Kawasaki Z H2

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tog inte med BMW på bilderna snett framifrån då jag inte hittade en från 2019 och för att den ser så dj*vla ful ut ändå i den vinkeln.

View attachment 451156
View attachment 451157

Vafan, hur svårt kan det vara att designa en nakenhoj? :va

Har sagt det förut, men kan inte hålla mig från att spräcka tystnaden igen, nakenhoj _borde_ tilltala mig, den körning jag gör på de vägar jag åker, en vridstark näck skulle vara som hemma varje gång. Men de ser ju alla så förbannat fula ut? Denna, sd, mt ser ju alla plastigare ut än en sportis trotts att det är just mindre plast på dem, tuono liknar en sabbad rsv, vad fan triumph tänkte på när de satt den gigantiska lyktmodulen fem mil framför hojen kan jag inte förstå, suckan är väl ungefär lika plastig som de andra fast tråkigare och bmw är lika tråkig som suckan men med en fulare lampa..... Mv brutale är väl den som är nära, men inte ens där har de lyckats hålla formspråket hela vägen i mål.

Hur svårt kan det vara? :va
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vafan, hur svårt kan det vara att designa en nakenhoj? :va

Håller lite med. Men det här är enligt mig den tuffaste hoy som gjorts. Tyvärr såg ju hojen långt från så ut när den väl släpptes (som vanligt) men jag ämnar försöka modda min så nära som möjligt i vinter så när som på färgen som är mer televerksorange mot prototypens neonorange.

Hoy.jpg
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Håller lite med. Men det här är enligt mig den tuffaste hoy som gjorts. Tyvärr såg ju hojen långt från så ut när den väl släpptes (som vanligt) men jag ämnar försöka modda min så nära som möjligt i vinter så när som på färgen som är mer televerksorange mot prototypens neonorange.

View attachment 451243

Ja, smaken är som baken, full å skit. :glömdet
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Kul att tyskröv blivit standard och anses snyggt

Skickat från min H8324 via Tapatalk
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jag har insett att jag vill ha en, utseendet till trots.

Tydligen stryper den sig själv genom att smyga igen trottlarna på höga varv för att på så sätt begränsa effekten.
Som MC-världens motsvarighet till stryprunkning alltså. Så kan man ju inte ha det. Känner nån till vem i Sverige som klarar av att chippa bort det där självskadebeteendet? Borde väl ha gjorts på en och annan vanlig H2 vid det här laget)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Vad är allt det här tramset med ”sists årsmodellen” av Ninja H2...? Kollar man annonser på sådana och framförallt Carbon-varianten så skriver ju någon firma att det inte kommer att byggas fler...?

Har Kawasaki fallit offer för den politiska korrektheten...?
 

caca

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2010
Ort
hällingsjö
Hoj
85 kawasaki 1470 LTD E85,,,, 210hk
hej
kolla marko under köp osälj ecu flasch fast bikes flasch servis ,tar bort allt som begränsar effekt ,tjejens kaw z9oo 18 blev mer vrid o effekt.
o inga ryck vid av o påslag,,,,..Aad han berättade så var väl secondery throttle på en h2a öppen ca 30 procent på "fullgas". 8000-1200v helt platt bromsbänkkurva (dataspjäll) ,samt att det jävla dataspjället bestämmer på varenda växel hur mycket gas du får ,fasten rullen e i botten
 

Lotusomega

Fullt ös medvetslös!
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Södertälje
Hoj
GSXR 1100 Turbo -93 Gsxr 750 fighter -93, Katana 1100s , CRF250rx , Gsxr 1000 -02 Turbo GSXR 1000 -04
Z H2 har inte samma typ av ECU som tidigare H2.
Z H2 har dom inte lyckats hacka ännu så det går inte att flasha men det är nog bara en tidsfråga.
Iom euro 5 så får fabrikanterna hårdare och hårdare krav på sig med div begränsningar och att det inte ska vara lätt att manipulera bort funktioner.
 

Markom

Medlem
Gick med
30 Jan 2011
Ort
Malmö
Hoj
Hayabusa, 1999
Tjena BoyZ and GirlZ,

Det går att programmera om denna ECU, dock måste man borra i ECUn istället för att få kontakt med processorn genom pinsen.
Samma sak gäller Honda CBR1000RR-R och Yamaha R1 2020+
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Tjena BoyZ and GirlZ,

Det går att programmera om denna ECU, dock måste man borra i ECUn istället för att få kontakt med processorn genom pinsen.
Samma sak gäller Honda CBR1000RR-R och Yamaha R1 2020+
Fy fan, borra i ECUn på en ny båge...
Även om 200 kusar torde räcka på gatan så skulle jag inte kunna sova med vetskapen om att trottlarna är halvstängda vid full patte. Jag är så grymt sugen att först svänga in på Motospeed och försöka övertala dem om att de behöver en Z H2 att labba med. Sen ringa upp min personliga bankman och övertala denne att värdera upp huset lite grann ?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tjena BoyZ and GirlZ,

Det går att programmera om denna ECU, dock måste man borra i ECUn istället för att få kontakt med processorn genom pinsen.
Samma sak gäller Honda CBR1000RR-R och Yamaha R1 2020+
Förlåt om jag är blåst, men vore det inte både enklare och bättre att plocka i en eftermarknads dator och mappa nytt på dessa?
 

caca

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2010
Ort
hällingsjö
Hoj
85 kawasaki 1470 LTD E85,,,, 210hk
betänk att det är bakhjulshästar 227x1.13 =ca 256 motor hk (x1.13 som jag brukar använda).
har bromsat en H2 orginal i min bänk 164 hk på bakhjulet vid 8000v sedan bara en platt kurva upp till 1200 (jävla dataspjäll)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top