Kawasaki Z 750???

Gick på mc-mässan o kikade runt lite och fastnade ordentligt för en orange Z750 så en sån blir det nog till sommarn. Mjo, försäkringsklass 6 sa snubben i montern också så det kan inte bli riktigt lika farligt som en R6 antar jag.

Looped skrev:
Gick på mc-mässan o kikade runt lite och fastnade ordentligt för en orange Z750 så en sån blir det nog till sommarn. Mjo, försäkringsklass 6 sa snubben i montern också så det kan inte bli riktigt lika farligt som en R6 antar jag.
Nja, den tillhör egentligen klass 7. Men det är ju mycket möjligt att vissa bolag har klassat ner den till klass 6 eftersom att det är en kåplös modell som är ganska billig.

Jag har börjat titta på den hojen igen jag med. Var jäkligt sugen på den när den var helt ny. Var och provkörde och föll pladask med en gång!! Roligare hoj får man leta länge efter! Jag tycker att 750:n faktiskt tom är roligare än 1000 kubikaren. Det som stoppade mig när den kom (04 tror jag) var premien. Kollade utav en ren händelse på vad den skulle kosta på mig nu och det var STOR skillnad!! Bilsport ville ha under 8k för mig mitt inne i GBG. Fyller visserligen 30 bast iår så det gör väl sitt till det med men har för mig att den skulle hamna runt 14-15k på mig förra gången jag kollade :rolleyes: . Så nog har den blivit billigare. Det enda som får mig att tveka är andrahandsvärdet, hojen har fått sig en stämpel av att vara skit dyr i förs. Det gynnar inte!

Men det verkar inte som om man kan hitta beg här i Sverige. Vet att för något år sedan kunde man hitta nya fast en årsmodell äldre för hyffsade priser men det verkar inte finns nu det heller :gnissla

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret