Kawa ZX6-R, Från ras till kalas!

Har varit i kontakt med Stötdämparexperten om min bakdämpare som är ganska skrot.
Om den var renoveringsbar så skulle det kosta 1800 kr för service.

Frågade om det fanns något moderna att montera och han skulle se om de kunde bygga om en "beg" Öhlinare.

:hihi

Hejdå pengar :crash
 
Last edited:
Tack så mycket =)

Idag ringde jag Anders på S-racing för att få ett drivpaket ihopplockat.
Eftersom bakfälgen är från nyare modell och annan utväxling så kan jag inte köpa något över disk.

Det var dock inga problem så på Tisdag så kan jag hämta ut det och jag passade på att gå ner en kugg fram med eftersom att 6:an är mest en autobahnväxel på dessa hojar.

Jämfört med min polares CBR 600 RR så skiljer det 20 km/h på högsta växeln.
 
Hojen har fått nya belägg fram.
Galfer 1375 bettar riktigt gött när de blir varma.

På att göra listan står nya eller renovera bekämparen då den är riktigt dålig.
Hojen måste lackas om.
Lacken har inte härdat ännu och spacklet spruckit på tanken.

Ska jag fixa tanken igen eller köpa en annan utan buckla?
 
Har tyckt att hojen varit lite ostabil den senaste tiden och fick mitt svar på det igår.
Skruvade ihop styrlagret 1.5 mm :3freak
Verkar som att det varit lite spel mellan övre krona och muttrar så de har vibrerat loss och skruvat lös sig.

Jisses, inte konstigt att jag fick tankslapper begynnelse hela tiden. :dummer
 
När ska du fixa mina fotpinnar? :crash:hej


NoReminder.jpg
 
Nya prylar påväg hem.

Arrow Rearset, höger fäste till fotpinnen gick dag efter att en gammal svets sprack.
$(KGrHqV,!l0F!hHkmETFBQM1P)bkv!~~60_57.jpg

Fg Gubellini FQT11
fqt11.jpg


Bli spännande när dessa prylar kommer hem :)
 
Snyggt bygge och föredömlig tråd :tummenupp

Ljudet har jag inte haft några större problem med, mer än att det susar lite i skallen en stund efter det att man kommit hem :tungan

Susar det i skallen efter körning så kommer nog snart Herr Tinnitus på besök. Om nu dämparen ska/måste vara högljud så kör åtminstone med hörselplugg, för permanent sus/pip är inget roligt :gråta
 
Snyggt bygge och föredömlig tråd :tummenupp

Susar det i skallen efter körning så kommer nog snart Herr Tinnitus på besök. Om nu dämparen ska/måste vara högljud så kör åtminstone med hörselplugg, för permanent sus/pip är inget roligt :gråta

Tack tack =)

Nu har jag bytt ljuddämpare till en som låter betydligt mindre.
Men hörselproppar är bra att ha ändå.


-----------------------


Igår fick jag paket igen.
Det ena var som det skulle men det andra var inte riktigt det jag förväntade mig.
Fotpinnarna kom i originalkartong med klisterlappar och allt.
Ganska bra då man på kartongen kan läsa att de är tillverkade år 2000.

Stötdämparen är dock inte en FG-Gubellini utan en Paioli, vilket jag inte beställt.
Har varit i kontakt med Fg (som stöd) och de är så hjälpsamma de kan vara.

Nu väntar jag på svar från ebay försäljaren och får se vad han har att säga om den.
Dämparen är helt i nyskick men det är ju inte en sådan jag betalat för.
 

Bifogat

  • 20120904_171242.jpg
    20120904_171242.jpg
    231.7 KB · Visningar: 204
  • 20120903_171002.jpg
    20120903_171002.jpg
    243.6 KB · Visningar: 228
Har tyckt att hojen varit lite ostabil den senaste tiden och fick mitt svar på det igår.
Skruvade ihop styrlagret 1.5 mm :3freak
Verkar som att det varit lite spel mellan övre krona och muttrar så de har vibrerat loss och skruvat lös sig.

Jisses, inte konstigt att jag fick tankslapper begynnelse hela tiden. :dummer

Jag har också nått bekymmer med styrlagret, bytte alla lager drog åt som man skulle, körde ca 50mil & fick skruva åt igen, inte konstigt tyckte jag för att delarna slets in säkert, men 100mil senare så har jag tyckt den vart lite annorlunda så tog bort övre kronan & släppte övre muttern & kunde skruva åt flera varv igen :va drar & drar men glappar ändå lite i styrlagret men blev som en ny hoj att köra nu när jag skruva åt sakerna igen.

Funderar om min ram vart med om nån krock eller nått som gjort lagerbanan oval men såg inget när jag montera nya lagret.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top