Kawasaki Ninja H2/H2R

När börjar de uppdaterade H2 säljas ute i världen. Hittar inga provkörningar ute på nätet än.

Tyvärr så finns dom inte till provkörning hos återförsäljarna, jävlig dåligt tycker jag. Dom kanske finns om du hittar en begagnad. Min nya som kommer i April fick jag betala en summa för att dom skull börja tillverka den överhuvudtaget. Det närmaste du kan komma är h2Sx fast det går inte ens att jämföra, sittställningen är ju mer upprättad på sx och chassiet är helt annat, samt vrid och styrka. Men för en touring hoj är den sjukt bekväm och snabb så inget illa om SX
 
Hade kunnat vart en mysig film men musiken..... Fet hoj!

Ja jag vet vi alla har olika musiksmaker, jag gillar det mesta. Har videon med det vackra vislandet som kommer från motorn istället för musiken, men videon är lång, får se om jag orkar ladda upp den :)
 
Last edited:
Tyvärr så finns dom inte till provkörning hos återförsäljarna, jävlig dåligt tycker jag. Dom kanske finns om du hittar en begagnad. Min nya som kommer i April fick jag betala en summa för att dom skull börja tillverka den överhuvudtaget. Det närmaste du kan komma är h2Sx fast det går inte ens att jämföra, sittställningen är ju mer upprättad på sx och chassiet är helt annat, samt vrid och styrka. Men för en touring hoj är den sjukt bekväm och snabb så inget illa om SX
Uttryckte mig lite klumpigt. Menade att jag inte hittar provkörningar och tester av media och andra ute i världen. Finns oftast något land där de får modellen innan den finns i svenska butiker.
Helt klart grym modell. Nu får den även bättre bromsar.
 
Oj då det va inte alls meningen att det skull uppfattas så, beklagar. Ja det är min film.

Vill bara öppna denna tråd för jag har haft hojen i 4 år och nu börjar folk hoppa ut och säga va är det en H2an och fota. Jag tänker eh den är ju fyra år gammal nu, ingen nyhet precis. Många tror att det är jag själv som har stylat den och byggt den. Inte många som tror att den kommer i detta utförandet ifrån fabriken ( ink många som kör hoj själv, dom verkar inte veta skillnaden på h2,h2r och nu blev det ännu mer komplicerat för folk med h2sx :glömdet)

Så nu skiter vi i vad det är för hoj och vilken kategori den hamnar i, utan koncentrerar oss på själva mästerverket från Kawasaki.

Misstänker att eftersom att det är en rätt ovanlig hoj så har folk knappt varit medvetna om den, utanför den lilla klicken av riktiga prestandaentusiaster, men den har börjat dyka upp lite då och då i tidningar och jämförelser nu tycker jag, så folk kan nog vara mer medvetna.
Jag var på god väg att köpa en när det kawa höll på som mest med sin hypebyggning, men sedan tappade jag sugen helt pga halvkåpan. :D Ja, och ett par saker till iofs...
Det florerade ju rykten om en R2, vilket sades vara en helkåpad renodlad sporthoj med kompressorn, men misstänker att ryktet kom från H2SX.

Anyway, mysig hoj det där. :D Och antagligen en av få sertieproducerade hojar som jag skulle känna "Nääääh, jag vill nog inte gasa mer nu" på. :hihi
 
Vem/vilka kan flasha ecu:n här i sverige?
Hur är körställningen jämfört med en "riktig" sporthoj,är det lättare för en lång person att få plats på denna?.
 
Uttryckte mig lite klumpigt. Menade att jag inte hittar provkörningar och tester av media och andra ute i världen. Finns oftast något land där de får modellen innan den finns i svenska butiker.
Helt klart grym modell. Nu får den även bättre bromsar.

Helt rätt bättre bromsar och kurv abs. Nej den lanseras i slutet av april eller början av maj, så kanske kommer något nu snart.
 
Misstänker att eftersom att det är en rätt ovanlig hoj så har folk knappt varit medvetna om den, utanför den lilla klicken av riktiga prestandaentusiaster, men den har börjat dyka upp lite då och då i tidningar och jämförelser nu tycker jag, så folk kan nog vara mer medvetna.
Jag var på god väg att köpa en när det kawa höll på som mest med sin hypebyggning, men sedan tappade jag sugen helt pga halvkåpan. :D Ja, och ett par saker till iofs...
Det florerade ju rykten om en R2, vilket sades vara en helkåpad renodlad sporthoj med kompressorn, men misstänker att ryktet kom från H2SX.

Anyway, mysig hoj det där. :D Och antagligen en av få sertieproducerade hojar som jag skulle känna "Nääääh, jag vill nog inte gasa mer nu" på. :hihi

haha tro mig det har blivit många bromsspår av denna maskin :D
 
Vem/vilka kan flasha ecu:n här i sverige?
Hur är körställningen jämfört med en "riktig" sporthoj,är det lättare för en lång person att få plats på denna?.

