Kawasaki Z750/Z1000-tråden

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Vad har du för hugger på? Letade upp en Ermax men blev lite tveksam när det följde med buntband:va

Det är Ermax han har...

Buntbandet är till för bromsvätskan bak... alltså slangen som går bak går bredvid huggern, så man sätter ett "klisterfäste" på huggern och sen drar ett buntband igenom för att hålla slangen på plats.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Nån som bytt styre på era Z750/1000?
Nått att rekommendera? Vet egentligen inte vilken typ av känsla jag vill ha, men kanske nått mer sportigt :) Gärna kawa-grönt för att matcha fälg-stripesen :D :tummenupp
 

Lodisgrisen

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2010
Ort
Åland Jomala
Hoj
2016 KTM Superduke 1290 R
Hej! Jag har just köpt en z750 och skall byta ut den högra bakkåpan. Kan någon svara på hur man får bort dom svarta plastskruvarna som håller fast den nertill?
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Nån som bytt styre på era Z750/1000?
Nått att rekommendera? Vet egentligen inte vilken typ av känsla jag vill ha, men kanske nått mer sportigt :) Gärna kawa-grönt för att matcha fälg-stripesen :D :tummenupp

Jag har ett sånt här. Minimal pullback och raise, får orginalstyret att likna ett från en kärringcykel:p Finns dock inte i grön vad jag sett...
 

Bifogat

  • nccr.se lsl styren.jpg
    nccr.se lsl styren.jpg
    44.9 KB · Visningar: 154

Beme

Orka!!
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha Fazer 600 2001
Vore tacksam för tips på vad jag kan göra med min kvaddade z750.
Bara halvförsäkring = pappa betalar, det är bara det att pappan i detta fallet = jag och lagning = 39000 exkl moms. --> ingen lagning. Finns det nån verkstad som kan använda delarna eller liknande? Kanske nån här på SH som kan ha användning för den. Känns surt att skrota hojen utan att få ett öre, när motor och växellåda går fint...

HEj! Vad har du för slipon på den ...om du nu har det på den?
 

Geordie

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki z1000 -09
Tjena, jag har en kawa z1000 -09, som dessvärre har en 25kw strypning som måste bort! var sitter den? vad jag kan förstå förhindrar den gashandtaget från att vridas helt. samt undrar jag hur svårt/enkelt det är att smälla på ett par miniblinkers (bak) och en ny skylthållare (R&G tailtidy)? tacksam för hjälp eller tips!
MVH.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Tack för svaret! Men ska man verkligen trycka in dom? Jag tryckte så mycket jag vågade men skruven åkte inte in. Ska jag bara trycka hårdare eller finns det något annat sätt?

Borra ut dom försiktigt och ersätt dom med nya:) Dom kostar i stort sett ingenting:tummenupp
 

Bateman

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008, Z1000 Svart
Bensin

Jag måste fråga er andra Z1000 ägare. hur långt kan ni köra på en tank?
Jag har en 08:a med K&n Filter och slipon mappad i bänk. Om jag kör blandat ca 60 % normalt och 40 % där jag drar på som fan så räcker min tank knappt till 18 mil dvs det skulle innebära att min hoj dricker mer än 1 liter milen... är detta normalt?
Igår kärringkörde jag ca 140 km och då har jag endast 2 pinnar kvar på bensinmätaren.

Hur ser det ut för er andra.
 

Bateman

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008, Z1000 Svart
Håller med Bateman Dessa hojar verkar vara riktigt törstiga.

Ja idag körde jag en liten tur i stan nu uppe i 155km och nere på en pinne... fan kan det vara så att den är felmappad?? eller slukar den så pass mycket när man drar på att den faktiskt tar över en liter...

Kör på Shells Vpower men det blir fan dyrt i längden :död
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Min 750 dricker soppa i samma takt som jag har roligt :D

Känner igen det där... kör man lugnt och försöker vara ekonomisk så blir notan en helt annan än om man försöker roa sig litegrann. :)

Men det är det värt, hade man varit sugen på att ha en ekonomisk touringbåge hade man nog valt nån annan men då hade man heller inte haft så kul som man har, med stor säkerhet. :)
 

Ge järnet

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
Z-1000
Jag måste fråga er andra Z1000 ägare. hur långt kan ni köra på en tank?
Jag har en 08:a med K&n Filter och slipon mappad i bänk. Om jag kör blandat ca 60 % normalt och 40 % där jag drar på som fan så räcker min tank knappt till 18 mil dvs det skulle innebära att min hoj dricker mer än 1 liter milen... är detta normalt?
Igår kärringkörde jag ca 140 km och då har jag endast 2 pinnar kvar på bensinmätaren.

Hur ser det ut för er andra.

Tycker också att min z1000 är sjukt törstig, drar ca 3 deciliter/ milen mer än vad min R1a gör:mad: trots mycket mindre effekt
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Tycker också att min z1000 är sjukt törstig, drar ca 3 deciliter/ milen mer än vad min R1a gör:mad: trots mycket mindre effekt

oops . en annan viktig aspekt jag inte tagit hänsyn till i min hojkoll. har varit 99.8% säker på att köpa en z1000 10'a om 4-5v. men fan kan inte låta soppaförbrukningen stoppa mig i mitt val. Eller?

nån som har koll på vad det typ kostar att slänga på ett akrapovicracesystem eller liknade dito? komplett system eller bara sliponpipor. har ingen bra koll gällande detta, annat än att jag vet att det ger mer hästar samt låter lite roligare.
 
Last edited:

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
oops . en annan viktig aspekt jag inte tagit hänsyn till i min hojkoll. har varit 99.8% säker på att köpa en z1000 10'a om 4-5v. men fan kan inte låta soppaförbrukningen stoppa mig i mitt val. Eller?

nån som har koll på vad det typ kostar att slänga på ett akrapovicracesystem eller liknade dito? komplett system eller bara sliponpipor. har ingen bra koll gällande detta, annat än att jag vet att det ger mer hästar samt låter lite roligare.

Jag har landat på 0.65 liter milen blandad körning dom senaste tankningarna om man bortser från den allra sista då man haft lite mer roligt än vanligt, det ger en aktionsradie på runt 23 mil på 15 liter. Manualen säger väl 27 mil eller nåt sånt. Skulle nog tro att man kan nosa på dom där 27 milen om man åker långkörning motorväg/landsväg och tänker på hur man kör.

Helsystem Akra

Slipons är inte så värst mycket billigare då man åker på att köpa två stycken medans helsystemet är 4-1. Men man landar väl oavsett vilket på runt 10k.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top