Skynet
Gudomlig sporthojare
Jag är ute efter ett "multiverktyg" som VFR är, både klara touring och kurviga vägar. För några år sedan funderade jag på att byta till en Honda Blackbird, motorn är ju helt underbar men det föll på att den var så tung att jobba med kurvorna. Man skulle vara helt slut efter att ha brottats med den en hel dag på kurviga vägar i Norge. Sedan så satt jag faktiskt sämre på Blackbird än på min VFR. Kör aldrig touring med skjuts (frugan vägrar åka hoj), så den parametern behöver jag inte tänka på. Det finns en Versys 1000 -15 till salu här i Växjö, så jag var och tittade på den. Provkörde inte eftersom jag inte var hundra på att köpa (tycker själv inte om testpiloter, så jag hamnade väl i kategorien däcksparkareVersys = Större, tyngre, starkare, mjukare och bekvämare (bättre med skjuts).
Tracer = Lättare, smidigare, busigare (lätt i framhjulet).
Har spanat in båda en längre tid. Blev dock till sist en Triumph Tiger 1050 SE. Den är väl lite mitt emellan de båda ovan. Blev en sådan mest av tillfällighet (läs: snålverner "jag" hittade en till rätt pris) och måste återkomma längre fram med om det var rätt val eller inte
Är själv lite svag för versys då jag haft en 650 som jag tyckte mycket bra om.