Kawasaki Z750/Z1000-tråden

sörka

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2010
Ort
Malax, Finland
Hoj
2009 Kawasaki Z750
Ni som köpt mivv-slipon till era z750, ingår "mellanrör" alltså är det bolt-on eller måste jag komplettera med diverse rör? passar den i orginalhållaren?

Har kikat närmare på en mivv suono

Jag har Mivv GP i kolfiber (bolt-on) och där kom det iaf med mellanrör som passar direkt på orginalhållaren, bara att skruva fast klämmaren! :)

Kolla mitt garage så syns mellanröret ganska bra.

H. Sören
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Jag har också märkt att min Z750 drar en hel del. Beror på hur man kör som du skriver men om man kör lite hårdare så drar den mycket. Beror väl säkert en del på att den tar emot så mycket vind. Är ju inte direkt vindfritt när det går undan:tungan

Det är så löjligt roligt med den kvicka accelerationen, nog mest det kombinerat med åkandet på mindre vägar, som bidrar till de gånger soppaförbrukningen går upp lite för min del.
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Jag har Mivv GP i kolfiber (bolt-on) och där kom det iaf med mellanrör som passar direkt på orginalhållaren, bara att skruva fast klämmaren! :)

Kolla mitt garage så syns mellanröret ganska bra.

H. Sören

Jo jag fick svar från motoaction idag att allt ingår, däremot har jag en annan fråga, på denna installationsvideon från mivv så visar de att vajrarna skruvas fast i en ring runt mellanröret, är det inte bättre att helt ta bort vajrarna från elservon under höger plastkåpa?

http://www.mivv.it/en/prodotti_vide...7/K018_SUONO_FITVIDEO.flv&np=KAWASAKI - Z 750
 

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Nacka
Hoj
z1000 -10
Ni som köpt mivv-slipon till era z750, ingår "mellanrör" alltså är det bolt-on eller måste jag komplettera med diverse rör? passar den i orginalhållaren?

Har kikat närmare på en mivv suono

allt som behövs ingår. iaf till mitt gp rör och brorsans souno(dock till hans r6a men ändå)

på min är vajrarna borttagna helt:) ligger så prydligt i en ikea kasse längst in i garaget.
 

Hudik

Guest
Tja,

Var iväg och impulsköpte en Z750 2010 och jag har inte sett hojen.
Finns det någonstans som det finns högupplösta detaljbilder på nätet?

Har inte sett en live nån gång och dom bilderna som jag hittat är ju inte så bra....

Jag får inte hojen före efter helgen så jag är nyfiken på vad jag köpt.

Ha det. :)
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Tja,

Var iväg och impulsköpte en Z750 2010 och jag har inte sett hojen.
Finns det någonstans som det finns högupplösta detaljbilder på nätet?

Har inte sett en live nån gång och dom bilderna som jag hittat är ju inte så bra....

Jag får inte hojen före efter helgen så jag är nyfiken på vad jag köpt.

Ha det. :)

Japp, har tagit några högupplösta bilder på min Z750 -07a med min NIkon D80, självklart skiljer den sig någorlunda från 2010an men ändå :p
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Arrow och Akrapovic ska det vara och helst i gayfiber. Mivv går det med.
Nykomling i mitt slipon intressestall är Vance & Hines slippar.

Akra är och förblir överreklamerat ENLIGT MIG, så jag förstår dig inte där. Mivv och Leo har dom bästa ljuden vad jag hört, för z750. Andra rör har jag hört på youtube etc och dom låter inte lika vasst enligt mig.

Har oxo arrow, hel nöjd med de:) Blev dock omkörd i en tunnel av en dodge viper, DEN hade dock FETT ljud:yoparty! Nu förstår jag varför bilarna flyttar sig när man ligger på 10.000 rpm i tunnlarna :banana


Haha det är halva nöjjet med mc att störa bilister :banana Fortsätt gazza i tunnlarna!

Tja,

Var iväg och impulsköpte en Z750 2010 och jag har inte sett hojen.
Finns det någonstans som det finns högupplösta detaljbilder på nätet?

Har inte sett en live nån gång och dom bilderna som jag hittat är ju inte så bra....

Jag får inte hojen före efter helgen så jag är nyfiken på vad jag köpt.

Ha det. :)

köpt den på Bikeport eller? :p Sen, vilken färg har du valt?

Och jag frågar samma som du, skulle va fint med lite bilder från 2010or... finns ju knappt att hitta förutom extremt stylade eller från kawas hemsida i princip.
 
Last edited:

Hudik

Guest
köpt den på Bikeport eller? :p Sen, vilken färg har du valt?

Och jag frågar samma som du, skulle va fint med lite bilder från 2010or... finns ju knappt att hitta förutom extremt stylade eller från kawas hemsida i princip.

Jag köper allt där....

Det blev en Vit/Svart, inte Urban utan en vanlig ABS
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Fan, är det ingen som ska sälja sin Z750?
Inget nytt åbäke - det blir för dyrt.

Men en typ -04 för max 40 papp. :yoparty
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
är det någon som vet vad som behövs göra på en z750 300mils service?

Ingenting... 100 och 600 är de tidigaste intervallerna, på 600 är det bara inspektion av lager, lite bult, kylsystem, bränslesystem, bromssystem. Ingenting mek alltså... men jag passade på att byta olja när den ändå va inne på service!
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
allt som behövs ingår. iaf till mitt gp rör och brorsans souno(dock till hans r6a men ändå)

på min är vajrarna borttagna helt:) ligger så prydligt i en ikea kasse längst in i garaget.

Du har inte kopplat bort själva elmotorn va? utan bara häktat av vajrarna? har för mig nån nämnt nåt om felkoder om man kopplar ur den helt???
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Tja,

Var iväg och impulsköpte en Z750 2010 och jag har inte sett hojen.
Finns det någonstans som det finns högupplösta detaljbilder på nätet?

Har inte sett en live nån gång och dom bilderna som jag hittat är ju inte så bra....

Jag får inte hojen före efter helgen så jag är nyfiken på vad jag köpt.

Ha det. :)

Om du bor i Hudiksvall så antar jag att du köpt den på BikePort. Kan ju vara läge att åka dit & kolla på en, eller menar du att alla som fanns i butiken är slut?!

edit: om jag läst hela tråden så.......:näsblod
 
Last edited:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Om du bor i Hudiksvall så antar jag att du köpt den på BikePort. Kan ju vara läge att åka dit & kolla på en, eller menar du att alla som fanns i butiken är slut?!

edit: om jag läst hela tråden så.......:näsblod


alla var slut i butik tills i Tisdags, då fick dom in en leverans av vita med abs iaf. :tuttar:tuttar
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top