Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Är på jakt efter nya backspeglar till hojen, vill bli av med musse pigg öronen:mad:

Var först inne på att skaffa ett par som man fäster i styränden för att få så "lite backspeglar" som möjligt men sen snubblade jag över de här, riktigt läckra o går fint ihop med Z:ans lite kantiga design. Enda problemet är att de kostar 119 euro plus frakt styck:näsblod.
Någon som sett några liknande någonstans till ett lite rimligare pris?

Har också sneglat på dom. Skulle som sagt passa riktigt bra men hur betäller man dom? Jag har sett dom på Rizoma men därifrån går dom inte att betälla eller??
Grymt snygga men frågan e ju om dom funkar, dom e ju rätt små.
 
Har också sneglat på dom. Skulle som sagt passa riktigt bra men hur betäller man dom? Jag har sett dom på Rizoma men därifrån går dom inte att betälla eller??
Grymt snygga men frågan e ju om dom funkar, dom e ju rätt små.

http://www.mc-tech.dk/

Här är den skandinaviska importörens hemsida, dansk. Går nog o få tag i ett nummer eller adress till en affär där. Dock så kostar dom ännu mer där, ca1550:- styck. Har mailat den tyska importören o frågat vad dom kostar där men inte fått något svar ännu.
Tycker över 3000:- är för mkt för ett par speglar även om dom är jäkligt fräscha.
 
Vet att det inte är rätt tråd att försöka sälja saker men det är ju här ni Z1000 åkare kollar.
Har en R1 originaldämpare modifierad för att passa Z1000 till salu.
Perfekt om man kör helsystem och endast vill byta ljuddämpare vid banåkning.

/Peter 073-0502595
 
Bänkning??

Nån av er här på tråden som har bänkat eran z1000??

Jag har en -06 och var å bänkade min häromkvällen, och resultatet blev 127,82 på bakhjulet!! :yoparty
Och då har jag inte fixat med den nånting, ingen pc3 eller slip-on eller nånting...

Frågade om detta var möjligt eller om dom kan ha gjort något fel i bänkningen, eftersom det i motorn enligt papprena är 127 hk i motorn :va
Men det va inget fel i det dom gjorde utan det kan vara ett så stort "spann".
Dom sa att jag hade ett bra exemplar och att jag kört in den hårt och bra när jag tog ut den...

Inte mig emot alls om det är rätt siffror! Tvärtom!!:tummenupp
Man va ju skapligt nöjd när man åkte därifrån :D
Undrar bara som sagt om det är nån annan här som har bänkat sin och vad siffrorna har visat då??
 
Nån av er här på tråden som har bänkat eran z1000??

Jag har en -06 och var å bänkade min häromkvällen, och resultatet blev 127,82 på bakhjulet!! :yoparty
Och då har jag inte fixat med den nånting, ingen pc3 eller slip-on eller nånting...

Frågade om detta var möjligt eller om dom kan ha gjort något fel i bänkningen, eftersom det i motorn enligt papprena är 127 hk i motorn :va
Men det va inget fel i det dom gjorde utan det kan vara ett så stort "spann".
Dom sa att jag hade ett bra exemplar och att jag kört in den hårt och bra när jag tog ut den...

Inte mig emot alls om det är rätt siffror! Tvärtom!!:tummenupp
Man va ju skapligt nöjd när man åkte därifrån :D
Undrar bara som sagt om det är nån annan här som har bänkat sin och vad siffrorna har visat då??


Kan nog stämma. Jag bänkade min 750 till 100 hk på bakhjulet. Och tusen kubikaren ska ju ha ca. 25-30hk mer
 
Kan nog stämma. Jag bänkade min 750 till 100 hk på bakhjulet. Och tusen kubikaren ska ju ha ca. 25-30hk mer

Ja, men 750 har ju ca 110 hk i motorn och man brukar ju dra av 10% så får man ungefär... Så det stämmer ju på din då om du fick 100 på bakhjulet.

Men jag har på min z1000 127 i motorn, och fick resultatet 127.82 på bakhjulet! Om jag drar av 10% på mina 127 så hamnat jag på ca 114 på bakhjulet. :va

E du me? Det är ju liksom lite skillnad där...

