prankster_76
Den som väntar....
Hej på er!
Jag tycker det är på tiden att skapa ett nätverk för oss som valt att satsa på en av kawasaki familjens mer udda fåglar. Kle 500 hör ju inte direkt till någon av innehojarna och lider egentligen av en identitetskris då den varken är gathoj eller offroad. Dessutom är den tung och de äldre modellernas färgsättning och dekaler är under all kritik. Varför tycker jag då att denna "lagom hoj" är så förfärligt underbar då?
Till att börja med så får man mycket nöje per krona om man väljer detta alternativ. Den är billig i inköp och grymt billig att försäkra, prestandan är så där lagom men kan lätt ökas genom mindre modifieringar. De designmässiga skönhetsfelen är relativt billiga att åtgärda. Den startar oftast och sen är det ju lite roligt att inte vara som alla andra eller hur?
Syftet med denna tråd är dock inte att rosa denna motorcykel så till den milda grad... (Även om det är svårt att låta bli) Nää syftet är som inledningen lyder att skapa ett nätverk för dom som åker eller har kunskap om denna modell. Det är väldigt svårt att hitta delar slip-on, motardkit eller andra kosmetiska attribut. Det som finns på marknaden saknas ofta till KLE och det man trots allt httar finns ofta utomlands.
Därför så inbjuder jag nu alla som vill dela med sig av sina erfarenheter av Kle 500 både mekaniskt och estetiskt att skriva ett inlägg. Vi är få men tillsammans kanske vi kan skapa ett forum kring reservdelar, styling, ellr andra modifieringar rörande detta cementblock till motorcykel. Eller varför inte ta chansen att sprida några rader till andra varför just du valt det lite mer udda alternativet?
Jag tycker det är på tiden att skapa ett nätverk för oss som valt att satsa på en av kawasaki familjens mer udda fåglar. Kle 500 hör ju inte direkt till någon av innehojarna och lider egentligen av en identitetskris då den varken är gathoj eller offroad. Dessutom är den tung och de äldre modellernas färgsättning och dekaler är under all kritik. Varför tycker jag då att denna "lagom hoj" är så förfärligt underbar då?
Till att börja med så får man mycket nöje per krona om man väljer detta alternativ. Den är billig i inköp och grymt billig att försäkra, prestandan är så där lagom men kan lätt ökas genom mindre modifieringar. De designmässiga skönhetsfelen är relativt billiga att åtgärda. Den startar oftast och sen är det ju lite roligt att inte vara som alla andra eller hur?
Syftet med denna tråd är dock inte att rosa denna motorcykel så till den milda grad... (Även om det är svårt att låta bli) Nää syftet är som inledningen lyder att skapa ett nätverk för dom som åker eller har kunskap om denna modell. Det är väldigt svårt att hitta delar slip-on, motardkit eller andra kosmetiska attribut. Det som finns på marknaden saknas ofta till KLE och det man trots allt httar finns ofta utomlands.
Därför så inbjuder jag nu alla som vill dela med sig av sina erfarenheter av Kle 500 både mekaniskt och estetiskt att skriva ett inlägg. Vi är få men tillsammans kanske vi kan skapa ett forum kring reservdelar, styling, ellr andra modifieringar rörande detta cementblock till motorcykel. Eller varför inte ta chansen att sprida några rader till andra varför just du valt det lite mer udda alternativet?