Den går utmärkt både strypt och ostrypt.
Strypt är skitbra i början. Risken att köra ihjäl sig är åtminstone några % mindre
Det är en bra maskin att lära sig köra hoj på och man kan faktiskt köra förvånansvärt snabbt med den om man bara ger sig fan på det
Den låter helt ok. Tycker du inte att ljudet är ok finns nya system exempelvis här:
www.grenmarkracing.se och att ta hem från Tyskland. (säkert andra länder med)
I övrigt är det en pålitlig och
väldigt ekonomiskt försvarbar maskin
Jag betalade 2000:- helförsäkring helår för min ER5 01:a.
Köp en svart/mörklilametallic, de är snyggast.
Dessutom kan du få en rätt ny ER5 med få mil för lite pengar.
Jag hade iaf förbannat mkt kul på min ER5, (även om jag ibland svor över att literhojarna drog ifrån mig på raksträckorna
).
Kort sagt, det är en asbra förstahoj som lär dig köra bra och kostar dig inte många spänn.
Bli en duktig förare, vält utan att nått går sönder, konbaneträna, bli snabb i kurvorna o.s.v. med ER5.
Köp SEN en literhoj.
Jag har aldrig ångrat säsongerna på MIN iaf
1. Ja, med lite teknik
2. nej
Åk till närmsta hojbutik å starta en istället.
Det är INGEN v-twin maskin och den låter mindre än en rad4.
Men det är definitift ingen 125:a eller 250 ljud heller..
Mellan 125-250 och rad4 ungefär.
Den varvar upp till 13 000 varv men det rekomenderas inte att varva över
11 000
(rött mellan 10 500 - 13 000)
En strypt kan man jaga upp i 175km/h
En ostrypt maximalt 190km/h
Fler frågor?