Kawa kxf 450-06

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Köpte en sån för ngn månad sen men får inte den till och gå som den ska. Har skruvat in blandskruven helt och sen öppnat den 1 varv (står i manualen). Den startar ganska lätt när den är kall med choke men så fort jag tar in choken så dör hojen. Skruvar jag då upp tumgången så blir det ett jävla varv på den och när man släpper gasen så går den inte ner igen. Det smäller även om den - va fan kan va galet:va Den har bara gått ca 10 h så jag tror inte där är gjort ngnting med den så därför tycker jag att bestyckningen bör vara rätt. Har haft av förgasaren nyligen då varmstartsplungen satt sig - kan det ha hänt något sen med gaswiren tro:va

Tacksam för tips o svar..
 
Last edited:
Har nu haft av tändstiftet och det var kolsvart - gnistan var bra däremot. Har nu rengjort det samt mätte upp avståndet och det ligger rätt. Tyder det på att det kan vara fel bestyckning i och med att stiftet var svart eller kan det vara blandskruv, tumgångsinställning bara? Jag är 99,9 % säker på att det inte har ändrats något i förgasaren hos tidigare ägare vilket då inte ska behöva byta några munstycken tycker man då den troligtvis är helt original sen den var ny.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top