Kawa Z1000SX, smart av Kawa

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Kawa har släppt ( medvetet läckt ) bilder på nya Z1000SX, en allmanssporthoj utan all den värsta teknologin, prislappen och försäkringen lär ju ligga på en mer human nivå.
138hk på 228kg och fullt justerbar fjädring, hur många behöver eg mer?

Jag hävdar att detta är en en hoj som verkligen behövs, då nästan ingen behöver dom värsta hojarna.
Läs mer här.

Z1000SX%5B1%5D_04.jpg

Z1000SX%5B1%5D_Page_03.jpg

Hoppas bara dom ändrat utväxlingen från Z1000 varvar ju som fan i motorvägsfart och är ju törstig som få.

Ungefär som en VFR800 CBR1000 eller kanske en Firestorm. Hojar som tagits ur produktion.

Den där såg ju helt enkelt kanon ut! Jag vill ha en! Perfekt för att toura lite med sambon, samt att den säkert är lättare för henne att köra upp med än min hynda utifall det blir aktuellt.

Tycker den ser superläcker ut. Vore jag inte sugen på en Allroad hoj skulle det nog mycket väl kunna tänka mig ett köp. När jag valde min nuvarande ER6f tyckte jag det var svårt att hitta hojar med kåpa som inte var supersport och därmed sjukt dyra i försäkring (dessutom var jag inte sugen på att ligga på tanken utan ville ha mer upprätt körställning).

Tummen upp :tummenupp

Jag tror också på den här typen av hojar. Om den om inte prissätter den för högt kan det nog bli en storsäljare

Nu vill jag itne vara negativ på något sätt.. Men den där var fan inte vacker och köregenskaperna ser ut att vara som ett ånglok.. Kan den där verkligen göra en människa lycklig? :va
Möjligtvis om man ska åka på semester runt europa men då skulle iaf jag valt en busa ist..

Nu vill jag itne vara negativ på något sätt.. Men den där var fan inte vacker och köregenskaperna ser ut att vara som ett ånglok.. Kan den där verkligen göra en människa lycklig? :va
Möjligtvis om man ska åka på semester runt europa men då skulle iaf jag valt en busa ist..

Vart är en busa snygg då? Den om något ser ju ut som ett lok, även om dom går som fan.

WOW säger jag bara, tycker den e redigt jävla snygg effekten helt lagom och vikten är inget jag skulle oroa mig för jag är ju van vid gammla zx9 modellen :).
Den hojen är nog ett bra alternativ om man vill åka nått redigt snyggt men endå inte sälja sin stjärt för att ha råd med försäkringen och endå ha nått som är grymt kul att köra.

Ånglok vettefan, får nog se den IRl först, tex tyckte jag ju nya VFR1200 såg ut att vara stor som ett radhus, sen när man såg den IRL blev jag lite förvånad, är ju mindre än gamla vfr 750'n :va

Ska bli intressant att se vad prislappen landar på. Men det är klart att kawa ska ha en ordentlig touring hoj!

Läste test på denna idag i motorrad nummer 10. Den verkar riktigt trevlig! Sugen som tusan på en faktiskt.
139 verkar den komma kosta, det var motorrads gissning och det var även det pris jag fick som riktpris när jag ringde en kawwahandlare.

139 000:- var väll långt ifrån billigt för en hoj med "gammal" teknik? Runt 100k känns mer rimligt..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT