Kawasaki EX, inte ZX?

mini_pe

Bärgarinnan som tappat körglädjen
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
Ninja 250r
Är det nån som har ett bra svar på varför ninja 250 har benämningen EX och inte ZX som storebröderna? :confused:

Bara en spekulation men kan det vara så att modeller som har E-prefix är 2 cyl och Z är följakligen 4 cyl?

Bara en spekulation men kan det vara så att modeller som har E-prefix är 2 cyl och Z är följakligen 4 cyl?

Det låter sjukt rimligt iaf! har innan vart ett litet mysterie för mig.... men sen hittar jag, om jag söker på zx 250 på google, då kommer det upp bilder på andra ninja 250, är det jag som är förvirrad eller har ja bara missat nåt här!? :död

Det låter sjukt rimligt iaf! har innan vart ett litet mysterie för mig.... men sen hittar jag, om jag söker på zx 250 på google, då kommer det upp bilder på andra ninja 250, är det jag som är förvirrad eller har ja bara missat nåt här!? :död

verkar ju finnas en 4 cyl modell också http://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_Ninja_ZX-2R

på vissa marknader säljs det ju många mindre hojar. Här i Sverige däremot är det inte alltid att de ens tas in av generalagenterna pga för liten efterfrågan.

verkar ju finnas en 4 cyl modell också http://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_Ninja_ZX-2R

på vissa marknader säljs det ju många mindre hojar. Här i Sverige däremot är det inte alltid att de ens tas in av generalagenterna pga för liten efterfrågan.

sedär ja... detta redde upp en hel del för mig! Nu när jag tänker på det så vet jag ju att det finns en annan 250 version, med en hel del designdetaljer som är mkt annorlunda, kanske är den som är 4cyl... jaja, tack för svaret, nu kan jag somna med ro! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back