Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Vart beställde du det ifrån?

Jag köpte hojjen på Motoport här i holland och dom beställde det från Laser.Fast jag tycker 7 veckor är attans lång tid att vänta på det fast å andra sidan gillar jag verkligen designen och tycker det är värt att vänta på. Risken finns ju med nya prylar att det kommer att ta längre tid än dom säger,,

Vart beställde du det ifrån?

En annan fråga, har du ställt om fjädringen på din Z1000?? har hört att man ska göra det..
Jag beställde även skylthållare till bågen fast jag vet inte när den kommer, kanske den redan sitter på när jag hämtar hojjen imorgon...

Last edited:
En annan fråga, har du ställt om fjädringen på din Z1000?? har hört att man ska göra det..
Jag beställde även skylthållare till bågen fast jag vet inte när den kommer, kanske den redan sitter på när jag hämtar hojjen imorgon...[/QUOTE]

Nä det har jag inte. Upplever inte att den e för mjuk. Iaf inte med min körstil och min ynka 67kilo. Men jag har också hört att vissa justerat fjädringen på sina Z1000.

Jag beställde även skylthållare till bågen fast jag vet inte när den kommer, kanske den redan sitter på när jag hämtar hojjen imorgon...

Nä det har jag inte. Upplever inte att den e för mjuk. Iaf inte med min körstil och min ynka 67kilo. Men jag har också hört att vissa justerat fjädringen på sina Z1000.[/QUOTE]

ok då ska jag nog klara mig med mina 73 kilo :) annars är det väl bara att ändra instälningen ,,, men du är nöjd annars med bågen??

Nä det har jag inte. Upplever inte att den e för mjuk. Iaf inte med min körstil och min ynka 67kilo. Men jag har också hört att vissa justerat fjädringen på sina Z1000.

ok då ska jag nog klara mig med mina 73 kilo :) annars är det väl bara att ändra instälningen ,,, men du är nöjd annars med bågen??[/QUOTE]

Sjukt nöjd:tummenupp Hoppas du blir det med.

En fråga. Fick ni med några verktyg när ni köpte hojen?
Själv fick jag inte med ett enda.

Last edited:
ok då ska jag nog klara mig med mina 73 kilo :) annars är det väl bara att ändra instälningen ,,, men du är nöjd annars med bågen??

Själv fick jag inte med ett enda.[/QUOTE]
jag tror inte jag fick några verktyg:va kommer fan inte ihåg! får kolla upp det.

Själv fick jag inte med ett enda.
jag tror inte jag fick några verktyg:va kommer fan inte ihåg! får kolla upp det.[/QUOTE]

Leta nogrant under sadeln. Jag kollade också när jag tog ut min. Hittade dom av en slump när polarens hoj "dog" under en körning, låg lite smått gömda i ett litet fack under sadeln, typ ett halvår efter...

Kolla lite igen. Jag kör visserligen en -06:a, kanske är annorlunda med -07:an..

Jag återkommer ikväll om det är några verktyg med.. bara ett par timmar kvar tills jag kan hämta den :yoparty

Så ja nu har jag hämtat bågen. Har inte kört så mycket men det känns attans bra. Fick med verktyg attans svårt att få loss dem och ännu svårare att få tillbaka dem igen men de fanns där iallafall.

Asså. Dom måste glömt att skicka med det till min då. Vart låg dom då?

Under förarsadeln på den vänstra sidan. Ligger i ett svart plastfodral. Det är väldig svårt att se den samt att få upp den för det är kablar och annat skräp som ligger i vägen

Är på jakt efter nya backspeglar till hojen, vill bli av med musse pigg öronen:mad:

Var först inne på att skaffa ett par som man fäster i styränden för att få så "lite backspeglar" som möjligt men sen snubblade jag över de här, riktigt läckra o går fint ihop med Z:ans lite kantiga design. Enda problemet är att de kostar 119 euro plus frakt styck:näsblod.
Någon som sett några liknande någonstans till ett lite rimligare pris?

Bifogat

• backspegel.jpg
    backspegel.jpg
    27.1 KB · Visningar: 184
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT