Kawasaki Z1000SX

En del upplever att handtagen vibrerar, andra inte. Motorn vibrerar en del, därför är alla andra kontaktpunkter du har med hojen gummidämpade. Är man känslig för just den frekvensen av vibrationer känner man dem i styret, annars inte. Höll jag hårt i handtagen på min så kände jag det, men det var inget som besvärade mig.
Jag har iofs bara kört 2011-2016-modellerna 2017- vet jag inte hur den är så gäller det en sån så kan det vara helt annorlunda.
Passagerare på min hoj klagade emellanåt på domnat skrev och arsle av vibrationerna i passagerarsadeln, och på en ganska obekväm knävinkel, så det är inte den bästa hojen för att skjutsa långt på. Återigen, inte den senaste modellen, den vet jag inte hur den är.
 
Jag har en -14 tänkte lite i början att det var lite vibrationer när man gasade. Nu tänker jag inte på det.
Mina fingrar har alltid domnat när jag kört länge på all motorcyklar jag haft. Brukar byta tag o röra lite på fingrarna.
Jag bytte framdrev på min då blev det bättre den blir lugnare på jämn landsväg fart. Kan inte förstå varför den är så lågt drevad från fabrik
 
Kan inte förstå varför den är så lågt drevad från fabrik
Eller varför den är utrustad med 50-profil bak när det blir en annan hoj med 55-profil.
Min vibrerar lite i handtagen vid vissa varvtal men aldrig så jag störs av det. Anpassa farten till vibrationerna så slipper du dem. :yoparty
 
Tack för era svar! Jag tror nog att jag kan leva med lite vibrationer i handtagen. Det är snarare hojens utväxling som är bekymret. Testade även en Yamaha MT10, den var skitkul att köra, men kawan var mer stabil och förmodligen bättre att skjutsa på. Ska testa en MT10 sp sedan bestämmer jag mig. Men det lutar åt en kawa med större framdrev.
 
-Jaha' ....så var det kört då!
Köpte en beg. av denna Model.

Ser fram emot sommaren........:banana:banana

Grattis, vilken årsmodell och vilken med vilken utrustning är det du köpt?

- - - Updated - - -

-Jaha' ....så var det kört då!
Köpte en beg. av denna Model.

Ser fram emot sommaren........:banana:banana

Grattis, vilken årsmodell och vilken med vilken utrustning är det du köpt?
 
Hej
Ni som har Akra slip on på Era hojar - kör ni med Std mapp eller mappat om?
 
Hej
Ni som har Akra slip on på Era hojar - kör ni med Std mapp eller mappat om?

Jag köpte hojen med Akra slipon. Sen skickade jag ECU:n på flashning. Bara för att kolla så körde jag sen i bänk efter det och A/F-kurvan såg rätt fladdrig ut då.
Jag valde att sätta dit en PC V och K&N luftfilter och mappa.
Nu är A/F-kurvan rak som ett matsalsgolv.
Det gav väl inte direkt nån jätteökning i effekt men det var inte det jag primärt vat ute efter.
 
Är nere i södra Tyskland på en liten tripp.
Måste säga att det är en optimal mc man har.
I vintras när H2 SX kom var jag säker på att byta. Men nu när jag sitter och kör med min så har jag svårt att motivera mig att lägga upp så mycket pengar och byta.

Men kompressorn är jävligt frän
 
Är nere i södra Tyskland på en liten tripp.
Måste säga att det är en optimal mc man har.
I vintras när H2 SX kom var jag säker på att byta. Men nu när jag sitter och kör med min så har jag svårt att motivera mig att lägga upp så mycket pengar och byta.

Men kompressorn är jävligt frän

Kompressorn på H2SX är nog egentligen inte vad man ska köpa den hojen för, även om den kvittrar gulligt.
Även utan kompressorn hade det varit en trevlig hoj vågar jag påstå.
 
Jag har nu lagt märke till att "Ljustutan" inte fungerar??? I övrigt fungerar belysningen normalt.
Ngn som haft samma problem?

-Säkert något simpelt...........
 
Kärvande *Tank lås!

Nu när jag var på en långtur för första gången......Och det blev flera tankningar under färden.
Så blev jag mig varse om att jag har ett Tank lås som inte är Okey. Jag var lite orolig att vrida av Nyckeln i Låskolven.
En snabb översyn! Och lite W-40 i Låset.....men det är likadant iaf? :confused::confused:
Någon som haft samma problems?

kanske man skall plocka bort allt i lås väg där? Och plocka isär cylindern och försöka "Putsa av" allt?
Låset kärvar och man får "Trycka till" rätt hårt,när man samtidigt vrider nyckeln:(:(

Någon?
 
Kärvande *Tank lås!

Nu när jag var på en långtur för första gången......Och det blev flera tankningar under färden.
Så blev jag mig varse om att jag har ett Tank lås som inte är Okey. Jag var lite orolig att vrida av Nyckeln i Låskolven.
En snabb översyn! Och lite W-40 i Låset.....men det är likadant iaf? :confused::confused:
Någon som haft samma problems?

kanske man skall plocka bort allt i lås väg där? Och plocka isär cylindern och försöka "Putsa av" allt?
Låset kärvar och man får "Trycka till" rätt hårt,när man samtidigt vrider nyckeln:(:(

Någon?

Är det när du öppnar eller när du stänger locket det kärvar?

Jag höll på att bryta av min nyckel då jag skulle stänga locket. Jag märkte att det är mycket bättre att trycka ner locket, utan att röra nyckeln, tills det går i lås. Sen är det bara att dra upp nyckeln.

Om du har problem med att öppna locket så testa trycka ner locket i framkant med andra handen samtidigt som du vrider om nyckeln.
 
Kärvande *Tank lås!

Nu när jag var på en långtur för första gången......Och det blev flera tankningar under färden.
Så blev jag mig varse om att jag har ett Tank lås som inte är Okey. Jag var lite orolig att vrida av Nyckeln i Låskolven.
En snabb översyn! Och lite W-40 i Låset.....men det är likadant iaf? :confused::confused:
Någon som haft samma problems?

kanske man skall plocka bort allt i lås väg där? Och plocka isär cylindern och försöka "Putsa av" allt?
Låset kärvar och man får "Trycka till" rätt hårt,när man samtidigt vrider nyckeln:(:(

Någon?

Tanklåsen har en egenhet att oxidera, så häll i låsolja i det och jucka runt så brukar de hålla sig i nackskinnet.
Och som sagt, tryck ner tanklocket när du ska öppna/stänga så det inte är låskolvarna som håller emot.
 
Nu står även jag med en Z1000SX!
Lite av en slump att det blev en sån, då jag velat rätt brett under våren vad jag skulle byta till. Hittills har den lereverat precis det jag önskat i såväl komfort som prestanda! :)
 
Nu står även jag med en Z1000SX!
Lite av en slump att det blev en sån, då jag velat rätt brett under våren vad jag skulle byta till. Hittills har den lereverat precis det jag önskat i såväl komfort som prestanda! :)

Grattis till köpet :yoparty, vad blev det för årsmodell och vad valde du mellan?
 
Jag har tuggat runt länge på min gamla RF900R, som jag förvisso gillade.
Men det var tid att få något mer lättsvängt & en aning mer upprätt sittställning på.
Kollade KTM1190R, FZ1S, XSR900.
Men av olika anledningar som: får dåligt vrid, jobbigt utan kåpa efter ett tag, svindyr försäkring - så blev det test av Z1000SX, och provkörningen gav rejält med mersmak! :)
2012 är den från, och har packväskor & slipon & lite annat lulllull, som kan vara trevligt!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top