Kawasaki Z1000SX

Visst är den schysst?

Har mörktonad ruta på min, det lyfter utseendet ytterligare lite IMO.
 
Några tankar om nya 2017? Är sugen på hoj nästa år och det känn som den skulle passa mig suveränt, om jag nu sitter bra på den också såklart.
 
Några tankar om nya 2017? Är sugen på hoj nästa år och det känn som den skulle passa mig suveränt, om jag nu sitter bra på den också såklart.

De har iaf fixat typ den enda detaljen med utseendet på nuvarande som jag stört ihjäl mig på. Grodögonen till blinkers. Gods! Vad fan tänkte de på där?
Annars verkar den ju vara samma som tidigare, men bättre på allt typ. Och se lite sportigare ut.
Hade jag inte redan haft en 2011 i garaget hade nog en 2017 köpts. Ska iaf definitivt provsitta den på mässan för att känna lite på den. :hihi
 
Vet att jag läst det tidigare i tråden.
Men ni som har gjort 1200 mils service, hur mycket fick ni ge? Kan vara kul att veta så man inte får några fantasiförslag.
 
Några tankar om nya 2017? Är sugen på hoj nästa år och det känn som den skulle passa mig suveränt, om jag nu sitter bra på den också såklart.

Tror den blir hur bra som helst, lite facelift på kåporna, finare blinkers och uppdaterad instrumentering och lite mer avancerad elektronik. Gillar att den har växelindikator som standard numer också. Ytterligare förfining helt enkelt.

Kommer inte att byta ut min 2014 dock :-)
 
Jag har beställt en -17 nu. :banana
Kommer byta ut min -12:a med lite separationsångest. Fanns egentligen ingen anledning att byta men nu gör känslorna som de själva vill och den är ju så sjukt snygg!
Och den blev orange, enligt uppgift ska "de gröna" haft det som tävlingsfärg en gång i tiden men det kan jag inte dra mig till minnes. Finns det någon annan som har koll på om det är så?
 
Ni som installerat Oxfords värmehandtag. Hur har ni placerat kontrollenheten, finns ju inte direkt mycket plats på styret. Lite tips vore fint innan jag ger mig på detta projekt. Märkte dessutom att styrändarna sitter något fruktansvärt när jag kände lite på det, antar att slagmejsel gäller?

EDIT: Klurade lite till, det bör gå att fästa hållaren mycket snyggt om man kapar den lite enligt ungefär streckad linje på bilden och sedan sätta den som en bricka under den övre skruven. Det är ju rundat under annars hade man kunnat använda bägge skruvhålen. Eller vad tror ni?

IMG_3249.jpg

IMG_3250 (1).jpg
 
Last edited:
Ni som installerat Oxfords värmehandtag. Hur har ni placerat kontrollenheten, finns ju inte direkt mycket plats på styret. Lite tips vore fint innan jag ger mig på detta projekt. Märkte dessutom att styrändarna sitter något fruktansvärt när jag kände lite på det, antar att slagmejsel gäller?

EDIT: Klurade lite till, det bör gå att fästa hållaren mycket snyggt om man kapar den lite enligt ungefär streckad linje på bilden och sedan sätta den som en bricka under den övre skruven. Det är ju rundat under annars hade man kunnat använda bägge skruvhålen. Eller vad tror ni?

Jag har Oxford på min SX (2011) och upplevde inga problem med att fästa i båda hålen på vänster sida av styret. Jag ska lacka fästet svart så syns det nästan ingenting.

Jag har tyvärr inga bilder tillgängliga här men jag ska försöka skrapa fram några ikväll.

Angående styrändarna så är de riktigt jävliga... Loctite från h-e och en fjesig stjärnskruv. Se till att din skruvbits passar klockrent i skruvskallen. Annars är det alldeles för lätt att skada skruvskallen.
 
Ni som installerat Oxfords värmehandtag. Hur har ni placerat kontrollenheten, finns ju inte direkt mycket plats på styret. Lite tips vore fint innan jag ger mig på detta projekt. Märkte dessutom att styrändarna sitter något fruktansvärt när jag kände lite på det, antar att slagmejsel gäller?

EDIT: Klurade lite till, det bör gå att fästa hållaren mycket snyggt om man kapar den lite enligt ungefär streckad linje på bilden och sedan sätta den som en bricka under den övre skruven. Det är ju rundat under annars hade man kunnat använda bägge skruvhålen. Eller vad tror ni?

View attachment 435489

View attachment 435490

Rätt skruvmejsel i skruvskallen är av yttersta vikt på styrändarna om du inte kommer värma skruvarna först så gänglåsningen mjuknar, kawa är riktigt anala med gänglås och kör på stenhårda sådana.
 
Jag har Oxford på min SX (2011) och upplevde inga problem med att fästa i båda hålen på vänster sida av styret. Jag ska lacka fästet svart så syns det nästan ingenting.

Japp ska fundera vidare angående styrändarna, som väl var så var det bitsen som gick när jag testade lite.

Möjligt att det skiljer lite årsmodellerna? Kanske är mitt Oxfordkit lite annorlunda? Jag hittade verkligen inget bra ställe att fästa "som det är tänkt" men har gått vidare i funderingarna och kapat fästet och lackat mattsvart, blir skitbra! Bild kommer :smasha
 
2011.jpg

Så här ser min 2011 ut. Jag tryckte dit fästet under de två skruvarna. Sen drog jag åt så mycket jag vågade. Funkar bra. :tummenupp
 
View attachment 435535

Så här ser min 2011 ut. Jag tryckte dit fästet under de två skruvarna. Sen drog jag åt så mycket jag vågade. Funkar bra. :tummenupp

Fast då har vi ändå samma fästpunkt, räknar med att kontrollern är så lätt att fästa i en skruv bör funka fint.

Och till eventuellt intresserade som funderar i samma banor kan nämnas att ta bort de gamla handtagen är verkligen skitlätt. Kör (försiktigt) in en mindre plattmejsel, lyft gummit så att en WD40 (eller annan smörjande spray) kommer åt att spreja en bra bit in. Vrid och dra, inga konstigheter!
 
IMG_6378.JPG

Investerade efter mycket funderande och googlande i ett par Vance & Hines urban brawlers. Tog drygt en timma att montera. Allt passade perfekt på min 2014 års modell. På bilden ses resultatet. De låter perfekt enligt min smak och väskorna får plats.
 
View attachment 435620

Investerade efter mycket funderande och googlande i ett par Vance & Hines urban brawlers. Tog drygt en timma att montera. Allt passade perfekt på min 2014 års modell. På bilden ses resultatet. De låter perfekt enligt min smak och väskorna får plats.

:tummenupp Snyggt! Klarar sig väskorna från avgaserna också eller kommer de bli "inrökta"?
 
IMG_6726.JPG

Anca: Dessa rör är något kortare än originalen och avståndet till väskorna känns tillräckligt. Dessutom hamnar "avgasströmmen" till största del under väskorna. Borde inte vara några problem. Men man längtar ju till att kunna testa och se hur det funkar när vädret tillåter.
 
Jag har köpt en ny hoj men valt bort värmehandtag. Enbart för att jag inte tycker det är snyggt med Kawasakis "original eftermarknadsfabrikat".
Är det korkat? Jag har aldrig haft en hoj med värmehandtag och aldrig riktigt saknat det heller. Men jag har ju frusit som satan om fingrarna ibland, så jag kanske har sakna det ändå.
Vad säger ni som har värmehandtag eller som valt att inte ha det, är det bra eller anus?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top