Min tanke med. Turbohojarna hade ett vikt/effektförhållande nästan som tungviktarna (Kawan var jämlik om jag minns rätt). Bottenvridet var dock som en mellanviktare och prislappen som en exklusiv italienare.
Varför skulle det funka 30 år senare?
Jag skall erkänna att om jag hade en stor MC-samling hade den gärna fått innehålla just Hondan. Turbo skrivet i spegelskrift tyckte alla var så ballt på den tiden. (man sa "ball" då nämligen)
Turbotekniken har utvecklats mycket sedan dess. Lite på samma sätt som ABS utvecklats och nu faktiskt går att ha på MC.
Den galna effekten tror jag uteblir, det kommer nog fortfarande vara hemmapularnas domän... Men jag skulle tro att vi kommer få se 600cc med motsvarande effekt av en 1000cc, och 400cc med turbo kan ta över från 600cc...
Lägre bränsleförbrukning, lägre vikt, smidigare motorcykel... Låter som fördelar som gynnar sportsegmentet rätt mycket.