Jag hade en åren runt -90, var ju ett tag sen.
Det är bra orr i motorn på GPX:erna, samma spis användes ju sedan i ZXR när den kom -89. Dessvärre fipplade Kawasaki bort sig lite med insug/topp på ZXR så den blev faktiskt aningen slöare än vad GPX:en var.
Den fanns vad jag vet i färgerna röd/vit eller svart -87 samt svart/röd -88.
När tidningarna testade GPX 750 R mättes toppfarten till 239 km/h samt 0-100 på 2,9 sekunder!
Om det stämmer hänger den fortfarande av de flesta moderna hojar 0-100!
Med helsystem lät den underbart gott + att man sparade en jäkla massa vikt.
Jag hade inga bekymmer med den under de år jag körde den, ca, 3000-5000 mil.
Men ryktet gjorde senare gällande att vissa exemplar hade problem med spruckna toppar.
Det visar sig enklast med att det blir tryck i expansionskärlet om du smiskar ur den hårt.
Jag trivdes som tusan på min, men som sagt så är det ju en gammal maskin.