Kawasaki 2007 = spiken i kistan

sandstream skrev:
2586095 De kanske resonerar så att 2007 är ett mellanår med mycket utveckling och till 2008 tar de in bättre förare.
Att köra en säsong (2007) i MotoGP för att "utveckla" låter oerhört dyrt och alltså inte likt Kawasaki. Det normala är ju annars att man utvecklar hemma i Japan under hela året parallellt med den pågående säsongen och att man sedan under vinterhalvåret låter förarna testa och ge input. Att starta årets säsong med en outvecklad hoj låter som något ett stall med mycket knappa resurser skulle tvingas till (t.ex. Illmor) men knappast de stora japanska.

Nyteknik skrev:
2586228 Att köra en säsong (2007) i MotoGP för att "utveckla" låter oerhört dyrt och alltså inte likt Kawasaki....
Vi får väl kanske lite mer info från Kawasaki under vintern, hur de tänkt sig säsongen 2007.

sandstream skrev:
2586286 Vi får väl kanske lite mer info från Kawasaki under vintern, hur de tänkt sig säsongen 2007.
Nja, snarare får vi se om deras franska förare är lite eller pinsamt mycket efter övriga i varvtider när vi får jämförbara siffror.

Nyteknik skrev:
2586308 Nja, snarare får vi se om deras franska förare är lite eller pinsamt mycket efter övriga i varvtider när vi får jämförbara siffror.
Det kanske inte blir förrän till våren, de verkar ju ha problem med att ens få fram motorn i tid.

sandstream skrev:
2586329 Det kanske inte blir förrän till våren, de verkar ju ha problem med att ens få fram motorn i tid.
Det brukar heller inte vara förrän tidig vår som IRTA-testerna genomförs. Mitt tips är att Kawasaki och Illmor har mycket snarlika tider.

kanske så att kawa säljer dåligt i frankrike, så dom försöker få fransoserna att konvertera till kawa-fans som sen springer o köper ett grönt vidunder för att efterlikna sina landsmän i motogp!? :)

Alltså, nu snålar dom ju på fel saker...

Nu spelar det ju ingen roll hur bra hoj dom lyckas ta fram. Dom har ju ingen som kan kvala in den i dom första två startleden iaf...

Dom gröna farorna får tampas med privat-teamen och Illmor i botten 2007...

Macke skrev:
2586533 Alltså, nu snålar dom ju på fel saker...

Nu spelar det ju ingen roll hur bra hoj dom lyckas ta fram. Dom har ju ingen som kan kvala in den i dom första två startleden iaf...

Dom gröna farorna får tampas med privat-teamen och Illmor i botten 2007...
App, app, app. Randy har satt Kawasakin topp sex på kvalet i Turkiet, Frankrike och England. :mattias

Gustav O skrev:
2587783 App, app, app. Randy har satt Kawasakin topp sex på kvalet i Turkiet, Frankrike och England. :mattias

I år ja..... :)

Tror nog tyvärr dom blir lite längre efter nästa år. en jag hoppas innerligt att grodätarna överaskar mig positivt...

Kanske någon av förarna har med sig en påse sponsorpengar? Det verkar ju ibland kunna väga tyngre än att vara en snabb förare.

Neutral skrev:
2585811
Hade varit coolt med Sete och Max i stället. :)
de skulle väll vara som att ha Prost och Senna i samma stall (vilket de var i början på 90-talet i F1) 2 världsmästare i samma stall är inte så bra enligt facit i hand från Prost å Senna i McLaren.

Jocke K skrev:
2585998 Med den tänkta laguppställningen hjälper det inte mycket om Kawasaki nu mot förmodan skulle utveckla den bästa hojen. Dom behöver fortfarande förare som har potential att vinna race.
Jag tycker att Kwasakis satsning till 2007 är Halvhjärtad.
tänk på att Kawwa kanske använder 2007 som utvecklings år...

Last edited:
wdac skrev:
2593777 de skulle väll vara som att ha Prost och Senna i samma stall (vilket de var i början på 90-talet i F1) 2 världsmästare i samma stall är inte så bra enligt facit i hand från Prost å Senna i McLaren.
1988 och 1989 då de båda körde i McLaren kom de 1-2 båda åren. Tror du McLaren var missnöjda och låg sömnlösa för att förarna inte gillade varandra? :)

Senna var ju rätt färsk då, det är oftast när förare redan haft stora framgångar och utvecklat ett ego som de påverkar teamet att välja en kraftigt sämre förare som komplement. Schumacher gjorde det med Barrichello och Rossi gör det med Edwards. Senna och Prost hatade varandra men det blev fantastiska race när de hade samma material. Teamet och publiken var alltså nöjda även om förarna inte var nöjda med varandra så tror jag inte det betydde mycket, resultaten kom ju ändå.

Last edited:
Neutral skrev:
2593859 1988 och 1989 då de båda körde i McLaren kom de 1-2 båda åren. Tror du McLaren var missnöjda och låg sömnlösa för att förarna inte gillade varandra? :)

Senna var ju rätt färsk då, det är oftast när förare redan haft stora framgångar och utvecklat ett ego som de påverkar teamet att välja en kraftigt sämre förare som komplement. Schumacher gjorde det med Barrichello och Rossi gör det med Edwards. Senna och Prost hatade varandra men det blev fantastiska race när de hade samma material. Teamet och publiken var alltså nöjda även om förarna inte var nöjda med varandra så tror jag inte det betydde mycket, resultaten kom ju ändå.
de var nog nöjda tills Senna körde av Prost i starten bara för att han inte skulle ha chansen att ta fler poäng än Senna :P

wdac skrev:
2593864 de var nog nöjda tills Senna körde av Prost i starten bara för att han inte skulle ha chansen att ta fler poäng än Senna :P
Jag undrar om det var lika avsiktligt som Schumis torpederingar av Hill och Villeneuve men skit samma, ingen (mer än dig :tungan ) kommer ju ihåg det i dag. Det står att de blev världsmästare, precis som att ingen om några år kommer att komma ihåg Pedrosas misstag då Hayden i alla fall vann VM. Annars hade det kunnat bli annorlunda.

Poängen är att många race och hela säsonger blir urvattnade för att några toppförare sitter på undermåligt material, på den här nivån måste man ha bra material och då är det synd när en toppförare teamar med en som är två nivåer sämre. Det är ju outnyttjat material.

Last edited:
Neutral skrev:
Det står att de blev världsmästare, precis som att ingen om några år kommer att komma ihåg Pedrosas misstag då Hayden i alla fall vann VM. Annars hade det kunnat bli annorlunda.
En sån grej glömmer man aldrig :D

Neutral skrev:
1988 och 1989 då de båda körde i McLaren kom de 1-2 båda åren. Tror du McLaren var missnöjda och låg sömnlösa för att förarna inte gillade varandra?
Sennas säsong 1989 kommer aldrig att glömmas. Se och njuuuut: Aaaaaaaahhhhhhh......... Och killen blev inte ens världsmästare!

Ok, fel uttryckt av mig, jag borde ha skrivit: han blev inte världsmästade DEN säsongen.

Som sagt, att hålla sig till ämnet (Kawasaki 2007) är tydligen svårt :rolleyes:

sandstream skrev:
2594371 Som sagt, att hålla sig till ämnet (Kawasaki 2007) är tydligen svårt :rolleyes:
så här är de på alla forum... men av någon anledning så kommer man tillbaka till topicens ämne iaf :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...