Kawasaki eller Suzuki ??

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Hej.
Är en snart 40årig kille som har återfalligt på hoj igen efter 12 års uppehåll.
Har haft min ZXR 750 -89 i ett år nu. Fantastisk kul alltså. Men efter mycket funderande så vill jag bygga en streetfighter..

Så nu vill jag fråga er.

Ska jag behålla min kawa och bygga på den, eller ska jag byta till en gsxr 1100 runt -89 -90 års modell. Jag har haft en gsxr -87 en gång i tiden och vet att dom har en fantastisk motor å växellåda. Mycket bra vrid samt gott ljud.

Nackdelen är väl att jag får lägga lite bytespengar som jag kan använda till kawan i stället. Har sett många byggen på just gsxr men i stort sett inga på sån Kawa som jag har. Finns kanske mycket mer delar till Suzuki, vad vet jag?

Så vad hade ni gjort??

Bifogat

• ZXR-005.jpg
    ZXR-005.jpg
    108 KB · Visningar: 219
Last edited:
Ok nu har jag ingen hoj eller kk, men jag anser att det är mer en smaksak efter var och en. Jag ska ha (läs drömmer om) en suzuki i alla fall. Sen vilken sukke det blir återstår att se. Men det lutar åt en SV650S

ZwaniZ skrev:
Hej.
Har haft min ZXR 750 -89 i ett år nu. Fantastisk kul alltså. Men efter mycket funderande så vill jag bygga en streetfighter..

Så nu vill jag fråga er.

Ska jag behålla min kawa och bygga på den, eller ska jag byta till en gsxr 1100 runt -89 -90 års modell. Jag har haft en gsxr -87 en gång i tiden och vet att dom har en fantastisk motor å växellåda. Mycket bra vrid samt gott ljud.

Nackdelen är väl att jag får lägga lite bytespengar som jag kan använda till kawan i stället. Har sett många byggen på just gsxr men i stort sett inga på sån Kawa som jag har. Finns kanske mycket mer delar till Suzuki, vad vet jag?

Så vad hade ni gjort??

Ju ovanligare desto roligare! Finns som sagt många gsxr streetfighters redan!

size skrev:
Ju ovanligare desto roligare! Finns som sagt många gsxr streetfighters redan!

Roligare? vet inte det, dyrare iaf. Det finns nog en anledning till att många väljer GSXR byggen.

ZwaniZ skrev:
Hej.

Så nu vill jag fråga er.

Så vad hade ni gjort??

En suzuki har 23hk, 27nm mer en kawan + att den väger 8 kilo mindre :tummenupp

Kostnadmässigt tror jag det inte skiljer sig när du skall bygga till fighter. Prylarna kostar ungefär samma oavsett modell.

Jag skulle nog satsat på Suzukin. Känns som lite mer maskin.
Plus att Suzukins ram är en av dom snyggaste i hojvärlden. Den exponerar motorn på ett bra sätt.
Kawasakin har en bred ram som blir ganska framträdande när man fighterkonverterar. Ramen går ju iofs lacka svart för att komma undan det. Men det kostar ju lite också.

Wiseguy skrev:
Ramen går ju iofs lacka svart för att komma undan det. Men det kostar ju lite också.
Behöver inte alls bli dyrt. Jag betalade 400 sek, sotat, för ram och sving men då var de rena och rensade från allt skit. Om de blästrar så se till att det är ordentligt skyddat vid lagerbanor och alla gängor.

Nja lite olika svar, blir inte lätt att bestämma sig här inte.
Har ute min hoj på blocket nu så jag får se vad som händer.
Får jag hyfsat för den så blir det nog byte men annars kör jag på Kawan.
Har rätt mycke delar till den dessutom, bla bakram tank + massa annat.

Fixade min i photshop, något liknande så här har jag tänkt mig. Annan lack förvisso.

Bifogat

• ZXR-115.jpg
    ZXR-115.jpg
    78 KB · Visningar: 276
Last edited:
köp min klotade gsxr. bara framkåpan som är skadad. ombygd bakdel. riktigt snygg :tummenupp

ZwaniZ skrev:
Hur mycke vill du ha ? Har du nån bild.

har lagt ut den för 27 på blocket. det är dock prutbart.
PMa för mer info. sitter slipon och lite godis

Bifogat

• gixxern 1.JPG
    gixxern 1.JPG
    136.5 KB · Visningar: 185
Last edited:
Whohoo, har fixat mekarplats i en verkstad nu till min hoj, perfekt !! Så nu när det är dax att ställa in den så är det bara att börja bygga :banana

Tja ser nog lite lik ut, men jag kommer nog att försöka ha så tunn bakdel som möjligt. Får se hur det blir.

OK nu har jag bestämt mig.

Efter mycket om å men så blir det bygge på Gsxr
Ska bara köpa en lämplig,, nån till salu? runt 20- 25000?
Bra pris = omgående hämtning.

Kawan är FORTFARANDE till salu,,,, ge bud !!!!

Snacka om att man är en virrpanna. :kocko Men efter mycket om å men så behåller jag Kawan å bygger SF på den. Har trots allt lite byggtekniska fördelar bla lös bakram å lite sånt. Ta bort min från blocket nu, och ser fram emot SSOTYA2006

Case closed !! :yoparty

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...