Kan nog stämma. Jag bänkade min 750 till 100 hk på bakhjulet. Och tusen kubikaren ska ju ha ca. 25-30hk mer

Vilket också bör betyda att jag har ca 140 hk i min motor utan att ha rört den, vad gäller trimning... Det är DET som jag tycker verkar mycket!

Men det får gärna stämma... :tummenupp
 
Last edited:
Framdämpare...

Har precis köpt en 750 -06 med Akra Helsystem, PC, KN-filter, å så lite ytliga detaljer som ser lite bättre ut.
Har "bara" övningskört men den än så länge men förhoppningsvis så slipper jag det på torsdag om allt går vägen.
Det jag undrar om någon har gjort eller funderar på är att göra dämparna fram hårdare. Bak kan jag ställa själv ser jag men det verkar inte vara lika lätt fram, någon snackade om några distanser men vill hellre ha nya fjädrar å annan olja. Så om någon har några vettiga tips på var man kan få tag på såna saker vore jag tacksam.
 
Ja, men 750 har ju ca 110 hk i motorn och man brukar ju dra av 10% så får man ungefär... Så det stämmer ju på din då om du fick 100 på bakhjulet.

Men jag har på min z1000 127 i motorn, och fick resultatet 127.82 på bakhjulet! Om jag drar av 10% på mina 127 så hamnat jag på ca 114 på bakhjulet. :va

E du me? Det är ju liksom lite skillnad där...



Vilket också bör betyda att jag har ca 140 hk i min motor utan att ha rört den, vad gäller trimning... Det är DET som jag tycker verkar mycket!

Men det får gärna stämma... :tummenupp

Okey,jag köper den direkt:tummenupp

På tal om köpa. Jag vill köpa en Orange Z 1000 03-04
Jag har precis sålt min baby Z
 
Last edited:
Okey,jag köper den direkt:tummenupp

På tal om köpa. Jag vill köpa en Orange Z 1000 03-04
Jag har precis sålt min baby Z

Haha! Ja, jag ska ju faktiskt sälja min...har bara inte lagt ut nåt på blocket ännu. Så hojta till om du är intresserad.... :tummenupp

Min är svart... Orange?? Vafför de?? Svart är ju bra mkt hetare, tycker jag! :D
 
Haha! Ja, jag ska ju faktiskt sälja min...har bara inte lagt ut nåt på blocket ännu. Så hojta till om du är intresserad.... :tummenupp

Min är svart... Orange?? Vafför de?? Svart är ju bra mkt hetare, tycker jag! :D

Min förra var svart, känns lite tråkigt att köpa samma färg igen
 

Bifogat

  • Kawa2.JPG
    Kawa2.JPG
    137.1 KB · Visningar: 163
  • Kawa5.JPG
    Kawa5.JPG
    49.8 KB · Visningar: 104
Min förra var svart, känns lite tråkigt att köpa samma färg igen

Neeeej, inte då...:D Om du nu inte vill ha svart igen så måste väl ändå grön gå föra orange, det är ju trots allt Kawasaki vi pratar om, Kawa-grön...

För den finns ju på -03:an. Har sett en å annan på blocket...

När jag beställde min så ville jag ha grön, men blev chockad när det inte fanns, för jag ville ju verkligen ha en -06:a. Så det fick bli en svart helt enkelt, för blå eller silver (som finns på -06:orna) för mig var inte ens ett alternativ....
 
Nån av er här på tråden som har bänkat eran z1000??

Jag har en -06 och var å bänkade min häromkvällen, och resultatet blev 127,82 på bakhjulet!! :yoparty
Och då har jag inte fixat med den nånting, ingen pc3 eller slip-on eller nånting...

Frågade om detta var möjligt eller om dom kan ha gjort något fel i bänkningen, eftersom det i motorn enligt papprena är 127 hk i motorn :va
Men det va inget fel i det dom gjorde utan det kan vara ett så stort "spann".
Dom sa att jag hade ett bra exemplar och att jag kört in den hårt och bra när jag tog ut den...

Inte mig emot alls om det är rätt siffror! Tvärtom!!:tummenupp
Man va ju skapligt nöjd när man åkte därifrån :D
Undrar bara som sagt om det är nån annan här som har bänkat sin och vad siffrorna har visat då??

