Kawasaki Z750/Z1000-tråden

owaysis

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2016
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Z750R -12
Tjena!!

Är jävligt sugen på en Z750, kommer dock behöva byta däck samt göra 600-mil servicen relativt omgående.

Då tänkte jag bara fråga vilka däck ni rekommenderar att man kör med? Helst ett budgetalternativ.

Vet någon vad som görs på 600-mil servicen? Samt hur mycket brukar den kosta på ett ungefär?

Tack på förhand!
 

Nacuden

Medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 -2009
Hej! Har en Z750 2009 och har nu bytt dämparen mot en slipon mivv suono. Tyvärr känner att motorn är lite orolig och går ryckig vid låga varv. Det verkar bubbla lite vid låg gas. Kan nämna att jag har bytt original luftfilter mot k&n. Vill helst inte köpa någon power commander eller mappa. Enlig sliponbutiken så ska det inte behöva mappas om. Kan det vara så enkelt att det nya k&n-filter som ställer till d? Tacksamt för svar!
 

knobe

Medlem
Gick med
23 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
2009, Kawasaki Z750. 1982, Kawasaki Z400J
Hade en Z750 -09 förut som jag monterade Suono på. Jag märkte inte av det du beskriver, så luftfiltret låter troligt.
Avgasknallar efter motorbroms från höga varv, precis när jag började ge lite gas var det ända jag märkte..

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Z1000 -14

Jimpe

Ny medlem
Gick med
3 May 2016
Ort
Ljungby
Hoj
00 ingen än
Tog mitt A kort idag. Efter att ha kollat runt rätt mycket på blocket så lutar det åt en z750 då deras utseende faller mig i smaken och lagom mycket hk. Men nu till saken.. Hur är denna hojen för lite längre personer? Sitter man bra om man är 187?
 

Kawa_Krille

Wannabe...
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kwikasfuki R -19
Tog mitt A kort idag. Efter att ha kollat runt rätt mycket på blocket så lutar det åt en z750 då deras utseende faller mig i smaken och lagom mycket hk. Men nu till saken.. Hur är denna hojen för lite längre personer? Sitter man bra om man är 187?

Grattis till kortet! :tummenupp :yoparty
Svårt att säga hur bra den passar dig och din längd.
Har du långa ben så kanske det inte blir riktigt bra men å andra sidan så blir det det nog inte det oavsett vilken "sporthoj" du än väljer...
Jag har ett par vänner som är långa (1,90 & 1,95) och kör visserligen Z1000 men dom stortrivs på sina hojar.
Du ska nog leta upp en hoj att provköra hos en handlare och se hur det känns för dig...
 

owaysis

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2016
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Z750R -12
Tog mitt A kort idag. Efter att ha kollat runt rätt mycket på blocket så lutar det åt en z750 då deras utseende faller mig i smaken och lagom mycket hk. Men nu till saken.. Hur är denna hojen för lite längre personer? Sitter man bra om man är 187?

Jag är 197cm och jag tycker jag sitter bra på den. Din längd ska inte vara några som helst problem.
 

Nacuden

Medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 -2009
Hade samma årsmodell och samma slipon, resten original. Inget som blev konstigt eller ryckigt alls, bara som ovan skrev lite knallar efter höga varv. Du ska inte behöva mappa om, testa byta tillbaka originalfiltret.

Hade en Z750 -09 förut som jag monterade Suono på. Jag märkte inte av det du beskriver, så luftfiltret låter troligt.
Avgasknallar efter motorbroms från höga varv, precis när jag började ge lite gas var det ända jag märkte..

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk


Bytte ut min K&N-filter mot kawas original och alla problemen är nu borta! Tackar så mkt för tipsen!
 

mikis

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2016
Ort
Karlshamn
Hoj
2004, Kawasaki z750
Tjena !
Nybliven medlem och nybliven ägare till en z750 -04.
Mycket trevlig maskin. :D
Tog över den billigt pga av den var dåligt skött.
Börjar komma till läget där det nästan går att köra nu. Alla problem lösta utom ett.
Hastighetsmätaren visar fel. 10ggr för lite.
Alltså 70 - 110 km blir 7 - 11 km i displayen.
Har lite problem med att förstå vart felet ligger. :huvet
Givaren eller mätaren? Vad tror ni?
 

Keelogger

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2015
Ort
Jämshög
Hoj
Kawa Z1000 -05
Tänkte tjacka nya däck till min. hört att pilot road 4 överallt men de är förbannat dyra. nån som har bra tips? blir mest sporttouring kanske nån knix :) . länka gärna :D.
 

CGIvan

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2010, Kawasaki Z750
Så här blev min touring maskin. =)

faste_bak.jpg
pack_bak.jpg
pack_fram.jpg

SW Motech Blaze packväskor, SW Motech EVO Engage tankväska och en Givi E300 toppbox. Allt var lätt att installera. De få problemen jag hade var att jag tappade ner en mutter bland alla sladdar och batteriet som tog en stund att fiska upp, en bult till skylthållaren som var trög som attans hela vägen när jag skruvade ut den samt att jag verkar ha fått en extra bult istället fö ren mutter till toppboxen så fick åka och köpa en.

Resan bär av på lördag och blir uppemot 200mil. Kommer ta oss från göteborg till, ljungby, malmö, trelleborg, ystad, kalmar, norrköping, stockholm, örebro, karlstad, trollhättan och hem till göteborg igen. I princip endast landsvägskörning (svårt att undvika motorvägar när man åker in och ut ur vissa städer). =)

PS. Någon som vet någon bra navigeringsapp där man kan följa en egenritad rutt? Googla Maps låter mig se min rutt och GPS-position men det går itne att navigera längs rutten.
 

Xamxu87

Ny medlem
Gick med
24 May 2016
Ort
upplands väsby
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Halloj alla glada!
Nu är det som såhär, jag ska kika på en z750 07a imorgon. Är den vettig så följer den med mig hem är tanken!
Den har gått ca 2400 mil, och kommer kosta mig runt 35.000. Är det ett bra pris?
Sen undrar jag också om det finns några experter här som kan ge mig lite tips och råd om vad jag ska kolla efter, och om det är några punkter som jag ska kolla extra noga på, på just den här modellen? Tacksam för alla svar jag får!

Mvh
 

CGIvan

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2010, Kawasaki Z750
Nästa mod klar. Bytt till SHAD komfort säten. Endast tagit en liten tur än så länge så svårt att ge en rättvis bedömning. Men det jag märkte direkt var i alla fall att jag sitter mer med hela arslet.
DSC_0377.JPG
DSC_0378.JPG
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top