Kawa zx9r

Köpte min zx9-01 för en månad sen för 57k 1600 mil full sevicebok,på firma med garanti. :)

Muskedunder skrev:
Det är sant att det är billigare på vintern, men jag har då aldrig sett några så billiga ninjor ute på annons under den nu halvårslånga period jag tittat över annonsbeståndet. Nu snackar vi skillnader på nästan 10 000 spänn här. 25 tusen spänn, det får man en bandit 600 för, inte en ninja :huvet

man måste ju ha tur o hitta ngn som har försökt o sälja länge o inte blivit av med hojen så han tröttnar.. o släpper den billigt! sen att priserna som står på blocket är högre är ju självklart, dom är ju oprutade!

jag vet hur det är, försökte sälja min gamla cross hade den på annons på blocket o enduromx i 5 månader innan jag blev förbannad o sålde den svinbilligt till en polare!

det är helt klart köparens marknad!

Ska du köpa hoj för de pengarna så skulle jag nog rekomendera Bladen.
Kawa före 98 är inte jätteskoj. Stora, tunga och ganska veka i chassit.
Absolut inget att leka med.
Leta vidare iaf, 35' för den är ett klart överpris.
Som parantes kan jag nämna att jag sålde min Fireblade -00 i SF-utförande för 40' för nån vecka sen. Den hade gått 3300 mil.

Går fin fint att pruta vid denna årstiden...... :)

Skulle nog också satsat på en CBR :tummenupp

Lycka till med sökandet.....

Peanutboy skrev:
Går fin fint att pruta vid denna årstiden...... :)

Skulle nog också satsat på en CBR :tummenupp

Lycka till med sökandet.....

Tankte lagt ut min Ninja pa annons for 48k snart, eftersom jag maste salja den pga utlandsflytt.

Har en kopare som jag haller den at.

sirdius skrev:
Hejsan

Tänkte slänga ut en liten fråga. Jag vet att det finns redan en massa trådar om ämnet zx9r men tycker inte riktigt jag fått svar på den frågan jag undrar över.
Nu är det så att jag är i hojbytartagen och söker sporthoj som både är relativt billig och har prestanda. Har kollat på CBR900 och zx9r och tror jag fastnat för en speciell kawa. Nu är det så att den gått 6500mil och är en -96. Dom ska ha 34900:- för den. Jämför man så är det ett vettigt pris men har den kanske gått för långt :confused: ????Vad ska jag tänka på?
Faan vad svårt det ska vara att hitta en hoj!

Tacksam för svar

Köp en annan jag både köpte och sålde en Kawwa ZX9R -98 för 40000 Kr förra året under säsong så det där priset är aldeles för dyrt. Min hoj hadde gått 3500 mil.

ozto skrev:
man måste ju ha tur o hitta ngn som har försökt o sälja länge o inte blivit av med hojen så han tröttnar.. o släpper den billigt! sen att priserna som står på blocket är högre är ju självklart, dom är ju oprutade!

jag vet hur det är, försökte sälja min gamla cross hade den på annons på blocket o enduromx i 5 månader innan jag blev förbannad o sålde den svinbilligt till en polare!

det är helt klart köparens marknad!

Och hade du inte varit så jävla envis hade jag köpt den samma dag då jag bjöd 20 lakan för den :hihi

MVH Martin

Det verkar som om jag får titta lite närmare på en Blade....Men det känns som om den är mer "RR" än en Kawa....Kawan känns mer sport tourer. Vill helst kunna averka ett par mil bakom styret innan kramp känslan lommer krypande

sirdius skrev:
Det verkar som om jag får titta lite närmare på en Blade....Men det känns som om den är mer "RR" än en Kawa....Kawan känns mer sport tourer. Vill helst kunna averka ett par mil bakom styret innan kramp känslan lommer krypande

Vill inte starta ett märkeskrig men här har du ett test från -96 som jämför dom (kawan vinner) :tungan

Last edited:
Vill helst kunna averka ett par mil bakom styret innan kramp känslan lommer krypande.....