Jag körde med helsystem,K&N filter,PCIII och lättat hojen en hel del. (06:a)
Hade inga som helst probs med att hänga med R1:or och RSV1000R upp till 220km/h. Därefter tappade jag lite p.g.a. vindmotståndet.
Så gott om effekt finns det från början. Blir bra mycket mer med ett helsystem och PCIII. Körde de första 50 milen på en flygraka, riktigt hårt. Finns många teorier om det här med inkörning. Men på mina hojar så har maskineriet gått riktigt bra after att jag kört in dom hårt.
Här är en bild efter några hundra mil på mätaren... Kostnad 50000kr
 

Bifogat

  • PICT01568888.JPG
    PICT01568888.JPG
    133 KB · Visningar: 251
Jag körde med helsystem,K&N filter,PCIII och lättat hojen en hel del. (06:a)
Hade inga som helst probs med att hänga med R1:or och RSV1000R upp till 220km/h. Därefter tappade jag lite p.g.a. vindmotståndet.
Så gott om effekt finns det från början. Blir bra mycket mer med ett helsystem och PCIII. Körde de första 50 milen på en flygraka, riktigt hårt. Finns många teorier om det här med inkörning. Men på mina hojar så har maskineriet gått riktigt bra after att jag kört in dom hårt.
Här är en bild efter några hundra mil på mätaren... Kostnad 50000kr

Ja, det ligger nog nånting i det du säger om att köra in dom hårt. Det är ju det man har hört genom andra också... På en flygraka, den va skön! :D

Ingen skön bild dock! Hoppas det gick bra med dig bara...
 
Ja, det ligger nog nånting i det du säger om att köra in dom hårt. Det är ju det man har hört genom andra också... På en flygraka, den va skön! :D

Ingen skön bild dock! Hoppas det gick bra med dig bara...
Nja, ambulans till Lidköping. Nyckelbenet sticker upp 2 cm på vänster sida. Ena axeln 1 cm kortare. Ingen känsel i axeln. Hjärnskakning. Annars helt ok.
Highsider i 130 och landade på huvet/axel.:näsblod
 
Nya färger 2008

Den vita var sjukt snygg:yoparty
 

Bifogat

  • grön.jpg
    grön.jpg
    54.9 KB · Visningar: 127
  • svart.jpg
    svart.jpg
    20.1 KB · Visningar: 107
  • vit.jpg
    vit.jpg
    52.8 KB · Visningar: 159
Har någon kapat orginaldämparna på sin Z 1000, såg det på en tysk site. Skitsnyggt och härligt ljud blev det
 
Tjenare alla Z ägare :)
Ska nu ta o köpa mig en sådan läcker Z men är sugen på en Z1000 men funderar lite över försäkringen. Hur pass mycket skiljer det sig i försäkringen mellan en Z750 och en Z1000? För i värsta fall får det bli en Z750.

Läst igenom det mesta i tråden o hoppat över visa sidor men inte stött på denna fråga.

Finns det nåt annat jag bör veta om Z modellerna så säg gärna det så man inte köper en årsmodell med barnsjukdomar eller annat jobbigt som får en o tappa intresset o glädjen för en sådan läcker hojj framöver,

MVH
 
Tjenare alla Z ägare :)
Ska nu ta o köpa mig en sådan läcker Z men är sugen på en Z1000 men funderar lite över försäkringen. Hur pass mycket skiljer det sig i försäkringen mellan en Z750 och en Z1000? För i värsta fall får det bli en Z750.

Läst igenom det mesta i tråden o hoppat över visa sidor men inte stött på denna fråga.

Finns det nåt annat jag bör veta om Z modellerna så säg gärna det så man inte köper en årsmodell med barnsjukdomar eller annat jobbigt som får en o tappa intresset o glädjen för en sådan läcker hojj framöver,

MVH


Tjena!
Jag har en Z1000 -03 och utan barnsjukdomar. Har min försäkrad på bilsport-mc och betalar 7400:- hel/helår.
http://www.bilsport-mc.com/
Är supernöjd med min hoj annars :yoparty
Hoppas du köper en så kommer du sitta med :D i sadeln.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top