Tyvärr gör ingen det än. Men har kanske en kawa återförsäljare som ska börja göra det i Skåne. Annars får man skicka in den till brocks performance i use, känner några som har gjort det och den funkar bra.

Jag väger 104 kg och är 180 finns ingen hoj som jag sitter bekvämare på. Korat personer når också ner utan problem. Men man ska ha lite vikt på denna hojen tycker jag annars får den lätt vingar. Man sitter mer i hojen känns det som, inte på hojen som Ducati och den nya R1an. Lite som den nya Suzuki gsxr 1000r som också är jävligt fin, blev positivt överraskad av den faktisk.
 
Nu har jag inte läst hela tråden men VÄRST ÄR BÄST, speciellt när det står Kawasaki på fanskapet.
 
Ser att många har både ecu-flash och pcv5, varför?
Decat system verkar vara ovanligt, hittar endast helsystem eller slipon.
Ett decat med slashcut slutrör hade varit nice:yoparty
 
Ser att många har både ecu-flash och pcv5, varför?
Decat system verkar vara ovanligt, hittar endast helsystem eller slipon.
Ett decat med slashcut slutrör hade varit nice:yoparty

Ja för bättre mappning och enklare att ändra map, så kör man med pc5 annars måste man ju koppla uppe ecu till en dator för att ändra map, den sitter inte så lättillgänglig om vi säger så. Decat går inte för att caten om vi kallar den så, är fast svetsad på grenrören till avgassystemet, då måste du såg av den och svetsa ditt ett rakt rör. Det går men då kan du ju int byta om du ska besikta och tro mig den går ej genom med decat eller helsystem :D
 
Last edited:
Hur blir det med besiktning om man flashar ecu'n? Räcker det om man slänger på ett orginalsystem?
 
Hur blir det med besiktning om man flashar ecu'n? Räcker det om man slänger på ett orginalsystem?

Ja det ska räcka dom kollar ju inte effekten på hojen, dom kollar ju bara på ljudnivån och allt annat basic.

Har fått glada nyheter ut av en Kawa återförsäljare. Han hörde av sig till mig och sa att nu kan dom flasha ecun. Så sliper man bryta plomberingen på ecun och skicka den till USA. Så efter 100 mil servicen på min nya h2 carbon blir det fina grejor. Siktar mot 300 på bakjulet och topp runt 400 :banana:banana
 
Jag går i tankarna att köpa en h2:a och har lite frågor.

Just nu är utbudet på begagnat lite dåligt så vad tycker ni att man ska betala för en 15-16?
Slutet av förra året har jag för mig att dom låg på ca 140k.

Finns det några typiska fel man ska hålla koll på?

Vilken årsmodell av 15-16 är bäst? Är det några skillnader?

@Devils Hur gick det med att flasha ECU:n i Sverige? För om/när jag köper så är ju detta ett måste om man ser till grafen på en bänkning av org.
 
Ja det ska räcka dom kollar ju inte effekten på hojen, dom kollar ju bara på ljudnivån och allt annat basic.

Har fått glada nyheter ut av en Kawa återförsäljare. Han hörde av sig till mig och sa att nu kan dom flasha ecun. Så sliper man bryta plomberingen på ecun och skicka den till USA. Så efter 100 mil servicen på min nya h2 carbon blir det fina grejor. Siktar mot 300 på bakjulet och topp runt 400 :banana:banana

Hur har det gått med dina planer ?
Ris och ros med din nya hoj ?
 
Undrar varför det överhuvudtaget inte kommer ut några provkörningar alls av den uppdaterade modellen i media, varken här eller utomlands? Inga tidningar har skrivit annat än pressmaterial.
 
Undrar varför det överhuvudtaget inte kommer ut några provkörningar alls av den uppdaterade modellen i media, varken här eller utomlands? Inga tidningar har skrivit annat än pressmaterial.

Det var inte tillräckligt lyxig bjudmat på presseventet?
Eller så är det för små ändringar för att tidningarna ska lägga så mycket tid på uppdateringen.
 
Jag går i tankarna att köpa en h2:a och har lite frågor.

Just nu är utbudet på begagnat lite dåligt så vad tycker ni att man ska betala för en 15-16?
Slutet av förra året har jag för mig att dom låg på ca 140k.

Finns det några typiska fel man ska hålla koll på?

Vilken årsmodell av 15-16 är bäst? Är det några skillnader?

@Devils Hur gick det med att flasha ECU:n i Sverige? För om/när jag köper så är ju detta ett måste om man ser till grafen på en bänkning av org.

Lite sent svar, men ska man flasha så är https://www.woolichracing.com/products/kawasaki/h2/kawasaki-h2-ecu-flashing.aspx utmärkt. Har gjort det på min zx10r-2016.

Baggis att montera själv, sen kan du mappa/bänka hos vem du vill eller ladda ner färdiga mappar som andra gjort (inte lika bra).
 
Back
Top