Kawasaki Z H2

Tog inte med BMW på bilderna snett framifrån då jag inte hittade en från 2019 och för att den ser så dj*vla ful ut ändå i den vinkeln.

View attachment 451156
View attachment 451157

Vafan, hur svårt kan det vara att designa en nakenhoj? :va

Har sagt det förut, men kan inte hålla mig från att spräcka tystnaden igen, nakenhoj _borde_ tilltala mig, den körning jag gör på de vägar jag åker, en vridstark näck skulle vara som hemma varje gång. Men de ser ju alla så förbannat fula ut? Denna, sd, mt ser ju alla plastigare ut än en sportis trotts att det är just mindre plast på dem, tuono liknar en sabbad rsv, vad fan triumph tänkte på när de satt den gigantiska lyktmodulen fem mil framför hojen kan jag inte förstå, suckan är väl ungefär lika plastig som de andra fast tråkigare och bmw är lika tråkig som suckan men med en fulare lampa..... Mv brutale är väl den som är nära, men inte ens där har de lyckats hålla formspråket hela vägen i mål.

Hur svårt kan det vara? :va
 
Vafan, hur svårt kan det vara att designa en nakenhoj? :va

Håller lite med. Men det här är enligt mig den tuffaste hoy som gjorts. Tyvärr såg ju hojen långt från så ut när den väl släpptes (som vanligt) men jag ämnar försöka modda min så nära som möjligt i vinter så när som på färgen som är mer televerksorange mot prototypens neonorange.

Hoy.jpg
 
Håller lite med. Men det här är enligt mig den tuffaste hoy som gjorts. Tyvärr såg ju hojen långt från så ut när den väl släpptes (som vanligt) men jag ämnar försöka modda min så nära som möjligt i vinter så när som på färgen som är mer televerksorange mot prototypens neonorange.

View attachment 451243

Ja, smaken är som baken, full å skit. :glömdet
 
Kul att tyskröv blivit standard och anses snyggt

Skickat från min H8324 via Tapatalk
 
Jag har insett att jag vill ha en, utseendet till trots.

Tydligen stryper den sig själv genom att smyga igen trottlarna på höga varv för att på så sätt begränsa effekten.
Som MC-världens motsvarighet till stryprunkning alltså. Så kan man ju inte ha det. Känner nån till vem i Sverige som klarar av att chippa bort det där självskadebeteendet? Borde väl ha gjorts på en och annan vanlig H2 vid det här laget)
 
Vad är allt det här tramset med ”sists årsmodellen” av Ninja H2...? Kollar man annonser på sådana och framförallt Carbon-varianten så skriver ju någon firma att det inte kommer att byggas fler...?

Har Kawasaki fallit offer för den politiska korrektheten...?
 
hej
kolla marko under köp osälj ecu flasch fast bikes flasch servis ,tar bort allt som begränsar effekt ,tjejens kaw z9oo 18 blev mer vrid o effekt.
o inga ryck vid av o påslag,,,,..Aad han berättade så var väl secondery throttle på en h2a öppen ca 30 procent på "fullgas". 8000-1200v helt platt bromsbänkkurva (dataspjäll) ,samt att det jävla dataspjället bestämmer på varenda växel hur mycket gas du får ,fasten rullen e i botten
 
Z H2 har inte samma typ av ECU som tidigare H2.
Z H2 har dom inte lyckats hacka ännu så det går inte att flasha men det är nog bara en tidsfråga.
Iom euro 5 så får fabrikanterna hårdare och hårdare krav på sig med div begränsningar och att det inte ska vara lätt att manipulera bort funktioner.
 
Tjena BoyZ and GirlZ,

Det går att programmera om denna ECU, dock måste man borra i ECUn istället för att få kontakt med processorn genom pinsen.
Samma sak gäller Honda CBR1000RR-R och Yamaha R1 2020+
 
Tjena BoyZ and GirlZ,

Det går att programmera om denna ECU, dock måste man borra i ECUn istället för att få kontakt med processorn genom pinsen.
Samma sak gäller Honda CBR1000RR-R och Yamaha R1 2020+
Fy fan, borra i ECUn på en ny båge...
Även om 200 kusar torde räcka på gatan så skulle jag inte kunna sova med vetskapen om att trottlarna är halvstängda vid full patte. Jag är så grymt sugen att först svänga in på Motospeed och försöka övertala dem om att de behöver en Z H2 att labba med. Sen ringa upp min personliga bankman och övertala denne att värdera upp huset lite grann ?
 
Tjena BoyZ and GirlZ,

Det går att programmera om denna ECU, dock måste man borra i ECUn istället för att få kontakt med processorn genom pinsen.
Samma sak gäller Honda CBR1000RR-R och Yamaha R1 2020+
Förlåt om jag är blåst, men vore det inte både enklare och bättre att plocka i en eftermarknads dator och mappa nytt på dessa?
 
betänk att det är bakhjulshästar 227x1.13 =ca 256 motor hk (x1.13 som jag brukar använda).
har bromsat en H2 orginal i min bänk 164 hk på bakhjulet vid 8000v sedan bara en platt kurva upp till 1200 (jävla dataspjäll)
 
Last edited:
Back
Top