Kawa ZX6-R, Från ras till kalas!

Fan vad mycket bättre det blev med kåpan ovanför lyset..

Japp, jag tycker det blev riktigt fint.
Och den fyller sitt syfte med.

Tyvärr så hade plasten blivit lite repad i garaget, men jag kan bygga en ny på 30 min nu när fästena är klara :tummenupp
 
Assååå. Jag tycker inte det är så fult med en längre dämpare. En dec kortare viper så är du ju på snyggsidan me'ren.
 
Borde väl gå att korta röret upp till dämparen för att få den lite mer centrerad över däcket så den inte bryter symmetrierna i hojen lika mycket. Lång lär den iofs vara ändå, men den sticker nog ut mindre så.
 
Borde väl gå att korta röret upp till dämparen för att få den lite mer centrerad över däcket så den inte bryter symmetrierna i hojen lika mycket. Lång lär den iofs vara ändå, men den sticker nog ut mindre så.

Kan man säkert göra, fast då kapar jag hellre lite i dämparen.
Det får bli längre fram isf för nu hinner jag inte :tummenupp

Den 20 Juli är det banåka på Rudis igen så då kan jag mäta hur mycket den låter och finns det marginal så kan den bli lite kortare.
 
Kan ni inte ägna passageraren en liten tanke? Kortare ljuddämpare - lättare att det blir resonans i hjälmen för passageraren. Det är rena tortyrredskapet om man ska en bit. Har inte Bells det tufft nog ändå med den bönpallen dessutom utan fotpinnar?

T o m ändpipen kan vara avgörande. Bror min har en snygg ändpip och en ful semesterpip som gör stor skillnad för den som sitter bak. Har iofs förstått att det är inte många här som tänker på passageraren eller har begrepp om hur denne har det, tyvärr. Nikel jobbar ju på det åtminstone.
 
Kan ni inte ägna passageraren en liten tanke? Kortare ljuddämpare - lättare att det blir resonans i hjälmen för passageraren. Det är rena tortyrredskapet om man ska en bit. Har inte Bells det tufft nog ändå med den bönpallen dessutom utan fotpinnar?

T o m ändpipen kan vara avgörande. Bror min har en snygg ändpip och en ful semesterpip som gör stor skillnad för den som sitter bak. Har iofs förstått att det är inte många här som tänker på passageraren eller har begrepp om hur denne har det, tyvärr. Nikel jobbar ju på det åtminstone.

Passageraren är en tuffing som faktiskt har fotpinnar.
De är bara byggda av bult och sen med en slang på, dvs antagligen mysigare än original i gjutet alu.
Ljudet har hon aldrig sagt något om utan hon brukar bara vara glad och göra tummen upp.

Men jag måste säga tack för omtanken :tummenupp

Vi har dock pratat om att köpa VinxxGrip och montera men det får bli lite längre fram.
Därdu har du passageraromtanke. :D

201109240316555532.jpg
 
Passageraren är en tuffing som faktiskt har fotpinnar.
De är bara byggda av bult och sen med en slang på, dvs antagligen mysigare än original i gjutet alu.
Ljudet har hon aldrig sagt något om utan hon brukar bara vara glad och göra tummen upp.

Men jag måste säga tack för omtanken :tummenupp

Vi har dock pratat om att köpa VinxxGrip och montera men det får bli lite längre fram.
Därdu har du passageraromtanke. :D

View attachment 364316

Testa 300 mil med ljudet rakt upp i högerörat. Det där är något som knappast någon på förarplats behöver uppleva. Någon som tror att det tar mer att köra än att åka och då menar jag inte bara ljud? Tänk om.

Tja, jag tror nog mer på det där bältet med handtag än den varianten. Möjligen att man får vända på det när det handlar om vuxna.
 
Last edited:
Testa 300 mil med ljudet rakt upp i högerörat. Det där är något som knappast någon på förarplats behöver uppleva. Någon som tror att det tar mer att köra än att åka och då menar jag inte bara ljud? Tänk om.
:va
Nu hänger jag inte med alls.
Våra turer blir runt 10 mil oftast och det är ingen långfärdsmaskin, speciellt inte med passagerare så då får det bli en annan maskin.

Vinxxgripsen ska funka riktigt bra enligt en som kört 120 mil i sträck med dem :)
 
:va
Nu hänger jag inte med alls.
Våra turer blir runt 10 mil oftast och det är ingen långfärdsmaskin, speciellt inte med passagerare så då får det bli en annan maskin.

