Kawasaki z1100 Retro Fighter 2.0

Tackar mannen! Nja, det vete fanken, det är ju inom H&R så det är väll ganska kass lön och sura arbetstider.
Men fördelen är att jag inte har någon tid att göra av med pengarna på, inget gnabb med sambon (hon går upp för mig och sover när jag kommer hem:D ) och lite aktivering av den där grå klumpen som skramlar runt med alla skruvar i skallen.

Får se om jag kan få igång hojen inom de närmsta veckorna, har gett upp min egen deadline till 1 maj dock.
Får väll stilla det värsta av abstinensen med farsans VMAX annars.:D
 
Sving & Krona

Rally: H&R..? Är det nått snuskigt ? :hihi

Har börjat preppa delar för eloxering. Swingen var först ut.

Först fick den bada lite:

IMG_2183.JPG

Sedan våldförde jag mig på dess lager.

IMG_2216.JPG

Tips till R1-mekare: Använd bakre hjulaxel för att knacka ut det "långa" svinglagret.
Perfekt passform.

IMG_2217.JPG


Sedan börja jag pilla lite på styrkronan:

Detta funkar ju inte...:va

IMG_2205.JPG

Fram med kapskivan..

IMG_2206.JPG

Slipa rent..

IMG_2208.JPG

O jävlar va den svarta färgen satt...45 minuter i skåpet !!

IMG_2220.JPG

Nu lirar det bättre. Ett laserskuret fäste och mätaren sitter fint..

IMG_2230.JPG
 
H&R... Hårt & Rått , han har ju nån bondagebodega ute på slätten :hihi
Snyggt du fick till kronan. Är det många prylar du ska eloxera?
 
Nu vet jag inte vad det e för mätare men på nått sätt får jag vibbar av att en mätare från en zx10r 04-05 kanske passar lite bättre. Men damn, ser fett ut :P
 
Steen: Det blir nog M-units (Motogadget) trådlösa tändning men magnetbricka. Eller gör jag nån kul knapp som jag gömmer nånstans. Får se lite...men den blir inte på kronan i alla fall :hihi

Zäta: Det blir nog en 5-6 detaljer till att börja med. Vill se lite hur det blir att eloxera på en blästrad yta.

Pillo: Det är en universalmätare...reder inte ut att kopplan in en zx10r mätare på mitt elsystem.
Är inte 100 % nöjd men jag kör på med ett fäste och ser hur det blir när det är monterat på hojjen.


Kommer ni ihåg detta ?

IMG_2181.JPG

Nu har jag skissat upp ett fäste som kan funka. Fisken....approved ??

rear brake plate.jpg
 
H&R= Hotell & Restaurang så det är inte så snuskigt.:tungan

Vad gäller skisserna så ligger min röst på alternativ 2 (?), det till höger med andra ord.:D
 
Alt 2 - Höger.
Viktigt att få samma stuk som dom andra delarna på fotpinnarna.

Bra val där med m-lock!

När du ritar (antar att det är DraftSight), du ändrar inte till vit bakgrund, etc?
Hittade en snutt på youtube hur man ändrar inställningarna.
 
M-tin: Har inte köpt U-lock ännu...kanske gör nått annat kul. Får ser hur din blir först :D
Jag ritar i Cad och skapar sedan en JPG som jag öppnar i Paint och färgsätter.
Är DraftSight en freeware ?

Fisk: Inte så dirty alltså...:hihi

Fan, jag var helt inställd på den vänstra...grr..kör nog en av varje då :hihi
 
Fan man ska inte in på dessa trådar.....helvete vad sugen man blir att skaffa ett bra objekt och bygga. Som student, garagelös, och dåligt med $$$$$ sätter stop på de planerna. Får drömma och lära mig av era misstag (om det ens finns några) och planera ett riktigt häftigt bygge.
 
Fan heller min första hoj bodde 1.5m från sängen & var veteran. Den köpe jag när jag gick på socialen :) Så det går nog.
 
Fan heller min första hoj bodde 1.5m från sängen & var veteran. Den köpe jag när jag gick på socialen :) Så det går nog.

Hade man inte haft en kärring så hade man dragit in flera hojar i lägenheten och meckat.
Tidigare när jag hade inglasad balkong meckade jag där under vintern :) kallt men det funkade :D
 
M-tin: Har inte köpt U-lock ännu...kanske gör nått annat kul. Får ser hur din blir först :D
Jag ritar i Cad och skapar sedan en JPG som jag öppnar i Paint och färgsätter.
Är DraftSight en freeware ?

Fisk: Inte så dirty alltså...:hihi

Fan, jag var helt inställd på den vänstra...grr..kör nog en av varje då :hihi

Japp, freeware. Man får bara regga sig, sedan är det bara att ladda ner.
Hänz
Bara att dra upp planerna, en dag kommer det att finnas utrymme.
Att ha det välplanerat gör det enklare och förhoppningsvis något billigare.
Sedan kommer man att hinna ändra sig innan man har satt igång och det underlättar också at slippa göra det under resans gång.
Så du behöver en klar bild av vad du vill göra. Sedan (i mitt fall) har det alltid varit 3 faktorer: Tid, pengar och utrymme.
Utan alla dessa på plats har jag gett fan i att börja.
 
Hänz: Tackar och kul att du tittar in...
Jag kommer ihåg när jag pluggade...då fick man sukta efter hojar och bilar i Motorbörsen.
Men någonstans där lovade jag mig själv att bygga ett stort garage och....så blev det :hihi
Dock har jag sett en norrman som byggde en hoj på vinden (1,2 meter takhöjd) och sedan flyttade till en större lokal i ett täkt bilsläp. *respekt*

Ska fan leta upp en bild från det.

Ikväll fick det bli ett litet pass i garaget. Preppar delar för eloxering.

IMG_2235.JPG
 
Lite fiken på vad du gjort med svingen?
Har själv en förhoppning om att neutraleloxera svingen,
men frågan är förarbetet?

/M
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top