Hej,
Jag har nyligen köpt en Kawasaki gpx600r -95 som har lite fuffens för sig.
Symptomen som uppstår:
Efter en stunds körning i 100km/h och högre hastighet så slutar den helt plötsligt att svara på gasen, för att slutligen lägga av.
Den startar enbart med choken på fullt då detta har hänt.
Detta händer varje gång jag kör på motorvägen = livsfarligt och tråkigt då jag inte kan lita på hojen vid t.ex. omkörningar.
Den dummar sig aldrig vid stads och landsvägskörning.
Varje gång jag kört mer än ca10 minuter så tjuter det ur tanklocket när jag stannar och stänger av hojen.
Det är inget direkt sug/swosch ljud när jag öppnar tanklocket.
Förövrigt så startar hojen som den ska utan att protestera, behöver bara trycka in starten en sekund så hoppar den igång mjukt och fint.
Inga missljud i motor eller kamtransmissionen, mc-mekaniker har lyssnat på den och säger att den låter friskt och bra.
Den svarar som den ska på gasen i alla lägen och på alla varv, är pigg i hela registret utan misständningar och dylikt.
Servad för 300mil sedan med olja/filter, luftfilter och stift.
Inget smuts i bränslefiltret.
Otroligt tacksam för alla funderingar, tips, trix eller konkrekta lösningar på detta.
Jag har säkert missat någon relevant info, säg till isåfall så kompletterar jag med infon som behövs.
Väl mött
/Nemo
Jag har nyligen köpt en Kawasaki gpx600r -95 som har lite fuffens för sig.
Symptomen som uppstår:
Efter en stunds körning i 100km/h och högre hastighet så slutar den helt plötsligt att svara på gasen, för att slutligen lägga av.
Den startar enbart med choken på fullt då detta har hänt.
Detta händer varje gång jag kör på motorvägen = livsfarligt och tråkigt då jag inte kan lita på hojen vid t.ex. omkörningar.
Den dummar sig aldrig vid stads och landsvägskörning.
Varje gång jag kört mer än ca10 minuter så tjuter det ur tanklocket när jag stannar och stänger av hojen.
Det är inget direkt sug/swosch ljud när jag öppnar tanklocket.
Förövrigt så startar hojen som den ska utan att protestera, behöver bara trycka in starten en sekund så hoppar den igång mjukt och fint.
Inga missljud i motor eller kamtransmissionen, mc-mekaniker har lyssnat på den och säger att den låter friskt och bra.
Den svarar som den ska på gasen i alla lägen och på alla varv, är pigg i hela registret utan misständningar och dylikt.
Servad för 300mil sedan med olja/filter, luftfilter och stift.
Inget smuts i bränslefiltret.
Otroligt tacksam för alla funderingar, tips, trix eller konkrekta lösningar på detta.
Jag har säkert missat någon relevant info, säg till isåfall så kompletterar jag med infon som behövs.
Väl mött
/Nemo