Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Ska sätta mig och försöka slänga på Xenonlamporna inom kort, men nu till en rätt lätt fråga som jag dessvärre inte har hittat svaret på:D

Jag har tanken full (inför vinterförvaringen) och den kommer jag att behöva ta bort för att montera ballaster och dra sladdar, så frågan lyder: Kan jag ta bort tanken? och isf hur fan går jag tillväga lättast? Kommer det att skvätta och spruta bensin? :P
 
Det brukar vara snabbanslutningar på dagens maskiner, så ska hålla tätt, men inte värre att du drar isär å kollar? måste juh ändå bort

Och javisst ska jag rapportera pris samt bilder på mätaren. men dröjer till våren, andra saker som ska inhandlas före
 
Slänger upp en bild på min rackare också...

..trots att magen inte är på plats ännu
 

Bifogat

  • DSC02191.jpg
    DSC02191.jpg
    139.9 KB · Visningar: 226
Tjenare, tänkte kolla om någon här har lite bilder att slänga upp på kawasaki's orginal kuts. bilden på deras hemsida avslöjar ju inte allt förmycket.
 
Tjenare, tänkte kolla om någon här har lite bilder att slänga upp på kawasaki's orginal kuts. bilden på deras hemsida avslöjar ju inte allt förmycket.

Här har du på min:
z1000.jpg
 
Den är faktiskt tänkt för Ducce ägare :)

jo hade faktiskt för mig det, dock kör jag så fort så igen skulle hinna se vad har har för jacka. hmmm.. eller så får jag helt enkelt ta o köpa en ducati :D nä skämt åsido, tror jag ska spana vidare, verkar vara riktigt bra priser nu då det är höst:)
 
Tjena,

är det någon som kan länka eller PM:a över en servicemanual till Z1000 2007-2008 modellerna?
Just nu ser det lite lurigt ut att plocka bort kåporna. Verkar som man måste skruva loss ganska mkt?
 
JA nu så var det dags å beställa lite... SKyllthållare och devil master piporna beställda ;).....
 
Devil piporna kommer du INTE att vara besviken över! :yoparty


Jag hoppas det.. jag har kollat runt mycket innan jag bestämt mig och de gillade jag bäst. sydn att man inte hört ljudet i verkligheten bara...
De borde dyka upp inna helgen så det blir skruva dit de i helgen direkt ;):yoparty
 
Sådär. Nu är pärlan klar.. for now :yoparty

Skoj att du la upp en bild på en vit z1000 med hugger o belly-pan, nu vet man iaf att man INTE ska köpa belly hehe, no offence men orginal ser bättre ut i mina ögon iaf. :)


Men smaken är som baken...

Hugger skall det iaf bli till nästa säsong!
 
Så, nu är hojen avställd helt och efter en hel säsong i min ägo som original skall den nu modifieras lite. Tänkte därför fråga i tråden på tips av kombinationer av pipor, filter pc m.m. Jag har läst en hel del i tråden redan, men vill höra lite vad ni kör med för kombination och hur det funkar. Ni som kör med pc, har ni lämnat iväg cykeln på mappning, laddat ner en standardmapp eller mappat själva? Cykeln i fråga är en z750 -05.
 
Fy fan, PCIII och ladda original mappar eller bänka. Det är ju något några grubblar på misstänker jag?
Jag luskade runt i maskboet, både i Sverige, US, och Tyskland.
Alla mappar är efter US hojar. De är annorlunda homologiserade än alla EU hojar och våra Svenska skiljer sej evt aningen från en del av EU länderna. Ingen B.S., det är sant. Med vissa kombinationer kan det fungera bra, andra kan var skit. Sedan bör man veta att hojar är indivduella (det vet nog de flesta här, men om inte). Det är små avvikelser som som helhet kan göra en skillnad som avgör. Ärligen, jag skulle själv mappa hojen eller skita i o göra något alls. Det finns bolt on system, där man själv kan skruva när man kör. Dessa är lite (blir) råare i gången än en bänkad hoj.
Men, det funkar. GPR har 2st, de funkar till alla slip on system.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top