Vinxxgripsen ska funka riktigt bra enligt en som kört 120 mil i sträck med dem :)

På vad?

Ok, bara nämnde en omständighet som kan vara bra att ha i minne. Jag glömde i hastigheten att de flesta bara kör hemmavid, sorry. Kör med folk som inte bangar på några hundra mil på avklädd gammelracer.
 
På vad?

Ok, bara nämnde en omständighet som kan vara bra att ha i minne. Jag glömde i hastigheten att de flesta bara kör hemmavid, sorry. Kör med folk som inte bangar på några hundra mil på avklädd gammelracer.

Aha. Jag drar iväg till morgon ner till Hamburg och Torsdag ner till Adenau så det blir ca 300 mil på 7 dagar.
Samma resa med passagerare går säkert med en airhawk till.
Tror jag.
:smasha
 
Då har jag hämtat hojen.
Funkar fin fint när man ligger på tanken.

Ljuddämparen är jättetyst med dB killern.
Så tyst att den blev tråkig.
 
Kan ni inte ägna passageraren en liten tanke? Kortare ljuddämpare - lättare att det blir resonans i hjälmen för passageraren. Det är rena tortyrredskapet om man ska en bit. Har inte Bells det tufft nog ändå med den bönpallen dessutom utan fotpinnar?

T o m ändpipen kan vara avgörande. Bror min har en snygg ändpip och en ful semesterpip som gör stor skillnad för den som sitter bak. Har iofs förstått att det är inte många här som tänker på passageraren eller har begrepp om hur denne har det, tyvärr. Nikel jobbar ju på det åtminstone.

Tack för omtanken :) Men det är väl som Nikel säger att det är inget man åker långt på. Sadeln är mitt minsta problem, det jobbigaste är att lära sig bära upp kroppen på rätt sätt. En konst jag inte bemästrat ännu, så av den konstiga ställningen jag sitter i (sitter ju så satans högt upp haha) får jag massa ont i ryggen (rookie, I knooow). Fotpinnar har jag haft ett par tillfälliga, och de har funkat under tiden. De nya ligger dock här hemma och väntar på att monteras :) Det är dock inte prio ett just nu. Ljudet har jag inte haft några större problem med, mer än att det susar lite i skallen en stund efter det att man kommit hem :tungan
 
Tack för omtanken :) Men det är väl som Nikel säger att det är inget man åker långt på. Sadeln är mitt minsta problem, det jobbigaste är att lära sig bära upp kroppen på rätt sätt. En konst jag inte bemästrat ännu, så av den konstiga ställningen jag sitter i (sitter ju så satans högt upp haha) får jag massa ont i ryggen (rookie, I knooow). Fotpinnar har jag haft ett par tillfälliga, och de har funkat under tiden. De nya ligger dock här hemma och väntar på att monteras :) Det är dock inte prio ett just nu. Ljudet har jag inte haft några större problem med, mer än att det susar lite i skallen en stund efter det att man kommit hem :tungan

Det där med hur man sitter och håller sig fast med kroppen tar en stund att lära sig. Men efter sisådär 18 års erfarenhet av att åka bakpå kan jag(lite stolt:D) säga att det går utmärkt att både åka långt, fort och sova bak på de flesta hojar.

Det går, trots all rimlig logik, även att sova bak på en Enfield India Bullet 500:D
 
Det där med hur man sitter och håller sig fast med kroppen tar en stund att lära sig. Men efter sisådär 18 års erfarenhet av att åka bakpå kan jag(lite stolt:D) säga att det går utmärkt att både åka långt, fort och sova bak på de flesta hojar.

Det går, trots all rimlig logik, även att sova bak på en Enfield India Bullet 500:D

:) Yes, jag antar att jag lär mig om ett tag! Sova på hoj låter ju inte jättebra däremot :tungan
 
:) Yes, jag antar att jag lär mig om ett tag! Sova på hoj låter ju inte jättebra däremot :tungan

Jodå, det är jättebra!:D
Det höjer tydligen några ögonbryn i alla fall när man glider igenom ett samhälle på en VMAX med en sovand passagerare bak om man frågar farsan:rofl
 
Du har bara varit borta sen i onsdags men jag håller fan på att sakna ihjäl mig. Är nog något fel på mig. Längtar så tills du kommer hem igen!! :rodnar
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top