Kawasaki GPX600R - Motorgång

Låter som motorn inte går på alla burkar.
Kolla först: Tändkablar, stift. Blir det gnista på alla fyra så gå vidare till bensinrelaterat problem.
Kommer det bensin som det ska? Kan ju mycket väl vara nån förgasare som inte gör sitt jobb helt o hållet. Av med flottörhusen och inspektera flottörnålar och munstycken om dom är rena o fina.
Skulle inte problemet ligga i ovanstående så har du antagligen mer mekaniskt trassel i toppen - men det hoppas vi ju inte.
Lycka Till!

Hej!

Här är en del saker jag prövat hittils.
Sugit upp smuts och gjort rent runt tändstiften och tändkablarna.
Bytt bränsle till V-power och inspekterat bränslepumpen. Inget fel där vad jag kunde se.
Gjorde även rent förgasarna, inspekterade nålar och membran. Inget fel där heller vad jag kunde se.

Vad mer kan jag pröva?

Mvh, Marlorn

Hur uppstod felet? Plötsligt eller kom det efter hand? Får du gnista på alla tändkablar?

Ta ett löst stift och prova det på var och en av tändkablarna. Se till att det sitter väl i tändhatten och håll det sedan så att det ligger an mot metall, typ toppen eller så.
Kan vara värt att kolla färgen på befintliga stift..Ser nåt olikt ut de andra..

Last edited:
Hej!

Har prövat gnista på alla tändkablar och det blev en fin gnista på samtliga kablar.
Prövade använda lite startgas för att se om det läckte någonstans, ingen skillnad.

Börjar tro att det är något bränsle relaterat, den kanske får för lite soppa?

Har även hittat en vakuum slang som går direkt till tanken. Jag testade lossa på vakuum slangen från förgasaren så den var fri och då gick den jämnt. Nästa test va att täppa till slangen med fingret, då gick den ojämnt igen.

Mvh, Marlorn

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...