Hej, jag har ett problem med min Kawasaki ER6 F -09 som efter en tur börjat läcka olja. Den har varit lite kladdig ovanpå motorn förut men det har aldrig ställt till med några problem. När jag kom hem senast efter en tur med hojen såg jag att det läckt olja till förbannelse. Hela fälgen bak samt liten del av däcket hade fått olja på sig. Sen rann det lite längs en kåpa precis ovan stödet. Jag vet att det går två slangar där från tanken men det är förmodligen inte problemet.
Jag skrev om detta i ER6-tråden här på sporthoj.com och fick som tips att det kan vara för mycket olja i motorn som gör detta. Om det nu är så, är det bara tömma ur eller kan motorn ha tagit skada på något sätt?
Om jag ska gissa vart det kommer ifrån så under luftburken går en slang till motorn vilket jag tror är vevhusventilationen. Där verkar det som allt kommer ifrån. Det finns lite bilder nedan:
Jag skrev om detta i ER6-tråden här på sporthoj.com och fick som tips att det kan vara för mycket olja i motorn som gör detta. Om det nu är så, är det bara tömma ur eller kan motorn ha tagit skada på något sätt?
Om jag ska gissa vart det kommer ifrån så under luftburken går en slang till motorn vilket jag tror är vevhusventilationen. Där verkar det som allt kommer ifrån. Det finns lite bilder nedan:
Bifogat
-
DSC00617.jpg56.3 KB · Visningar: 159
-
DSC00618.jpg50.1 KB · Visningar: 119
-
DSC00619.jpg71 KB · Visningar: 110
-
DSC00620.jpg67.3 KB · Visningar: 134
-
DSC00621.jpg57.3 KB · Visningar: 141
-