, o tex puffar o hostar?
Nu var jag förhoppningsvis inte lika :confused: :va ....
 
Last edited:
Det är intressant. Då har du åkt såpass länge på den att du lätt märker hur stora, eller små skillnader det blev. Har du moddat luftburken?
 
Så var devil slipon på plats:) ...
Måste säga att man blev väl mer än nöjd med både ljudet och utseendet...
Men en fråga till er som bytt slipon.. Vad har ni gjort med vajrarna till avgasventilen som setat på höger sida??
 
Bänkning, mappning, KN-filter, PC, GPR-slipon, rensad bak, miniblinkers klart! Var och tittade på pärlan efter jobbet idag, det såg RIKTIGT nice ut. Bakdelen blev inte som jag beställt, kawas original miniblinkerssats. Istället hade dom satt dit någon annan sats, jävlar vad nice det blev. Kommer inte ihåg namnet, "Walter" nånting kanske...

Hur som helst, 96 hk på bakhjulet, + 10 från innan ungefär. Får väl anses som helt OK. 13500:- för kalaset, blev lite billigare än det pris jag först fick.

Bilder kommer i vår när jag hämtat ut den från vinterförvaringen!
 
Waltermoto, jag kör på samma jag!

Nice förresten, tja 10+ gör väl lite men vet inte om det är värt 4000kr eller vad det kostar.
Men upp till personen självklart kul att du blev nöjd!

Så hette det ja... Och det såg likadant ut som det jag kunde se på din avatar.

Vi får se i vår om det var värt det eller inte. Den största skillnaden ska ju vara att man inte behöver varva som en galning för att det ska hända något...:D

Utseendemässigt är jag i alla fall supernöjd, även ljudet har jag hört tidigare på en demohoj. Klar skillnad från original.
 
Vet inte om man får skriva detta i denna tråd men letar efter en z 750-07 helst grön men silver funkar oxå. Är alla så nöjda el varför finns det inga till salu?? Går någon i säljtankar skicka gärna ett pm!
 
snyggt system

sett på Milanomässan....
 

Bifogat

  • image045.jpg
    image045.jpg
    27.9 KB · Visningar: 152
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top