Kawasaki z1100 Retro Fighter 2.0

Skitsnyggt mannen! Äntligen lite "helhetsbilder":D När tänker du vara klar med hojen?

Jo Rally, du frågade ju efter dem för ett tag sedan och det är dags att ta tag i bygget och inte bara pilla med motorn.
Ska vara klar sommaren 2014 ! Kanske att jag tar en provtur sensommaren 2013 sedan åker hojen ner i delar igen för lack, eloxering mm under vintern. Som sagt...ska inte stressa med detta bygget.
Kommer pausa en hel del för fiske, fylla och min fikusar :hihi

IMG_2003.JPG

Låter bra mannen. Verkar som att jag och Zäta joinar dina planer. Jag har insett att jag inte kommer bli klar till 1 maj, har liksom ingen motivation. Finns ingen anledning att stressa med det heller, då blir jag bara missnöjd. Hade vatt skoj dock om den funkade, finishen får vänta.:gnissla

Om jag inte har helt fel så finns det ingen uppsida på skrapringen! Annars så känns det väll mest logiskt att texten ska vara uppåt.

Jäklar va läcker det blir!
Har du tänkt att använda orginalförgasare och får du då plats med luftburken?

Tackar Lilja,

Andra ringen uppifrån (kompringen) har en rundad kant på insidan (nr 2 på bilden)...vet ej vad denna har för funktion men vänder man ringen upp och ner hamnar denna nedåt.

Nån som vet vad denna rundning har för betydelse ?

TM-9-2815-253-24_81_1.jpg

Tre dagars ordbajsande försvann..men känns som att jag kan leva med det :D

Jag tittade lite på ringarna..

IMG_2013.JPG

Vi pratade om att märkningen på ringarna skulle vara uppåt.

IMG_2014.JPG

Sedan byggde jag en monteringsbänk..

IMG_2006.JPG

Och rullade ut en matta för 99 kr på den...:hihi

IMG_2015.JPG

Nä till helgen skall jag få lite riktigt arbete gjort :tummenupp

Ja, visst kan man... men det är tur det finns, en massa trevliga ordbajsare här på SH....
annars hade det ju vart som vilken anna skit som helst... nämen, nu är det Jesse James på Duscovery... rödtjutet ropar :)

Nu så! Jag har väntat med att posta tills de fick ordning på databasen, men nu så

Gula och lila badet är stora som vattentunnor, blå och röd något större, alufärgat och svart är 300x70cm!

Jag GLÖMDE höra om glasblästrat!!! :huvet han öppnar på tisdag igen, men jag skulle förvånad om det inte vore en grym yta!

image.jpg

image.jpg

Grymt Ricke-mannen ! :tummenupp

Ser ju ut som det skulle funka att få svingen svart då !?

Är du snäll och kolla även detta:

1. Går det eloxera rostfritt ? (tror ej det..men vem vet?) Mina loggor vore grymma att dra i guld/gult.
2. Kan man skicka grejer direkt till honom och han returnerar ?
3. Kan man eloxera skruv och bult ? (i svart material dvs icke rostfritt)
4. Rekommenderar han en slipad yta eller funkar en glasblästrad ?

Fan det kan bli en rejäl laddning gubben kan få av mig :hihi

Det kan gå att anodisera svingen, men gjutna detaljer (kokil och pressgjutet) blir inte så bra. det brukar bli flammigt. bearbetade detaljer i alu och profiler går fin fint att anodisera. det är risk att den gjutna delen inte blir lika bra.
Det går inte att att anodisera rostfritt, du kan försilvra, förkoppring, förgyllning, förgyllning kemnickel eller kroma finns säkert fler.
För ej rostfritt så är jag lite osäker, det finns ju svarta skruvar stålskrivar att köpa men jag vet inte vad dom gjort med dom.

Jag tänker nog köra pulverlack eller våtlack på min sving, då kan du välja struktur från slät till olika grad av knottrigt (sk1 sk2 etc) och du kan få vilken färg du vill

Glasblästrat funkar jättebra, då får du ett jämnt och fint resultat.

Grymt..tack för infon Lilja !

Fick min nya kopplingsplatta skuren i fredags. Kul som fan när man designat och ritat själv :)

Ritad i Autocad:

IMG_2019.JPG

Laserskuren i 6 mm rostfitt

IMG_2020.JPG

IMG_2018.JPG

Måste provmontera och se hur det lirar..

IMG_2021.JPG

IMG_2022.JPG

IMG_2023.JPG

Jo, ni hade rätt....ser mycket bättre ut ! Lite knyllpusts på denna sen jävlar :hihi

Snyggt luftigt & fint visst är det skönt att kunna fixa själv :)

Schnyggt!! :tummenupp
En sån lösning vill jag också ha... min kåpa är SKITFUL....

Tackar boys,

Fick även på nya kolvar, ringar och monterade cyllen idag.

Samma upplägg som jag rekommenderade Zäta...utmaningen blir att pilla in alla knaster mellan cylindrarna. Men jag tar hellre detta än att komprimera ringar och fippla med det.

La på en sträng flytande packning då jag fick ett litet läck här på förra motorn.

Passade även på att byta skenan för kedjesträckaren.

IMG_2025.JPG

IMG_2027.JPG

IMG_2031.JPG

IMG_2032.JPG

IMG_2033.JPG

IMG_2034.JPG

IMG_2035.JPG

IMG_2036.JPG

*/ ?>
Back