Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Tack för svar. Jag kanske var lite för försiktig när jag provade den, samt hade lite för höga förhoppningar. Funderar på att åka och testa den igen. Den kändes dock lite plastig och lätt jämfört mot min bandit, men det är nog bara en vanesak.
Den är brutalt snygg! Har du moddat den nåt? Det verkar vara dyrt att byta piporna

Nä har inte moddat den något. Tänkte försöka köra en hel säsong innan jag börjar med det. :)
Joh det kostar nog en slant att modda den exempelvis med slipons då den har dubbla pipor.

Blir nog PC5, nytt avgassystem nästa år. Skulle gärna vilja ha 10 - 15 hk till. Idag måste jag släppa gasen och ge fullt för att få att få upp den på tvåans växel.
 

Det är ju kopior precis som mina, på Rizoma Tomok! Vilka som är bäst, har jag ingen aning om faktiskt, men dom du länkar till är ju 100 dollar billigare än dom jag köpte! Prova!
 
Är det någon som installerat speedohealer eller växelindikator på sin Z? Är mest fundersam på växelindikatorn jag beställt. Det blev en GI Pro X-type men den finns inte modellspecifikt för Z750 så det blev en universalmodell för hojar med digital hastighetsmätare. Någon som har erfarenhet av en sådan? Skulle vara kul att höra hur det var att installera den.
Speedohealern är nog inga problem då den är modellspecifik och har kopplingar som är plug ´n play.
Någon som har koll på hur mycket en Z750 har i felvärde på hastighetsmätaren med orginaldrevning? Läste att den skulle ligga på ca 5.5% med orginal däck på. Får väl justera speedohealern med hjälp av gps hastighet.
Nu blir det att surfa och leta kolfiberdelar. Ska ha hugger, kedjeskydd och sidokåporna (sidopanelerna under sadeln) kanske tanklock med om det finns. Någon som har tips på några bra siter med kolfiber till våra älsklingar?

Är också sugen på en växelindikator, har du lyckats mecka dit din ännu?

Någon annan som har en indikator monterat och som kan rekommendera denna?
 
Jodå den är på plats, enkelt som tusan. bara plug ´n play både på växelindikator och speedohealer.

Gott! Men hur anslöt du den på hojen? Vad jag har förstått så medföljer det en specifik kabel att ansluta till ECU:n på de flesta plug n´play modellerna. Men inte denna då alltså?

EDIT: Har researchat lite och tydligen är det så att jag måste köra DS modellen utav GIpro:n då min hoj är så pass ny!
 
Last edited:
min -08 z750 va nyservad precis när den köptes .... kommer nog köra MOTUL 7100 ( ester ) samt Kawasaki orginal - oljefilter ...

Anser att oljan är det allra viktigaste i en motor , framförallt i en högvarvig

börjat fundera på Castrol power 1 Racing 5w-40 ( helsyntet ) , ända " felet" är att det just är en 5w-40 istället för 10w-40 som förespråkas i serviceboken .... är ju rätt ok pris om man typ beställer till 2 servicar ( fick det till 455:- för 4 liter inkl frakt om man beställer 8 liter

http://www.mapodo.de/castrol-power-1-racing-4t-bmw-5w-40-1-ltr.html

tycker det " ser lite bättre ut" med kvitton på en " märkes olja den dagen man säljer hojjen , jämfört med kvitto på Biltemas helsyntet ( fastän den med råge uppfyller kraven )....

jag är lite kluven .... eller så blir det 7100 motul dyrt :va
 
Hej! Jag hoppas att jag hittat det perfekta stället att ställa en fråga angående Kawasaki z750.
Läget är så att jag är intressent på en kawasaki z750 årsmodell 2004. När jag tittade på transportsstyrelsens hemsida så upptäckte jag att motorcykeln är reggad som 72 kw (98 hk) istället för orginal som ska vara 81 kw(110 hk).¨

Motorcykeln importerades från tyskland 2006 om det kan vara till nytta för att ge mig ett bra svar.
Vet ni hur den är strypt i så fall? Eller kanske är den inte strypt men registerad som 72 kw pågrund av att det just är en import eller nått?

mvh// Kawa
 
Då var hojen 1200 mil-servad, passade på att fira på hemvägen från verkstaden att ta min oskuld i att bli stannad av polisen och få böter!

