speedhunter
Ny medlem
Funderar över att byta upp mig till en kawa z750. Någon som har några erfarenheter att dela med sig av? Positivt/negativt? brister i kvalitet osv?
/Tack på förhand!
/Tack på förhand!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
speedhunter skrev:Funderar över att byta upp mig till en kawa z750. Någon som har några erfarenheter att dela med sig av? Positivt/negativt? brister i kvalitet osv?
/Tack på förhand!
Försäkringen var inte så dyr, kollade på bilsport&mc och de ville ha 2600 kr halvförsäkrad.xyx skrev:Största nackdelen i Sverige är väl att den kostar lika mycket att försäkra som storebror Z1000.
speedhunter skrev:Försäkringen var inte så dyr, kollade på bilsport&mc och de ville ha 2600 kr halvförsäkrad.
fazerfun skrev:Lägg av? Då har något major hänt...jag var sugen på en efter MC-mässan i Älvsjö 2004 men då var den som sagt lika dyr att försäkra som plastraketerna, helt vansinnigt!
Och det brukar betyda dödsstöten för en naken modell här i Sverige....är inne på AVA då och då och modellen är ingen hit alls enligt deras säljare, i synnerhet när det nu finns en S-modell med halvkåpa. Synd för den är jävligt trevlig om man håller varvet uppe. Att det är en uddamodell kan på sikt påverka begpriset inbillar jag mig.
Boffen skrev:Jag tror de har sänkt hojen till försäkringsklass fem eller sex. Om jag inte minns fel så låg den i sjuan tidigare.
speedhunter skrev:Anledningen till att just denna hoj verkar så intressant är förutom att själva hojen känns väldigt trevlig så är både färsäkring och begagnatpris på en rimlig nivå. Går ju hitta -04r som rullat 1000 mil för omkring 45 000 kr (i tyskland då). Ja försäkringen är verkar ha sjunkt en hel del på denna hoj, 2600kr är ju inga stora pengar. Finns det något som är negativt med denna hoj eller?
Fan va sugen man blir på ett hojbyte nu alltså.Remy skrev:Har en z1000 det är en underbar leksak, men försäkringen är ju inte billig hade trafik i somras 7000 kostade det, men till sommaren blir det helförs ligger på 24 000 men det är det faan värt! Hoppas du hittar en bra.
Men det låter dyrt med 7000/halv resp 24000 för din helförs. Kikade just på bilsport&mc vad det tar för Z1000 och fick fram att halvförsäkringen kostar: 3337:-/år och helförsäkringen: 10340:-/år, jag är trots allt 21 år, bor iofs i skövde, viket du också verkar göra. Hur kan du betala så mkt?speedhunter skrev:Fan va sugen man blir på ett hojbyte nu alltså.Men det låter dyrt med 7000/halv resp 24000 för din helförs. Kikade just på bilsport&mc vad det tar för Z1000 och fick fram att halvförsäkringen kostar: 3337:-/år och helförsäkringen: 10340:-/år, jag är trots allt 21 år, bor iofs i skövde, viket du också verkar göra. Hur kan du betala så mkt?
Remy skrev:Har en z1000 det är en underbar leksak, men försäkringen är ju inte billig hade trafik i somras 7000 kostade det, men till sommaren blir det helförs ligger på 24 000 men det är det faan värt! Hoppas du hittar en bra.

MagnusK skrev:Har provkört. Kändes inte snabbare än min sv650 vilket var lustigt. Man sitter högt och obekvämt.
Tur att alla är olika![]()
fazerfun skrev:24000????? Yeee....
jag gillar också sv650 men är du säkert på att kawan gick på alla cylindrar...??![]()
http://www.bilsport-mc.com/Remy skrev:Har mellersta som bolag, har du något nummer till bilsport/mc? det var ju skit billigt!
speedhunter skrev:Fan va sugen man blir på ett hojbyte nu alltså.Men det låter dyrt med 7000/halv resp 24000 för din helförs. Kikade just på bilsport&mc vad det tar för Z1000 och fick fram att halvförsäkringen kostar: 3337:-/år och helförsäkringen: 10340:-/år, jag är trots allt 21 år, bor iofs i skövde, viket du också verkar göra. Hur kan du betala så mkt?
|
|
Mälaren Runt fyller 40 år
Nu på lördagen den 15 augus... |
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |