Kawasaki GPX600R - Motorgång

Låter som motorn inte går på alla burkar.
Kolla först: Tändkablar, stift. Blir det gnista på alla fyra så gå vidare till bensinrelaterat problem.
Kommer det bensin som det ska? Kan ju mycket väl vara nån förgasare som inte gör sitt jobb helt o hållet. Av med flottörhusen och inspektera flottörnålar och munstycken om dom är rena o fina.
Skulle inte problemet ligga i ovanstående så har du antagligen mer mekaniskt trassel i toppen - men det hoppas vi ju inte.
Lycka Till!
 
Hej!

Här är en del saker jag prövat hittils.
Sugit upp smuts och gjort rent runt tändstiften och tändkablarna.
Bytt bränsle till V-power och inspekterat bränslepumpen. Inget fel där vad jag kunde se.
Gjorde även rent förgasarna, inspekterade nålar och membran. Inget fel där heller vad jag kunde se.

Vad mer kan jag pröva?

Mvh, Marlorn
 
Hur uppstod felet? Plötsligt eller kom det efter hand? Får du gnista på alla tändkablar?
 
Ta ett löst stift och prova det på var och en av tändkablarna. Se till att det sitter väl i tändhatten och håll det sedan så att det ligger an mot metall, typ toppen eller så.
Kan vara värt att kolla färgen på befintliga stift..Ser nåt olikt ut de andra..
 
Last edited:
Hej!

Har prövat gnista på alla tändkablar och det blev en fin gnista på samtliga kablar.
Prövade använda lite startgas för att se om det läckte någonstans, ingen skillnad.

Börjar tro att det är något bränsle relaterat, den kanske får för lite soppa?

Har även hittat en vakuum slang som går direkt till tanken. Jag testade lossa på vakuum slangen från förgasaren så den var fri och då gick den jämnt. Nästa test va att täppa till slangen med fingret, då gick den ojämnt igen.

Mvh, Marlorn
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top