Hej jag har ett litet problem. Nu i höstas så var jag och min far ute och åkte på våra cyklar. Helt plötsligt började farsans cykel en Kawasaki z400(j) att blöddra och dö, höll på så ett par gånger tills den inte ville starta alls.
Vi ställde in den i garaget och sedan dess har jag börjat bygga bobber utav den och vill nu gärna få igång den!
Motorn drar runt och vi har gnista!
Bensin kommer till förgasarna!
Den startar inte på startgas!
Jag har bytt stift!
Har även klippt av ca 1cm av tändkablarna för att utesluta att de inte ärgat igen!
Batteriet är laddat!
Dödaren är i rätt läge, bensinkran på osv....
Just nu står den utan luftburk/filter så kan alltså inte vara att filtret är igensatt eller liknande (om det nu har betydelse).
Börjar bli väldigt frustrerad nu och vill få igång aset
Jag är ingen expert när det gäller motorer, kan basic stuff så om det är luddigt förklarat eller liknande ber jag om ursäkt för det.
Har någon något/några tips på vad jag kan testa innan jag skickar den till verkstad/bränner den skulle det uppskattas!
Edit: årsmodell -82
Vi ställde in den i garaget och sedan dess har jag börjat bygga bobber utav den och vill nu gärna få igång den!
Motorn drar runt och vi har gnista!
Bensin kommer till förgasarna!
Den startar inte på startgas!
Jag har bytt stift!
Har även klippt av ca 1cm av tändkablarna för att utesluta att de inte ärgat igen!
Batteriet är laddat!
Dödaren är i rätt läge, bensinkran på osv....
Just nu står den utan luftburk/filter så kan alltså inte vara att filtret är igensatt eller liknande (om det nu har betydelse).
Börjar bli väldigt frustrerad nu och vill få igång aset
Jag är ingen expert när det gäller motorer, kan basic stuff så om det är luddigt förklarat eller liknande ber jag om ursäkt för det.
Har någon något/några tips på vad jag kan testa innan jag skickar den till verkstad/bränner den skulle det uppskattas!
Edit: årsmodell -82
Last edited:

" och göra rent. Måste man bestycka förgasarna om man enbart gör rent?
Det med öppnare avgas är framförallt ljudet och utseendet, skall ha avgasbandage på ändå.. Haha effektvinst? I denna best