Kawasaki H2 modeller har skruv som kan hamna i impellern!!

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Såg den här idag, den är extremt lång för vad som skulle kunna sägas på 10 sekunder.

TLDW:
På alla H2 (inte H2R) så finns det tre skruvar i luftburken *innanför* fitlret, och bara en av skruvarna är loctite:ad, så en skruv kan vibrera loss och sugas in i impellern, och skruvar i impeller är aldrig roligt. Så ni som äger en H2 av någon varian kan vilja plocka av luftfltret och kolla om nån skruv är lös och kanske antingen applicera loctite eller naja fast dem för att slippa en dyyyyyr reparation.

1683708923919.png
 

Felix83

Biker n00b
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 1999 Varadero
Skumt att man valt att bara sätta loctite på en av skruvarna?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skumt att man valt att bara sätta loctite på en av skruvarna?
Ja det låter ju udda, och spontant håller jag väl med muppen i videon om att det antingen är en dåligt skriven monteringsinstruktion, eller för att impellerhuset blir för varmt så att loctite inte gör sitt jobb.
 

yama250

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Hageskruv
Hoj
Yamaha YZ 250 -01 Kawasaki ZZR1400 -07
Skulle det kunna vara så att dom 2 skruvarna är mekaniska låsskruvar som inte ska återanvändas? Iofs finns ingen anledning att lossa dom för att byta filter...

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Ja det låter ju udda, och spontant håller jag väl med muppen i videon om att det antingen är en dåligt skriven monteringsinstruktion, eller för att impellerhuset blir för varmt så att loctite inte gör sitt jobb.
Muppen?
Menar du Ingenjör Matt med 100000 subs?

Impellerhuset blir inte så varmt som avgassidan. Var så fallet hade hela luftburken legat på golvet som en smet.

(Korrigering, 16 Maj: Jag menar motorsidan, tänker turbo)
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Såg den här idag, den är extremt lång för vad som skulle kunna sägas på 10 sekunder.

TLDW:
På alla H2 (inte H2R) så finns det tre skruvar i luftburken *innanför* fitlret, och bara en av skruvarna är loctite:ad, så en skruv kan vibrera loss och sugas in i impellern, och skruvar i impeller är aldrig roligt. Så ni som äger en H2 av någon varian kan vilja plocka av luftfltret och kolla om nån skruv är lös och kanske antingen applicera loctite eller naja fast dem för att slippa en dyyyyyr reparation.

View attachment 483956
När jag ser på det här fotot ser jag fyra (4) skruvar
1684007935380.png
Jag gissar att också nr 4 saknar Loctite ......precis som 1 och 3
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Muppen?
Menar du Ingenjör Matt med 100000 subs?

Impellerhuset blir inte så varmt som avgassidan. Var så fallet hade hela luftburken legat på golvet som en smet.
Spelar ingen större roll hur många subs han har eller vilken utbildning han har, han svamlar på i 17 minuter, och det hade varit fullt möljligt att avverka ämnet mer grundligt än vad han gjorde på 2-3 minuter.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Spelar ingen större roll hur många subs han har eller vilken utbildning han har, han svamlar på i 17 minuter, och det hade varit fullt möljligt att avverka ämnet mer grundligt än vad han gjorde på 2-3 minuter.
Den där mannen har lärt mig jävligt mycket, ta bara det här med att 90% av befolkningen är idioter ??
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Spelar ingen större roll hur många subs han har eller vilken utbildning han har, han svamlar på i 17 minuter, och det hade varit fullt möljligt att avverka ämnet mer grundligt än vad han gjorde på 2-3 minuter.
Låter som en typisk youtuber... De gör filmer på ca 15-20 minuter som borde ha varit 2-7 minuter långa utan att för den delen vara kortfattade eller stressade.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Låter som en typisk youtuber... De gör filmer på ca 15-20 minuter som borde ha varit 2-7 minuter långa utan att för den delen vara kortfattade eller stressade.
Begreppet "unboxing" när de öppnar ett paket och försöker beskriva innehållet när de vänder och vrider på alla delarna. :rofl
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Begreppet "unboxing" när de öppnar ett paket och försöker beskriva innehållet när de vänder och vrider på alla delarna. :rofl
Löjligast är alla "I watch Terminator 2 for the first time and reaction"
Ofta nån nyfödd tjej på 20 år
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Låter som en typisk youtuber... De gör filmer på ca 15-20 minuter som borde ha varit 2-7 minuter långa utan att för den delen vara kortfattade eller stressade.
En svår avvägning !
Ju längre desto mer annonsintäkter men inte för långt för då slutar "intresserade" titta.
Så Google har väl tipsat dom om lagom längd.
Själv gör jag som med SVT (ser normalt på svtplay.se för spara tid)
Hoppar fram tills något väsentligt kommer fram.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
En svår avvägning !
Ju längre desto mer annonsintäkter men inte för långt för då slutar "intresserade" titta.
Så Google har väl tipsat dom om lagom längd.
Själv gör jag som med SVT (ser normalt på svtplay.se för spara tid)
Hoppar fram tills något väsentligt kommer fram.
SVT! Det lär du ju sluta med, hjärntvätt ?

