Strandberg
Salvaje y libre
Jättetråkigt när man vill övningsköra men inte kan pga av hojen e kass. Min hoj går allt annat än bra och det är en Kawasaki KMX 125 86a. Den kan ha stått ett bra tag innan jag fick låna den. Motorn är igenomgången då den hade skurit så den är mer eller mindre ny. De första 18 milen gick bra men sedan vart det stopp.
Det började med att den rycker och bluddrade vid 5000 varv på alla växlar. Justerade luftskruven och sedan gick den bättre en dag eller två. Sedan gick det inte fan alls, den går inte rent och ger små avgasknallar även om den är varm. Varvar man ur så kommer de vit rök. Hacker och vill om den fick som den vill bara lägga av.
Vill bara tillägga att jag kan ingenting om motorer och att jag kollade tändstiftet som var svart och oljigt. Bytte men ingen skillnad.
Hoppas att jag kan få något tips av någon kunnig på forumet..

Det började med att den rycker och bluddrade vid 5000 varv på alla växlar. Justerade luftskruven och sedan gick den bättre en dag eller två. Sedan gick det inte fan alls, den går inte rent och ger små avgasknallar även om den är varm. Varvar man ur så kommer de vit rök. Hacker och vill om den fick som den vill bara lägga av.

Vill bara tillägga att jag kan ingenting om motorer och att jag kollade tändstiftet som var svart och oljigt. Bytte men ingen skillnad.

Hoppas att jag kan få något tips av någon kunnig på forumet..