Kawasaki 2007 = spiken i kistan

sandstream skrev:
2594371 Som sagt, att hålla sig till ämnet (Kawasaki 2007) är tydligen svårt :rolleyes:
Äsch, sluta himla med ögonen. Det finns inget spännande att säga om Kawasaki. De är inte med i matchen, har aldrig varit det och kommer aldrig att vara så som de håller på. Jag bara väntar på att de ska annonsera sitt urträde ur MotoGP. Den enda orsaken till att de fortfarande är kvar måste vara att deras budget till stor del finansieras av DORNA eller så har de en inkompetent marknadsavdelning. De skulle få mer valuta för pengarna om de istället investerade dem i en seriös satsning i WSBK för att promota sina gatcyklar.

Ayrton Sennas 89-säsong i F1 är betydligt mer intressant.

tycker det är tåkigt att Kawa inte kan satsa helhjärtat men två ordentliga förare som kan utveckla Hojarna ordentligt

men jag tycker det låte otroligt nerlåtande om ilmore också jag tror på det teamet otroligt mycket dom vågade vissa fram fötterna under dom två sista racen dom kanske inte kommer vinna nått nästa år men jag tror på dom iaf
Macoy kommer att lysa som i forstora dagar, låt mej få presentera Kalkstensöns Garry Macoy på stamtavlan 8 veckor gammal

vecka8%20(2).jpg

Gottis skrev:
2594437 tycker det är tåkigt att Kawa inte kan satsa helhjärtat men två ordentliga förare som kan utveckla Hojarna ordentligt

men jag tycker det låte otroligt nerlåtande om ilmore också jag tror på det teamet otroligt mycket dom vågade vissa fram fötterna under dom två sista racen dom kanske inte kommer vinna nått nästa år men jag tror på dom iaf
Macoy kommer att lysa som i forstora dagar, låt mej få presentera Kalkstensöns Garry Macoy på stamtavlan 8 veckor gammal
McCoy är slut.

Teddy skrev:
2594419 Äsch, sluta himla med ögonen. Det finns inget spännande att säga om Kawasaki.
Det må vara sant men med tanke på de senaste dagarnas diskussioner om sönderspammade trådar vore det ju bra om vi höll oss till ämnet :)

wdac skrev:
2593864 de var nog nöjda tills Senna körde av Prost i starten bara för att han inte skulle ha chansen att ta fler poäng än Senna :P

Prost prejade ju Senna året innan på Suzuka(89) med en snyggare variant av Schumis prejning av Ville 97, Prost blev stående och trodde attt han var klar världsmästare.
De japanska funktionärerna hjälpte Senna iväg igen, dock hade han en trasig framvinge som han fick byta varvet efter. Efter en härlig uppkörning tog Senna tillslut segern i tävlingen och alla trodde att VM levde vidare till sista tävlingen, men franske FIA-presidenten Balestre fick Senna diskad pga hjälp av funktionärerna och franske Prost blev världsmästare.

1990 var Senna i VM-ledning inför näst sista tävlingen på Suzuka. Innan kvalet kom förarna överens om att pole position skulle flyttas till den renare delen av banan. Senna tog pole medan Prost var tvåa.
Då ryckte Balestre in igen och rev upp förarnas beslut och plötsligt var Senna på den smutsiga sidan av banan igen. Senna förlorade därför starten och tog beslutet att ge igen på Prost & Balestre, dock lite mer vårdslöst.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...