nissepelle
Strandraggare
Hej Nissepelle
garaget fullt av 4 hojar (vanligt litet bilgarage med verktyg, läs smockat) men mekar på annat ställe. Var där hela helgen nu så hade varit fullt möjligt då. Vet inte när nästa race kommer dock. Du har inte övervägt gör det själv hall med låneverktyg i värsta fall?
Vänligt av dig!

Om du nu ska gå genom hela proceduren att plocka isär förgasarna kan jag rekommendera att ultraljudtvätta dom om du har möjlighet. Dessutom tycker jag att det är en bra idé att rensa tanken.
När jag hade liknnade symptom på min GPX kunde jag plocka ur ett halvt träskmonster ur tanken. Med största sannolikhet var det den smutsen som satte igen min förgasare från början.
Lycka till.
Tack för tipsen! Jag har precis varit ute och försökt starta den först, för att se att den överhuvudtaget fortfarande går igång, och det gör den inte. Lampor och allt sånt lyser, batteriet jävligt dåligt så den orkade dra runt ett dussin halvklena varv på startmotorn och sedan är det knäpptyst när man trycker på startknappen. Nåja, borde ju gå att rulla igång. Tog en kompis till hjälp men hojen tände inte en enda gång. Gjorde tre försök. Dock luktar det bensin om den och det är väl ett gott tecken och betyder att det kommer bensin till motorn?
Jag tömde också flottörhusen i en petflaska, och bensinen där ser helt ren och kanonbra ut. Kan förgasarna ändå vara igensatta?
Kan vara dina pick-up coils som är dåliga. ( De sitter bakom locket på motorns högra sida med en kabel upp till CDI´n)
Det problemet hade jag på min GPZ ( i stort sett samma motor ). Är de fel så ger CDI gnista vid fel tillfälle och det är lite frustrerande innan man kommer på det. ( motorn får både bensin och gnista men funkar inte iallafall).
En ny tändplatta ( man byter hela) kostar under 1000-lappen på t.ex www.cmsnl.com såvitt jag minns.
Åh fan! Det kan nog vara värt att kika på. Men eftersom den i nuläget inte går igång alls, kan det ändå vara det felet du nämner?
Mitt nuvarande stora problem är hur jag får hojen igenom stan, typ 6-7km. Farsans bil har nämligen inte dragkrok och att hyra både bil och släp känns lite väl mekigt. Samtidigt är det lite för långt för att leda den