Vad snackar du om??? Är det nåt kawan är bra på så är det komforten, du får kramp långt före på hondan garanterat, var själv nere i Italien för 3 år sen med en polare på en honda (superblackbird) känd som långfärdshoj o han klagade innan vi kom till Berlin på ont i arslet, ömmande handleder, nackstelhet, ont i ländryggen mm jag vet inte allt han gnällde om, jag hade ont i arslet när vi slog läger i Salzburg (Österrike) men då hade jag suttit i sadeln i princip hela tiden i 170 mil, så ska du åka långa sträckor välj kawan //peter

Jag skrev nog lite luddigt...jag menade att Kawan är nog mer en långfärds cykel än vad bladen är. :tuttar

sirdius skrev:
Jag skrev nog lite luddigt...jag menade att Kawan är nog mer en långfärds cykel än vad bladen är. :tuttar

Gillar du långfärd så ändrar jag mig.
Kawan är kung på långfärd!
Man sitter hur skönt som helst och milen rullar på.
Men det är som sagt inte en hoj att leka och ha skoj med.
Gasa rakt fram = ZX9R
Leka /svänga = Fireblade

Som alla redan sagt - försök hitta en 98 eller nyare. Det kommer du kunna göra för dom pengarna. Då behöver du inte fundera så mycket för den är bättre än bladen från samma år på så gott som allt.

Såvitt jag vet så är det väl toppackningen som brukar vara ett problem på zx9 B1-4(94-97)den brukar räcka till 5-6000 mil.Sköter man ventiljusteringen och oljebyte så brukar dessa maskiner gå.Stor,tung och klumpig hänger nog mest på föraren,klart den är lite tyngre än de nya maskinerna men det är när det går undan riktigt fort som det märks och då går det redan för fort för gatan.Jag har då åkt ca 2500 mil på min -95a(den har gått tot 6000mil) och det har då inte varit några problem.Iofs så har jag köpt en 98 nu så jag kanske skall vara tyst.Lycka till med köpet oavsett vad det blir. :tummenupp

sirdius skrev:
Hejsan

Tänkte slänga ut en liten fråga. Jag vet att det finns redan en massa trådar om ämnet zx9r men tycker inte riktigt jag fått svar på den frågan jag undrar över.
Nu är det så att jag är i hojbytartagen och söker sporthoj som både är relativt billig och har prestanda. Har kollat på CBR900 och zx9r och tror jag fastnat för en speciell kawa. Nu är det så att den gått 6500mil och är en -96. Dom ska ha 34900:- för den. Jämför man så är det ett vettigt pris men har den kanske gått för långt :confused: ????Vad ska jag tänka på?
Faan vad svårt det ska vara att hitta en hoj!

Tacksam för svar
Växellådan!! 2:an fullgas acc hoppar ur=köp ej samt drar olja gammal känt kawa fel som verkar hänga med.
Sport hoj med många mil på mätaren skall man vara noga med för de kan bli dyrt. Gixxer 1100 bättre köp likaså fireblade

:huvet Svaren är verkligen delade. Får väl bara gå på känsla antar jag.

2ono skrev:
Växellådan!! 2:an fullgas acc hoppar ur=köp ej samt drar olja gammal känt kawa fel som verkar hänga med.
Sport hoj med många mil på mätaren skall man vara noga med för de kan bli dyrt. Gixxer 1100 bättre köp likaså fireblade

Enligt vad jag läst mig fram till så är det borta from -98. För övrigt ett gammal känt R1 fel :hihi
Provkörde båda innan jag bestämde mig för Ninjan. Trivs mkt bättre på den.

Köpte min NINJA -95 förra året 3200mil på mätaren 38k har gått/går som en klocka. Underbart med en lite tyngre hoj får man jobba lite med den, så man får en bättre vägkänsla en på en hoj som känns som en p*nis förlängare :hihi . Skämt åsido jag ångrar inte mitt köp en sekund superhoj att åka långt på grym prestanda trots sin ålder, racade mot R1-02 på Alltom mc en dag på strippen gick lika + jag vann, han hade effekt avgas jag helt original + osynkade förgasare numera synkade och bättre pulver :rofl . Gå på känsla och servicebok dagens hojar är bra även med nåra mil på mätaren :banana

:cdevil Ninja man

Back