Kawasaki Z7 Hybrid

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kawasaki har visst presenterats en nakenversion av nya Ninja 7 Hybrid. Denna kommer heta Z7 Hybrid.
Såg inget om den på Kawasaki Sveriges sida ännu, men det kanske kommer senare.

1706068247274.png
1706068311189.png

Ninja 7 Hybrid
1706068434455.png
 

Gober

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2016
Ort
Sollentuna
Hoj
Aprilia, Ducati, Husqvarna
Den är ju inte vacker, men samtidigt inte lika hiskeligt ful som ninja-versionen i alla fall. Så ett steg i rätt riktning. Eller kanske en början på moonwalk iväg från ett kapitalt misslyckande? Enda skillnaden jag kan se på bilderna är kåpan och styrets och backspeglarnas placering...
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Ibland svarar mc-tillverkare på frågor som ingen har ställt...
 
  • Gilla
Reaktioner: DaK

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den är ju inte vacker, men samtidigt inte lika hiskeligt ful som ninja-versionen i alla fall. Så ett steg i rätt riktning. Eller kanske en början på moonwalk iväg från ett kapitalt misslyckande? Enda skillnaden jag kan se på bilderna är kåpan och styrets och backspeglarnas placering...
Den vita kåpan på bakdelen är det som förstör utseendet. Fixar de till den lite så blir det bättre.
 

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
Finns det någon teknisk förklaring till att passagerarsadeln är placerad en halvmeter ovanför förarsadeln, och att den slutar framför bakhjulsaxeln (vilket kräver fiskespöt för att hålla nummerplåten)? Är det för att klara ett varv på motocrossbanan? Eller är det bara modet idag som dikterar detta? Jag känner att jag har i stort sett en obefintlig köplust för moderna hojar, jag har alldeles för svårt för deras design (ja, jag är gammal och bitter :krama)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Finns det någon teknisk förklaring till att passagerarsadeln är placerad en halvmeter ovanför förarsadeln, och att den slutar framför bakhjulsaxeln (vilket kräver fiskespöt för att hålla nummerplåten)? Är det för att klara ett varv på motocrossbanan? Eller är det bara modet idag som dikterar detta? Jag känner att jag har i stort sett en obefintlig köplust för moderna hojar, jag har alldeles för svårt för deras design (ja, jag är gammal och bitter :krama)

Jag gillar inte heller det utseendet riktigt, men dom flesta tar ju bort fiskespöet ändå
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Kunde inte hitta info med effekt för z7 men på ninjan är elmotorn på 9hp (7kW) och bensinmotorn på 58hp. Dvs totalt 67hp, ungefär som en gammal Kawasaki er6.

Det piggar säkert upp start från stillastående och på låga varv, men där har jag aldrig upplevt att twins med runt 70hp känns särskilt trötta. Vid motorvägsfart har jag svårt att se att hybridmodellen skulle vara fördelaktig ur prestandasynpunkt.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Den dag jag tar makten (inte nödvändigtvis genom politiskt val) så kommer det att inrättas en speciell domstol som bara granskar designen på nya motorcyklar. Det kommer bara att finnas två utslag - godkänt för försäljning eller dödsstraff för designern. Det torde hålla nere antalet dylika skapelser.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Den dag jag tar makten (inte nödvändigtvis genom politiskt val) så kommer det att inrättas en speciell domstol som bara granskar designen på nya motorcyklar. Det kommer bara att finnas två utslag - godkänt för försäljning eller dödsstraff för designern. Det torde hålla nere antalet dylika skapelser.

Jag stöttar din valkampanj/stadskupp.

Jag har bara en vag aning om vad du skulle släppa igenom, men det viktiga är vad du inte skulle släppa igenom.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det ser bara tung, klumpig och onödig ut. Är det här någon fullösning för att kunna hantera kommande utsläppskrav? Man ska kunna harva runt en liten konbana med minimala utsläpp, och på köpet får man en dyr, krånglig och onödig drivlina som är sämre på alla sätt och vis än en riktig motor?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top