Kawasaki ER-5

Snowman89

Guest
TreoKwak skrev:
Det är så underbart med folk som ställer frågor..och frågor...och frågor...i oändlighet.

Hade du varit genuint intresserad hade du åkt o kollat på en istället.


Treo, brukar inte gnälla men vaf..n..
kan ju faktiskt vara så att jag har ett tag kvar till mellankort men man kanske planerar, och sen kanske det inte är så jättevanligt att åka och kolla på landsvägscyklar mitt i vintern.....
Jag har planerat att åka och kolla på en, men inte mitt i vintern utan senare ivår...
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Ah nu slår han i en massa skit. Kanske borde man köpa en CB 500 lr ER5 sen när det är dags för mellan då ? :va
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Snowman89 skrev:
1.hur gammal var den som försäkringen stog på då?
2.Hur är det med service då?
3.Hur mycket bensin drar den?
1. Läs mitt inlägg igen
2. När och vad står i handboken som medföljer hojen. Eller som man kan köpa i en hojbutik om du köper en hoj utan handbok.
3. Så lite att du inte behöver bry dig. Personligen tycker jag att det inte är särkilt viktigt på just hojar utan viktigare på bilar. 0.45 ca drog min

btw, Det är hur normalt som helst att kolla på hojar på MC-firmorna oavsett årstid.
Åk dit och be dem starta en istället för att sitta här å lyssna på kässa ljudfiler.
 

Snowman89

Guest
TinaTjejen skrev:
1. Läs mitt inlägg igen
2. När och vad står i handboken som medföljer hojen. Eller som man kan köpa i en hojbutik om du köper en hoj utan handbok.
3. Så lite att du inte behöver bry dig. Personligen tycker jag att det inte är särkilt viktigt på just hojar utan viktigare på bilar. 0.45 ca drog min

btw, Det är hur normalt som helst att kolla på hojar på MC-firmorna oavsett årstid.
Åk dit och be dem starta en istället för att sitta här å lyssna på kässa ljudfiler.
alltså inte hur gammal motorcykeln var utan personen som försäkringen stog på, jo det där med att kolla på motorcykeln så håller jag på att kolla runt vilka firmor som har CB,GS, och ER-5an men här i närheten verkar det inte finnas någon återförsäljare förutom honda, då finns ju lelles
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Snowman89 skrev:
alltså inte hur gammal motorcykeln var utan personen som försäkringen stog på, jo det där med att kolla på motorcykeln så håller jag på att kolla runt vilka firmor som har CB,GS, och ER-5an men här i närheten verkar det inte finnas någon återförsäljare förutom honda, då finns ju lelles
Sulas säljer Kawsaki, de har flera ER5:eek:r inne.
FunBike i Västerås har åxå ett flertal.
Finns massor på Blocket.se
ER5 finns hos rätt många firmor, trots att de inte är återförsäljare åt Kawasaki.

Jag hade hojen från jag va 19-22år. Den har aldrig kostat över 2000:- om året
 
Last edited:

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
TinaTjejen skrev:
Är det en fråga? :va

Ja, Tjejförsäkrad.
Men har svårt att tro att premierna skulle va så värst mkt högre på den här typen av hoj bara för han är kille.

Jag kollade på en sån hoj och jag kunde inte ha den tjejförsäkrad för sambon skulle kunna köra den oxå. Då gick priset på ca 8-10k/år, men då bor ju jag i göteborg.

Snowman, du kan ju kolla på denna sida för pris:
http://www.bilsport-special.com/pri...3=2000&4=2005&5=9523&6=9523&7=9&8=&9=&step=11 fyll i ditt eget postnummer och den årsmodellen du är intresserad av. Dock kan jag säga att de inte är billigast, tror folksam var billigast för mig, men där måste du ha regnr för o kolla pris.
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
lilltryne skrev:
Jag kollade på en sån hoj och jag kunde inte ha den tjejförsäkrad för sambon skulle kunna köra den oxå. Då gick priset på ca 8-10k/år, men då bor ju jag i göteborg.
Och då förmodar jag att hojen inte var strypt heller?
Vilket jag f.ö. glömde nämna, tror jag.

Ja, så bor du ju i Göteborg åxå :hihi
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
en nya ER-6:an är mycket snyggare och dessutom kostar den bara 59 tusen för en helt ny hoj. Jag vill ha en svart sån, perfekt att pendla med och köra med på gata
 

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
Kapade av mitt highpipe från R1:an och satte det på tjejens er5:a och kan säga att det låter riktigt gott. Så det går att få bra ljud i en sån hoj oxå!
Va ute och provade ljudet en sväng nu precis. Nån minusgrad men fina vägar.
Härligt att köra hoj.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
TinaTjejen skrev:
Är det en fråga? :va

Ja, Tjejförsäkrad.
Men har svårt att tro att premierna skulle va så värst mkt högre på den här typen av hoj bara för han är kille.



Nej för annars skulle det ju vara diskriminering. Egentligen. Premierna varierar beroende på kön. :mad:

Har du kvar reg.nr på den ? vilken årsmodell ? Ska kolla med FB imorn vad den kmr att kosta mig ...
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Alicia skrev:
en nya ER-6:an är mycket snyggare och dessutom kostar den bara 59 tusen för en helt ny hoj. Jag vill ha en svart sån, perfekt att pendla med och köra med på gata
Den har dessutom fler kusar i spisen än en ER-5/CB500/GS500 (72hk jämfört med ca 50 hos de andra). Och man ska tydligen kunna på den med ABS mot pristillägg (om man nu skulle vilja det).

Men är man på jakt efter en begagnad hoj så är ju inte en ER-6n något alternativ. :tomten
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
lorkan skrev:
Nej för annars skulle det ju vara diskriminering. Egentligen. Premierna varierar beroende på kön. :mad:

Har du kvar reg.nr på den ? vilken årsmodell ? Ska kolla med FB imorn vad den kmr att kosta mig ...
U've got m-m-m-mail
 

mikkelrev

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2005
Ort
uppsala
Hoj
ingen än
er-5

Körde en ER-5 när jag tog körkort, och jag är en lång och ståtlig man på 193 cm, och hade inga större problem att sitta bra på hojen. Så är du "bara" 185 så bör det inte vara några problem.

För övrigt tyckte jag att hojen lät mycket trevligt, och att den är grymt snygg bakifrån. Har alltid gillat ER-5, och med tanke på dess pris är den ett kap i min mening.

Lycka till och kör försiktigt!
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top