Kawasaki Z1000SX

View attachment 435625

Anca: Dessa rör är något kortare än originalen och avståndet till väskorna känns tillräckligt. Dessutom hamnar "avgasströmmen" till största del under väskorna. Borde inte vara några problem. Men man längtar ju till att kunna testa och se hur det funkar när vädret tillåter.

Finns det db killers till dessa? Är iväg o kör en del på bana och då är det ett krav för att bli utsläppt på banan. Orkar inte byta till orginalare var gång man ska iväg

Denna helgen var jag på snabb semester och körde runt lite i södra Tyskland ca 250mil.
Måste bara säga att trivs så bra med min sx.

Sitter upprätt så inte blir trött i axlarna/handleder
smidigt att packa med pack lådorna.
Sportig och roligt när kör på små roliga vägarna.
Ok att lägga mil på autobahn kör lätt 25 mil på en tank.

Den är som mellanmjölk lagom till allt.

S

Denna helgen var jag på snabb semester och körde runt lite i södra Tyskland ca 250mil.
Måste bara säga att trivs så bra med min sx.

Sitter upprätt så inte blir trött i axlarna/handleder
smidigt att packa med pack lådorna.
Sportig och roligt när kör på små roliga vägarna.
Ok att lägga mil på autobahn kör lätt 25 mil på en tank.

Den är som mellanmjölk lagom till allt.

S

Kan bara hålla med, den är bra på det mesta. Vi hade en bandag förra helgen och det var den alldeles utmärkt till. Jag har också åkt lite längre turer (fast med förra Sex:en) och det funkade också utmärkt.
Det blir Tyskland i höst och Italien nästa vår, att blanda snabbt och långt funkar verkligen bra.

(Sx Som i SeXig. Kawa Sutra!)

Jag går fullt ut gubbe och har skaffat "äventyrshoj", så nu letar min svarta skönhet ny ägare via Blocket :dummer

Lite lätt ångest men man kan inte både äta kakan och ha den kvar som någon smart person har sagt någon gång...

Jag går fullt ut gubbe och har skaffat "äventyrshoj", så nu letar min svarta skönhet ny ägare via Blocket :dummer

Lite lätt ångest men man kan inte både äta kakan och ha den kvar som någon smart person har sagt någon gång...

Bara av ren nyfikenhet, vad var främsta anledningen till bytet för dig?

Svår fråga, det är ju en kanonmaskin.

Allra främsta skulle jag nog påstå är att jag testar mig fram lite eftersom jag är ny som mc-förare (bortsett från massa motocross på låg nivå i ungdomen). Dvs hitta rätt hoj för mig. Kanske kommer tillbaka till sporttouring igen. Har kompisar som kör liknande hojar vilket bidrar också.

Även om kawan är skön att köra så tror jag att en tiger explorer (som det blev denna gång) är ännu bättre på långfärder, småvägar och grus osv. Den mer upprätta körställningen är lite mer avlastande också då jag äter mediciner som gör att jag kan få lite krampkänningar i händerna osv, men det är av mindre vikt. Kanske är jag lite för lång men jag tycker det är lite blåsigt på motorvägen också. Sen kommer jag ju såklart att sakna klippet och ljudet och sportigheten i den!

Tillägg: helst hade jag ju haft kvar den och haft båda, och ännu fler. Men det finns ju annat som kostar pengar som vi alla vet :)

En av de (få) saker jag stört mig på är att fotpinnarna tar i, främst på bana men nån gång även på väg. Har nu skaffat en billig testlösning med justerbara pinnar som ersätter originalpinnarna men behåller fästet.
Gjorde en kort testkörning nu i em och det funkar bra än så länge. Finns i olika längder och har mycket justeringsmöjligheter. Ca 270kr på ebay.
eaf0af2b13b75b6721ff77f89cbb34be.jpg

cfe0ca70bb0496bb84bca41969937682.jpg

Sent from my camp fire with smoke signals.

Hej!
Någon här som har bytt lampa till positionsljuset fram? Z1000SX -12

Jag undrar hur mycket man behöver skruva bort?

Snygg!
Grattis till köpet av en trevlig hoj!
Jag vet inte att jag sett det färgschemat tidigare, är det en specialare eller har jag helt enkelt missat den modellen?

Vad är Ert omdöme om packväskorna?
Håller dom tätt vid körning i måttligt regn eller måste man använda innerväskor
eller ytterligare täta med ex plastpåsar el dylikt?

Vad är Ert omdöme om packväskorna?
Håller dom tätt vid körning i måttligt regn eller måste man använda innerväskor
eller ytterligare täta med ex plastpåsar el dylikt?

Originalväskorna håller för en tur genom högtryckstvätten på macken. (Har jag inte provat, men känslan är så i alla fall.) Har kört genom rejäla åskskurar och det har inte varit några problem.
Men som den fegis man är packas allt som inte ska bli blött i påsar ändå, just in case....

Jag har aldrig fått in något vatten i mina packväskor.
Använder alltid inner väskan också blir så mycket smidigare att få med sig prylarna.

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick