optiix
Ny medlem
Köpte nyss en hoj för att övningsköra med. Den startade och gick när vi köpte den men gick dåligt (bara en cylinder). När vi väl fått igång den nu efter byte av tändspolen så går den på båda. Jag har fått den att gå på tomgång i ca 7 minuter men sen dör den. Fixat en hel del men behöver nu er hjälp.
-Ignition coil / tändspole år bytad till helt ny
-Nya tändstift (BR8ES) för det var BR8ES som satt i men i "parts list" så ser jag att det skall vara BR7ES. Vad sjytton är skillnaden på dessa två?
-Nytt batteri, 12v 12AH har jag för mig det var.
-Oljan är bytad x 2. Bytade först körde den en kort sträcka samt ca 15 min på tomgång iu omgångar (då den dog emellanåt) så var oljan helt svart igen så bytte en gång till igår. I början var där ca 1L för lite olja i kan tilläggas!
-Förgasaren är isärtagen och rengjord och sen ihopsatt igen.
-Förgasarhållarna hade sprickor så helt nya sådana beställdes och monterades.
-Pilot screw är satt till det jag sett online 2 1/4 varv ut. Blir ingen skillnad tycker jag hur jag än skruvar på dessa.
Prövat starta med startgas, prövat starta med choken fullt upp (tjock som skall användas vid kallstarter) samt choken i andra lägen, går inte ens igång, och skulle man få igång den idlar den kanske i 10 sekunder. Kan tilläggas att tändstiften snabbt blir svartblöt-aktiga. Vad det nu innebär?
Idéer?
-Ignition coil / tändspole år bytad till helt ny
-Nya tändstift (BR8ES) för det var BR8ES som satt i men i "parts list" så ser jag att det skall vara BR7ES. Vad sjytton är skillnaden på dessa två?
-Nytt batteri, 12v 12AH har jag för mig det var.
-Oljan är bytad x 2. Bytade först körde den en kort sträcka samt ca 15 min på tomgång iu omgångar (då den dog emellanåt) så var oljan helt svart igen så bytte en gång till igår. I början var där ca 1L för lite olja i kan tilläggas!
-Förgasaren är isärtagen och rengjord och sen ihopsatt igen.
-Förgasarhållarna hade sprickor så helt nya sådana beställdes och monterades.
-Pilot screw är satt till det jag sett online 2 1/4 varv ut. Blir ingen skillnad tycker jag hur jag än skruvar på dessa.
Prövat starta med startgas, prövat starta med choken fullt upp (tjock som skall användas vid kallstarter) samt choken i andra lägen, går inte ens igång, och skulle man få igång den idlar den kanske i 10 sekunder. Kan tilläggas att tändstiften snabbt blir svartblöt-aktiga. Vad det nu innebär?
Idéer?