Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Den blinkande oljelampan och röda lampan är inget att bry sig om så länge inte hojen är igång väl. :-)

Oljelampan blinkar när det är "lågt" oljetryck i motorn och så länge inte motorn är igång så är det inte mycket till tryck inte!

Dum fråga men man har trillat dit på den själv vid något yrvaket tillfälle - du har inte kommit åt dödaren / glömt att trycka tillbaka den?


Nääää :hihi
Jag tittade allt det!

Och som jag la till i editen där så kör ju elstarten igång men dör ut med en jävla massa klickande någon sekund senare...
 
Du har ingen batteriladdare så du kan kolla nivån på batteriet? Har inte haft det där klickande problemet själv på min Z1000 men tycker jag känner igen det, kan vara från när batteriet hade gjort sitt på ER6:an.

Oljenivån kan du ju lätt kolla via fönstret på högersidan iaf - för att skingra oron över den biten. :)

Men, batteriet, reka!
 
Är det nån som satt på en växelindikator på sin z750 ?
Tänkte eventulellt på en GI Pro DS-serie ( den som kopplas rakt på diagnosuttaget ....
Var sitter diagnosutaget på z750 - 08 ?
 
Funderar på att köpa en belly pan, kollat runt lite på olika modeller men fastnat framförallt för Rizomas och Ermax, någon som vet hur bra kvalitén är på dem, läste på något engelskt forum att vissa belly pans kan vara krångliga att montera och lätt lossnar? :D
 
Jahopp då har man brummat runt en stund på Z1000 - fixat lite flott alubjäfs såklart, har dock försökt att undvika Rizoma än så länge då det sitter på alla hojar. Kört lite Lightech, spottkoppslock fram och bak, bobbiner och styrändar. Men dock har jag beställt fake Tomok-speglar från Kina, och det är ju en Rizoma-design. Har inte kommit än dock :) Utlovar bilder var det lider!
 
Orkar inte läsa igenom hela tråden, så jag frågar istället: Vad tycker ni om z1000sx? Jag var och provkörde en sån idag och tyckte den var rätt trevlig, men något slö i låga varv dock... Skulle vilja prova en med PC och bättre blås :)
 
Någon som vet om det finns en Verkstadshandbok till Z750 R-modellen att få tag i någonstans? Eller är det en generell verkstadshandbok för Z750?
 
Köpte själv en Z1000SX förra året. Jag är mycket nöjd med den, den har bättre klipp än Honda CB1000RA. Nackdelen är att den är dyrare i försäkring än Hondan, 8000kr jämnfört med 14000kr för Kawasakin.
Grymt snygg dock tycker jag i alla fall.....
 
Köpte själv en Z1000SX förra året. Jag är mycket nöjd med den, den har bättre klipp än Honda CB1000RA. Nackdelen är att den är dyrare i försäkring än Hondan, 8000kr jämnfört med 14000kr för Kawasakin.
Grymt snygg dock tycker jag i alla fall.....
Tack för svar. Jag kanske var lite för försiktig när jag provade den, samt hade lite för höga förhoppningar. Funderar på att åka och testa den igen. Den kändes dock lite plastig och lätt jämfört mot min bandit, men det är nog bara en vanesak.
Den är brutalt snygg! Har du moddat den nåt? Det verkar vara dyrt att byta piporna
 
vad kör ni med för olja i era hojar? är biltemas helt åt skogen att köra med? :rolleyes:

min -08 z750 va nyservad precis när den köptes .... kommer nog köra MOTUL 7100 ( ester ) samt Kawasaki orginal - oljefilter ...

Anser att oljan är det allra viktigaste i en motor , framförallt i en högvarvig
 
vad kör ni med för olja i era hojar? är biltemas helt åt skogen att köra med? :rolleyes:

Med tanke på att Biltemas oljor uppfyller precis samma krav och standarder som ex. Motul och Castrols värstingoljor så borde det fungera utmärkt. Sedan är det ju oklart med hur mycket marginal de klarar kraven men jag tror ingen tillverkare konstruerar en produkt med ex. 20% mer kvalitet än kraven kräver. Jag har kört min Z750 på både Motul och Biltema och vid oljebyte har jag inte sett någon skillnad alls. Visserligen har jag betydligt tätare oljebyten är servicemanualen specar. Mellan 150-200 mil, mer blir det inte på en säsong tyvärr. Nog mindre denna skitsommar, dags att byta till vattenskoter.
Peace.
 
Efter att jag drevade ner min 1 kugg fram så tycker jag det har framkommit vibrationer i hela hojen när man kör lite snabbare och högre varv. Kan det vara att bakhjulet inte är justerat 100% ?
 
Tjo igen, frågade tidigare i den här tråden om z750 04-06 är nå kul...svara gärna för jag är på g att köpa en sån.
 
Lovade lite bilder när jag fått hem ful-speglarna från Kina, smyger in några bilder på mina Lightechprylar också: (Dåliga iphonebilder dock)

















Till sist...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top