Har kört bud, taxi, MC och massa mil privat i många år och aldrig fått en bot för något förutom att jag för fem år sedan körde 67 på 60-väg i Norge förbi ett kameraskåp. Nu har jag iaf lärt mig den dyra (nåja, 1000 kr) vägen att man inte ska köra om i högerfilen på motorvägen. :)

Supertrevlig MC-polis, jag vet ju att jag gjort fel så det var bara att "man-up" och erkänna sitt misstag!
 
Hej, vad kostar en service som bland annat innehåller ventiljustering alt. Ventilkoll på z750 av 2004 årsmodell???
 
tjenare, nybliven z1000 ägare och super nöjd med hojen :D har en väldigt dumfråga som lyder: ett av mina fästen har gått sönder på en kåpa, kåpan sitter under verktygsfacket/bakljuset är, hur lossar man den kåpan lättast? lossat dom 4 skurvarna och 5 clips, de sjätte är borttappat. eller måste ja plocka av alla kåporn? tacksam för svar:D
 
Har ni bytt drivpaket på era z750 ?
min har gått 1250 mil ... dreven ser bra ut , men kedjan går att dra ut ca 3 mm kanske bak på drevet .....
funderar ändå på att byta hela drivpaketet , billigt på Louis i Tyskland ,

DID eller Regina drevpaket ( regina lite dyrare ) , båda är " endless " , dvs utan nån form av kedjelås .

http://www.louis.de/_3030103d5dd910...kedb&anzeige=0&CONTENT=technik&typ_id=ZR750-M

Regina ca 1390:- inkl frakt för komplett drivpaket

DID ca 1060:- inkl frakt ....

båda är orginalutvexlingen , 15 kugg fram , 43 bak , 112 rullar kedja
 
Ska du ha DID så kör på deras zvm-x serie deras bästa kedja. Drev så köper du Afam i stål. Bättre du satsar på en kedja med nitlås annars så måste du av med svingen.


Har ni bytt drivpaket på era z750 ?
min har gått 1250 mil ... dreven ser bra ut , men kedjan går att dra ut ca 3 mm kanske bak på drevet .....
funderar ändå på att byta hela drivpaketet , billigt på Louis i Tyskland ,

DID eller Regina drevpaket ( regina lite dyrare ) , båda är " endless " , dvs utan nån form av kedjelås .

http://www.louis.de/_3030103d5dd910...kedb&anzeige=0&CONTENT=technik&typ_id=ZR750-M

Regina ca 1390:- inkl frakt för komplett drivpaket

DID ca 1060:- inkl frakt ....

båda är orginalutvexlingen , 15 kugg fram , 43 bak , 112 rullar kedja
 
nån härifrån som nyligen inhandlat en lambo-orange z1000 av 2010 års modell i sthlmsområdet(såg att min gamla blev såld :D )?
 
Så, nu har jag köpt mig en z750 04:a!
En fråga på det, när jag slår på blinkersen så blinkar dom normalt för en kort stund för att sen blinka jättesnabbt. Det är vanliga glödlampor och alla är hela. Samma på både höger och vänster blink, vad kan det bero på??
 
Fan, är den här tråden död eller?? Relä frågan har jag löst men jag behöver veta om det finns nån som vet vilken storlek på skruv det är som håller fast tändlåset eller tändpucken, den sitter nämligen bara med en skruv????
 
Fan, är den här tråden död eller?? Relä frågan har jag löst men jag behöver veta om det finns nån som vet vilken storlek på skruv det är som håller fast tändlåset eller tändpucken, den sitter nämligen bara med en skruv????

Den dog när jag bytte hoj och slutade spamma :D ni spammar jag i zx10 tråden istället :D
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top