Kawa KLE 500 BUDJET bygge

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
Jag köpte in en kawasaki kle 500 -91 för snart ett årsen., jag fick den billigt för den hade stått i 5 år och var obes.

Designen på denna tidiga 90 talare är ju ingen höjdare och hojjen hade inte kostat mig många kronor ,så jag bestämde mig för å testa lite ideér för å se hur de blev...

Slänger upp en bild på hur den såg ut från börgan. (inte min på bilden)
 

Bifogat

  • kle500.jpg
    kle500.jpg
    51.2 KB · Visningar: 1,629
jag började med å korta ner bakramen,. och även bygga om från ett agassystem till dubbel pipor

och allt så billigt som möjligt:D
låt komentarena flöda!
 

Bifogat

  • DSC00275.JPG
    DSC00275.JPG
    82.9 KB · Visningar: 195
  • DSC00274.JPG
    DSC00274.JPG
    79.4 KB · Visningar: 166
  • DSC00276.JPG
    DSC00276.JPG
    97 KB · Visningar: 237
  • DSC00259.JPG
    DSC00259.JPG
    82.2 KB · Visningar: 201
  • DSC00261.JPG
    DSC00261.JPG
    72.6 KB · Visningar: 200
Last edited:
Det verkar lovande. Alltid kul när någon bygger något annat än att stuka om sin kraschade 5-10år gamla sporthoj till streetfighter.:tummenupp
 
:tummenupp -spännnande...
Hur är den där motorn egentligen? HP wise...
... för d e väl samma som i gpz500?
 
:tummenupp -spännnande...
Hur är den där motorn egentligen? HP wise...
... för d e väl samma som i gpz500?

det är hela 50hk i den :D eller om de va 48. det är samma motor som gpz 500 men snäppet färre hk,. det sitter andra kammar i den sen så vet jag inte om det är något mer i toppen som skilger.
men den gör 170-180 på mätarn:yoparty :D
 
TACK! För att du drar avgasrören snyggt! Det är fan inte många som tänker på det. Till och med de stora tillverkarna slarvar på den här fronten, ofta ser man en skitsnygg hoj med apfula avgasrör som skitar ner hela intrycket.

:tummenupp
 
Du kommer inte bränna dojjorna på kröken som kommer upp där? Kul bygge i övrigt! :tummenupp Detta skall följas!
 
Nja dojjorna klarar sig., rören kommer soppas långt in, ja ska se om jag kan ordna lite bättre bilder på de när dom är klara.
----------

jag vet inte riktigt än vad det blir för stuk. vad kallas de ratbike?

TACK! För att du drar avgasrören snyggt! Det är fan inte många som tänker på det. Till och med de stora tillverkarna slarvar på den här fronten, ofta ser man en skitsnygg hoj med apfula avgasrör som skitar ner hela intrycket.

:tummenupp

hehe kul med positivt,. jag tillvärkar burkarna själv ochså custom made:D
Orginalsystemet vägde ca 15-20kg skulle jag tippa ., dessa två nya ligger nog på 4kg styck., å spara in på lite vikt är ju aldrig fel på en sån här container som väger upp imot 250kg
 
Last edited:
jag är ute efter en digital hastighetsmätarpanel ., är det någon som har en så hör av er.

Puttsar upp förgasarna lite och gör rent,. det var en hel granskog i kopparna


kollar lite hur jag ska bygga bakdelen
 

Bifogat

  • P1010222.JPG
    P1010222.JPG
    92.5 KB · Visningar: 159
  • P1010223.JPG
    P1010223.JPG
    88.1 KB · Visningar: 155
  • P1010224.JPG
    P1010224.JPG
    78.3 KB · Visningar: 123
  • DSC00278.JPG
    DSC00278.JPG
    84.4 KB · Visningar: 217
Last edited:
lite byggbilder.
ombygd sadel ., blev sådär men men ingen återvändo nu.
 

Bifogat

  • DSC00272.JPG
    DSC00272.JPG
    69.2 KB · Visningar: 153
  • DSC00266.JPG
    DSC00266.JPG
    90.2 KB · Visningar: 149
  • DSC00277.JPG
    DSC00277.JPG
    89.8 KB · Visningar: 152
  • sadel.JPG
    sadel.JPG
    35.4 KB · Visningar: 157
Angående sadeln så går den att få snygg bara du lägger ned lite tid på den.

Stretcha galonen genom att dra den samt värma upp den lite försiktigt med hårtork eller värmepistol. Sen Stretcha lite mer igen.
Ta det bara riktigt försiktigt ifall du använder värmepistol. Galonen skall bara bli lite mer flexibel inte smälta den.
Annars är hemligheten att stretcha, stretcha och stretcha den. Den ger med sig lite i taget.

Mitt resultat ser du nedanför.
 

Bifogat

  • 30.jpg
    30.jpg
    107.2 KB · Visningar: 248
Last edited:
Angående sadeln så går den att få snygg bara du lägger ned lite tid på den.

Stretcha galonen genom att dra den samt värma upp den lite försiktigt med hårtork eller värmepistol. Sen Stretcha lite mer igen.
Ta det bara riktigt försiktigt ifall du använder värmepistol. Galonen skall bara bli lite mer flexibel inte smälta den.
Annars är hemligheten att stretcha, stretcha och stretcha den. Den ger med sig lite i taget.

Mitt resultat ser du nedanför.

Har gjort som du säger men den nästan 90radiga vinkeln längst fram tog knäcken på mig. den ska ju med så långt ner på sidorna. vi var två som drog och en som häfta.:zpy
 
efter allt slip å blästring har jag äntligen lackat klart ramen och vagga å framdämp + lite småplock. Mattsvart:)
har börgat slipa ner kåporna och tank också.
lite bilder
 

Bifogat

  • P1010212.JPG
    P1010212.JPG
    140.5 KB · Visningar: 141
  • ram.JPG
    ram.JPG
    110.6 KB · Visningar: 146
Skulle kunna vara min tjejs gamla hoj...vet att den blev såld till nån som bara ställde den. Börjar reg.numret på C?
 
Sadelklädseln brukar rätta sig till av sig själv efter ett tag.
Blir det grova veck, så kan man låta den vara halvkass ett tag och sedan sänna om när klädseln töjt till sig.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top