Det enda jag tittar på där är Leif å Billy
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är någon magisk gräns vid 10 minuter på YouTube (jag såg en youtuber förklara det, i en video som var 10 minuter och 10 sekunder)

Jag minns dock inte VAD det var som var så speciellt med den längden, förutom att då klämmer Youtube in en reklam som man tjänar adrevenues på, men det var något ytterligare, om dom hade en annan tariff för ersättning på filmer som var längre.

Det är därför dom har långa intron och outron också

Det var faktiskt intressant att se hur det funkar, tydligen måste man som kreatör hålla stenkoll på hur ens video flaggas, för dom kan närsomhelst ändra flaggningen på en video, alltid till en som är mindre lönsam, så dom kollar det dagligen.
Använder man vissa ord så blir man utan adrevenues, osv.

Han tog upp ett exempel på en video där han hade sagt "ding" och någon/youtube fick det till att det var en svordom och plockade alla intäkter från den videon

En annan youtuber hade lagt upp en semesterfilm där hon och hennes väninna badade i bikinis (jag såg den när den släpptes, absolut inget jag reagerade på, dom är inte typen som försöker visa så mycket hud som möjligt, tvärtom) den plockades ner efter ett par dagar, när alla hennes en miljon följare hade sett den, alla intäkter den hade genererat frös inne.

Hon laddade upp den igen i "cencored version", jag såg den med och uppfattade aldrig vad som var bortklippt, den fick ligga kvar.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
SVT! Det lär du ju sluta med, hjärntvätt ?

Det enda jag tittar på där är Leif å Billy
Det jag kollar på att Kunskapskanalen och som du humorprogramm, typ Svenska Nyheter.
Rapport och Aktuellt räcker med att lyssna på ljudet i Sammanfattningen i början.
Samtidigt som jag gör något annat på datorn. Sedan går det bra stänga av.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är någon magisk gräns vid 10 minuter på YouTube (jag såg en youtuber förklara det, i en video som var 10 minuter och 10 sekunder)

Jag minns dock inte VAD det var som var så speciellt med den längden, förutom att då klämmer Youtube in en reklam som man tjänar adrevenues på, men det var något ytterligare, om dom hade en annan tariff för ersättning på filmer som var längre.

Det är därför dom har långa intron och outron också

Det var faktiskt intressant att se hur det funkar, tydligen måste man som kreatör hålla stenkoll på hur ens video flaggas, för dom kan närsomhelst ändra flaggningen på en video, alltid till en som är mindre lönsam, så dom kollar det dagligen.
Använder man vissa ord så blir man utan adrevenues, osv.

Han tog upp ett exempel på en video där han hade sagt "ding" och någon/youtube fick det till att det var en svordom och plockade alla intäkter från den videon

En annan youtuber hade lagt upp en semesterfilm där hon och hennes väninna badade i bikinis (jag såg den när den släpptes, absolut inget jag reagerade på, dom är inte typen som försöker visa så mycket hud som möjligt, tvärtom) den plockades ner efter ett par dagar, när alla hennes en miljon följare hade sett den, alla intäkter den hade genererat frös inne.

Hon laddade upp den igen i "cencored version", jag såg den med och uppfattade aldrig vad som var bortklippt, den fick ligga kvar.
10 min var en gammal gräns för när mitt-i-klippet-reklam kunde läggas till har jag för mig. Den finns inte längre iaf, men det finns massor av magi om hur pengarna beräknas för videos, så lite längre videos tjänar lite bättre.
Men 17 minuter för att säga i princip samma sak jag sa i min post är lite överdrivet. Jag gillar kärnfull och saklig information.

Sedan kan jag iofs titta på fåntrattar som springer iväg på tangener hejvilt med, men inte när det handlar om informationsdelning. Simon Whistler är ett ypperligt exempel på en tangentmupp jag tittar rätt mycket på...
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Begreppet "unboxing" när de öppnar ett paket och försöker beskriva innehållet när de vänder och vrider på alla delarna. :rofl
Ja usch, vilka djävla sop-filmer det är. man har ju ramlat in på sådana ibland när man letat efter recensioner på diverse elektronik. Satt och surfade efter folks intryck av en Synology NAS och fick genomlida flera filmer där folk bara satt och plockade ut en svart låda i plast ur en brun låda av papp...
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top